En dans med svåra steg...

Direktlänk till inlägg 20 oktober 2009

Det har kommit!

Av Jempajenny - 20 oktober 2009 19:07

Nu har mitt efterlängtade körkort kommit! Jag och Agnes var och hämtade det på posten i eftermiddags. Och jag ser ju faktiskt riktigt normal ut! Flört


 

Det var verkligen lägligt att jag klarade körkortet nu, för min banklegitimation gick ut i slutet av sommaren och mitt pass går ut i november så förutom att det är underbart att få köra bil så behövde jag också en legitimation.


Agnes har mått bra idag. Ingen feber. Jag undrar om det är tänderna som spökar... Dock säger ju läkarna att barn inte får feber vid tandsprickning. Men tusentals föräldrar hävdar ju motsatsen.


Sambon och Agnes har hunnit med en massa idag. De har varit och hälsat på Martina och Pelle, varit på sambons (och numera även min) skola för att begära en dags föräldraledigt per vecka nästa termin, har varit hemma hos Jonas och Edvin (från föräldragruppen) där även Jenny och Joel var. Joel drämde en maraccas i huvudet på Agnes. Nu är det nästan löjligt vad mycket blåmärken hon har! Och bara för någon vecka sedan satt vi och pratade om hur sällan Agnes slår sig nu för tiden.


Imorgon är det nytt försök att komma iväg på babysim för sambon och Agnes. Sambon ska då också anmäla oss till en fotografering i vattnet.


Tjing på er!

 
 
Sofia

Sofia

20 oktober 2009 21:14

Lillkillens hår växer som ogräs så vi får väl se om det inte blir avklippt på fredag då jag beställde en tid.

Skönt med körkortet förstår jag och jag är faktiskt lite avundsjuk.

Kram Sofia

http://www.3barnsmamma.bloggagratis.se

 
Erika

Erika

20 oktober 2009 22:51

Åh så roligt d är när man har körkortet i handen, känns så speciellt. Ett stort grattis till dig som klarade av detta! Om 2 år måste jag förnya mitt, sjukt haha.

Himla fint kort på dig också, så olikt dig utan glasögon!

http://eraijka.bloggagratis.se

 
Elin (Edvinsmamma)

Elin (Edvinsmamma)

21 oktober 2009 14:32

Åh det är sån härlig känsla att hämta ut körkortet!
Och du blev jätte fin på bilden :)

jag tycker också att det är konstigt att läkare påstår att tandsprickning inte orsakar feber...för det är endast dom gångerna nästan som Edvin haft feber...

Hoppas att lilla Agnes snart kryar på sig!
Kramar

http://edvinsmamma.wordpress.com

 
Josse

Josse

21 oktober 2009 21:26

Åh vad härligt att du har det i handen nu! Riktigt bra jobbat! :) Skönt att Agnes sluppit febern idag, kanske är tänderna som spökar. Igår började jag nästan fundera om Frida tänker få tänder redan för hon ville ha något i munnen och gnaga hela tiden, inte suga.. bara gnaga. Haha men det är väl lite väl tidigt att få tänder före 3 månaders ålder, hon undersökte nog bara munnen lite :)

http://annajosefin.bloggagratis.se

 
Yvonne

Yvonne

21 oktober 2009 23:48

Tjusigt! =)

Skönt att Agnes är bättre!
Läkare säger så mycket...

Kram på er!

http://yvonnes-blogg.bloggagratis.se

 
Camilla

Camilla

22 oktober 2009 11:19

Grattis till det finfina Kortet! Nu kan du känna dig ofantligt rik vad gäller innehållet i plånboken då. :) Stackars Agnes som är full med blåmärken. Men det är ju tur att de försvinner efter ett tag och inte är bestående. Vi har också vissa perioder då det snubblas och trillas mera här hos oss.

Nu vaknar visst vår lilleman. Lunchdags. Ha det bra!

http://heffaklumpeliv.blogspot.com

 
Jennie

Jennie

22 oktober 2009 21:24

Ja det var ett jättefint kort på dig!

http://jtv.bloggagratis.se

 
Lotta

Lotta

24 oktober 2009 11:54

Stort grattis till körkortet! Frihet i en liten plastruta...
Kram

http://lottans.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Jempajenny - 19 april 2011 21:15

För ett tag sedan fick jag ett mail med en inbjudan till ett event för familje- och mammabloggare, We R Family. I höstas (?) fyllde jag i en intresseanmälan om att vara med på detta event och hade nästan glömt av att jag anmält mig. Men glad blev jag...

Av Jempajenny - 16 april 2011 08:59


Det är svårt att hitta tid (och i viss mån inspiration) till bloggandet när man nu är tvåbarnsmor. Men vi mår bara bra, allihop!    Anton växer och frodas! Han är nu vid 3 månaders ålder ungefär lika stor som Agnes var vid 5 månader.    Agnes...

Av Jempajenny - 12 februari 2011 20:11

Alldeles nyss, när jag gjorde i ordning Anton för natten, fick jag det allra första tydliga svarsleendet från vår lillkille! Så underbart! Och världens finaste leende naturligtvis... Han har dessutom "pratat" en hel del idag och i kväll. Mys! Jag tro...

Av Jempajenny - 12 februari 2011 14:12

Idag har vi äntligen skruvat ihop spjälsängen! Vi hade tänkt göra det förra helgen men då upptäckte vi att skruvarna var på vift och naturligtvis hittade vi dem inte.   Men idag, under tiden sambon och Agnes var i badhuset  och "lördagsbadade" åk...

Av Jempajenny - 10 februari 2011 21:59


Igår blev Anton en månad och jag hade tänkt skriva lite om hans utveckling, som jag gjort med Agnes. Som för de flesta bebisar består Antons dagar mest av att äta och sova. Men lite annat har han faktiskt för sig också…   Vikt: 5605g Län...

Presentation


Välkommen! Så trevligt att just du hälsar på. Lämna gärna ett avtryck innan du går - det gör mig så glad att få kommentarer! För mer information om mig och bloggen klicka här nedan på "Visa presentation"

Lämna ett avtryck!

Fråga mig

0 besvarade frågor

Mina barn

  • Lilypie Third Birthday tickers
  • Lilypie First Birthday tickers

Samarbetpartners

Sök i bloggen

Kategorier

Senaste inläggen

Länkar

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14 15
16
17 18
19 20 21
22
23
24
25
26 27 28
29
30
31
<<< Oktober 2009 >>>

Tidigare år

Omröstning

När tror ni Angus bestämmer sig för att titta ut?
 26-27 december
 28-29 december
 30-31 december
 1-2 januari
 3-4 januari
 5-6 januari
 7 januari på BF!
 8-9 januari
 10-11 januari
 12-13 januari
 14-15 januari
 16-17 januari
 18-19 januari
 20-21 januari

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards