En dans med svåra steg...

Alla inlägg under augusti 2008

Av Jempajenny - 24 augusti 2008 12:22

Har inte varit hemma så mycket de senaste dagarna. I fredags åkte älsklingen och jag in till Götet och gick på restaurang och bio. Man vet ju inte när det blir tillfälle att göra det nästa gång. Det blev Wantanknyten till förrätt och ångkokade pilgrimsmusslor med rostad vitlök till huvudrätt. Efterrätten blev godis till bion som var Mamma Mia. Sambon HATAR musikaler, så det var ju gulligt av honom att gå med på att se den. Jag fick hålla honom hårt i handen och viska: "Det är en försvinnande liten del av ditt liv..." *ler*


I går var vi också inne i Göteborg. Sambon fick ett plötsligt behov av att köpa någon teknikpryl, så det blev en tur till Net on Net. Dessutom passade vi på att träffa våra kompisar A och Å som också väntar bebis. De är i v. 27, så deras lill* tittar inte ut förrän i november. A jobbar på sjön och ska mönstra på idag, så det var trevligt att träffa dem.


Inatt trodde jag verkligen att det skulle hända något. Bebben var VILD igårkväll och levde high life därinne (h*n har varit väldigt lugn det sista). Dessutom mådde jag illa, var dålig i magen och hade en hel del sammandragningar. Men inte hände det något! Sov bara sämre än vanligt.... Och idag är allt "som vanligt"

Av Jempajenny - 21 augusti 2008 19:27

Min BM ringde i eftermiddags och berättade att det inte hade givit något utslag alls på urinprovet jag lämnade imorse. Yippie! Alltså - ingen havandeskapsförgiftning!


Jag har en tid inbokad nästa tisdag, så då får vi se hur blodtrycket ligger. Men mest av allt hoppas jag ju att jag inte behöver gå alls, utan att jag snusar bebis då!


Imorgon åker vi in till Göteborg för middag och bio. Bäst att passa på nu, man vet ju inte när nästa gång blir :-)

Vi har bokat bord på Kanton House - en kanonbra kinesisk restaurang. Och jag har redan bestämt mig för att äta ångkokta pilgrimsmusslor. Mums!

Sen blir det Mama Mia på Bergakungen. Det fanns naturligtvis inga biljetter till Arnpremiären imorgon. Men Mama Mia duger gott! Det är inte så mycket filmen som är viktig, bara det att komma hemifrån och få lite mystid med sambon. Det är SÅÅÅÅ långsamt att bara ligga hemma på soffan!


Snart blir det glassfrossa. Sambon stack till Lidl för att köpa upp ett nytt glasslager.  

Av Jempajenny - 21 augusti 2008 11:22

Då är ännu en ny dag här. 8 dagar till BF, men inga direkta känningar. Har sovit sämre inatt igen... :-( Inte kul!


Men har fått lite pappersjobb gjort under förmiddagen. Har ansökt om föräldrapenning  och fixat blankett om kontonummer till FK samt betalat några räkningar. Ska ta itu med förlossningsbrevet och skriva ut det när sambon kommer hem med mer papper.


Svettas fortfarande något kopiöst. Trots dsusch och VÄLDIGT lättklätt är jag kokhet! Jag hoppas verkligen att det går över när bebis tittat ut. 


Jo, jag skickade ett urinprov med sambon imorse (han arbetar nära BM-mottagningen) så nu väntar jag på att det ska höra av sig om provsvar. Får ringa på telefontiden i em annars... Hoppas att allt är OK! 

Av Jempajenny - 20 augusti 2008 22:55

Usch! Jag svettas som en gris!! Det är inte kul. Är i vanliga fall ganska frusen av mig, men nu svettas jag konstant. Även när jag bara sitter still i soffan.


Har druckit 2 koppar hallonbladste och tycker nog att jag har haft lite mer sammandragningar... Det kan ju vara placebo också...*ler*


Nej, nu ska jag krypa ner och förhoppningsvis få en god natts sömn! 

Av Jempajenny - 20 augusti 2008 14:39

Nu är jag hemma igen. Tyvärr låg undertrycket fortfarande högt (91/92) så jag fick lämna ett urinprov och det låg på +2 vilket inte är så bra. Så jag ska lämna in ett nytt prov imorgon och se om det är bättre. Men jag är inte speciellt orolig. Jag mår ju bra i övrigt och bebisen är ju så pass stor nu att det inte gör någonting om jag skulle bli tvungen att bli igångsatt.


Min BM frågade om vi skulle våga oss på en gissning nu när det är så kort tid kvar. Jag sa att jag ju har trott ända sedan början att det är en liten kille, men att jag börjat tveka nu på slutet och tror att det kanske är en tjej ändå. Men hon trodde att det var en pojk - dock betonade hon att det var en gissning! *ler* (Jo, jag förstår det...) 


Träffade en tjej från föräldragruppen hos BM så vi gick och fikade efteråt. Det var trevlig. Hon går på övertid nu, BF+4, och har väl inte mer känningar än jag. Men en tjej i gruppen har tydligen redan fått innan BF. Grattis till dem!


Gick förbi hälsokosten och köpte hallonbladste också. Tyvärr hade de bara någon variant med 48% hallonblad, men jag får väl dricka det och se vad som händer. Expediten önskade lycka till... 

Av Jempajenny - 20 augusti 2008 10:04

Har faktiskt sovit riktigt gott inatt! Självklart inte som innan graviditeten - men helt OK i jämförelse med tidigare nätter. Molvärken i mage och rygg har gett med sig också.


Nu ska jag snart iväg till barnmorskan för kontroll. Tyvärr SPÖREGNAR det ute så jag har absolut ingen lust att lämna hemmets fyra väggar. Men det är bara att fälla upp paraplyet och traska iväg.


Idag börjar eleverna skolan. Konstigt att inte vara på skolan och möta dem och höra om sommarens eskapader! 

Av Jempajenny - 19 augusti 2008 22:05

Sambon är hemkommen och löptestet godkänt... Han dömer handboll.


Men AJ, har fått ont i rygg och mage och dessutom trycker bebis på neråt *inte skönt*. Har inte haft så mycket känningar av den kommande förlossningen, men nu är det nog lite förvärkar på G. Ska krypa ner i sängen och försöka sova lite. Har sovit uruselt det senaste så jag hoppas på bättre sömn inatt. Får ta ett par Panodil och kanske koppla på TENS-apparaten.


God natt! 

Av Jempajenny - 19 augusti 2008 19:31

Sambon har löptest i dag i Göteborg och var bara hemma och vände. Så här sitter man och har tråkigt. Inget kul på TV heller.

Har böcker att läsa, TV-serier i datorn, skulle kunna tvätta, städa, stryka. baka  MEN jag orkar inte ta mig för något. Slösurfar på Nätet och hänger på Familjeliv men är UTTRÅKAD!


Behöver en push att komma igång och ta mig för något. Ska kanske skriva en TO DO-lista här på bloggen och bocka av det jag gör. Har alltid jobbat bäst under press.


Sambon skulle dessutom äta i stan, så han blir nog sen ikväll.  

Presentation


Välkommen! Så trevligt att just du hälsar på. Lämna gärna ett avtryck innan du går - det gör mig så glad att få kommentarer! För mer information om mig och bloggen klicka här nedan på "Visa presentation"

Lämna ett avtryck!

Fråga mig

0 besvarade frågor

Mina barn

  • Lilypie Third Birthday tickers
  • Lilypie First Birthday tickers

Samarbetpartners

Sök i bloggen

Kategorier

Senaste inläggen

Länkar

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19 20 21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<<
Augusti 2008 >>>

Tidigare år

Omröstning

När tror ni Angus bestämmer sig för att titta ut?
 26-27 december
 28-29 december
 30-31 december
 1-2 januari
 3-4 januari
 5-6 januari
 7 januari på BF!
 8-9 januari
 10-11 januari
 12-13 januari
 14-15 januari
 16-17 januari
 18-19 januari
 20-21 januari

Arkiv

RSS


Skapa flashcards