En dans med svåra steg...

Alla inlägg under januari 2010

Av Jempajenny - 31 januari 2010 18:58

Agnes har inte haft någon mer feber. Precis innan jag lade henne för natten hade hon 37,5 och det är ju ingenting. Skruttans badbalja har gått sönder så ikväll fick hon bada i en plastback vi brukar ha tvätt i. Men det gick ju bra det också!


  

Lustiga miner är jag duktig på att göra!


Nu sover Agnes gott för natten och har hon ingen förhöjd temp imorgon blir det förskola som vanligt. Jag får passa på att nämna att Agnes i helgen "fyllde" 17 månader. Snart hela 1,5 år! Vår älskade lilla Skrutta!

Av Jempajenny - 31 januari 2010 18:52

Jag glömde skriva om min födelsedagspresent! Jag har äntligen fått ett nytt objektiv till min kamera! Mina föräldrar betalade hälften och svärföräldrarna hälften. Det objektiv jag sett ut var slutsålt i Göteborg, men i Kalmar fanns det så mina föräldrar var vänliga nog att köpa med sig det. 


Så nu kan jag ta lite tydligare bilder på t ex "våra" rådjur. Så här såg de ut igår:

   Nu slipper man gissa sig till vad det är för djur på kullen...


Tusen tack för den fina födelsedagspresenten! Objektivet kommer att användas flitigt, det kan jag lova!


  


Av Jempajenny - 31 januari 2010 13:24

Som jag skrivit innan så har vi haft besök i helgen igen. Denna gång var det Agnes mormor och morfar som var och hälsade på och som alltid är det jättetrevligt med "gäster" i huset. 


Tyvärr så har Agnes haft lite feber i helgen. Hon har nog smittats av sin pappa. Igår hade hon som högst 39,5 graders feber men efter lite Panodil var lillskruttan i sitt esse igen. Till natten fick hon en supp Ipren och sov gott i sin säng till 04.30 Då fick hon komma in till oss och sov gott i 1,5 timme till innan det var dags att gå upp kl 06. Idag var hon feberfri i morse men tempen hade stigit lite under dagen, sist jag tog tempen hade hon 37,7. Vi får hålla lite koll under dagen och se hur det utvecklar sig annars blir det väl första VAB-dagen imorgon. 


Helgen har varit lugn, vi har inte gjort något särskilt mer än att ha ätit och druckit gott och umgåtts. Mamma och jag hann med en tur till Skroten och Kinnagarn samt en runda inne i byn. Vi var på Lindex och KappAhl men det handlades inte så mycket. Jag fick en kofta från Lindex av mamma. Tack så hjärtligt! Däremot fick Agnes två tröjor och två set med tunika och tights från Name It som mormor hittat i Kalmar. Tack, tack! De kommer väl till pass. 


Nu har min föräldrar åkt hemåt och vi ska ta en lugn eftermiddag. Hoppas att ni har haft en trevlig helg!

Av Jempajenny - 28 januari 2010 21:29

Någon snöstorm vet jag inte om man kan tala om, men snöat har det gjort här! Det var länge sedan jag kommer ihåg att det var så här mycket snö i dessa trakter - men det kan ju bero på mitt dåliga minne också! Igår var det inget vidare väder, det blåste en del och snöade så det var skönt att inte vara ute på idrottsdagen. Jag pratade med en kollega som hade varit ute på isfiske på en av sjöarna här i trakten. De hade haft med sig 70 elever! Tyvärr hade många valt det alternativet för det vill välja något "där man inte behövde anstränga sig...". Behöver jag skriva att de mest satt och muttrade och frös ute på sjön. 4 elever hade de fått neka att följa med på fisket då de kom i jeans och sneakers! Inte klokt! Dagens ungdom...  


Idag har vi däremot haft strålande vinterväder, temperatur strax under nollan och solen har gassat från en klarblå himmel. Lika vacker var det inte i morse då Agnes och jag skulle åka till dagis. Det tog 10 minuter att gräva ut bilen. Och att hugga loss de stora sjok av frusen snö som täckte hela bilen. Agnes var sådär nöjd över att få sitta i bilen och vänta på att få åka till dagis.


Sambon är på bättringsvägen och ska gå till jobbet imorgon. Och imorgon kommer även min mor och far. Trevligt!



Av Jempajenny - 26 januari 2010 20:32

Det var verkligen hög tid att rensa ut julen här på bloggen och resultatet blev ett litet vintrigt tema. 

En ny presentationsbild blev det också. Ingen höjdarbild men betydligt nyare än den senaste!
Av Jempajenny - 26 januari 2010 19:41

Här rullar veckorna på. Svärföräldrarna var här i helgen och vi hade några riktigt trevliga dagar tillsammans. Tyvärr går tiden så fort, särskilt när man bara ses en helg så här.


Nästa helg dyker mina föräldrar upp och helgen v. 6 åker vi till Malmö för att hälsa på min bror och hans familj. Och i v. 7 har vi sportlov. Vårterminen känns verkligen så mycket lättare än höstterminen; vi går mot ljusare tider, det är flera lov och helgdagar och dessutom ligger det nationella prov för 9:orna som måste förberedas. 


Imorgon har vi idrottsdag på skolan och det betyder att schemat bryts och eleverna åker ut på en massa aktiviteter runt om i kommunen. Jag kommer dock att vara på skola och hjälpa till med lite av varje. På ett sätt är det tråkigt att inte vara ute "på fältet" och få ta del av aktiviteterna, men å andra har de varnat för snöstorm och dåligt väder... Då kan det vara skönt att få vara inne och slippa sura miner från tonåringarna. 


Sambon är lite krasslig så jag sitter här allena i TV-soffan med datorn i knät. Jag har varit uppe alldeles för sent de senaste kvällarna så jag ska verkligen försöka komma i säng i hyfsad tid ikväll. 


Ha det fint!

Av Jempajenny - 26 januari 2010 19:38

Jag är verkligen usel på att lägga upp bilder på Agnes nu för tiden, men här kommer en bild tagen av sambon idag. 


  

Hej pappa!

Av Jempajenny - 24 januari 2010 09:56

Igår kom Agnes farmor och farfar på besök och som vanligt tycker hon det är jättekul när det är folk i huset. Hon var faktiskt liiite blyg precis när de kom, men det gick över efter en så där 15 sekunder! Nu är Agnes, farmor, farfar och pappa ute och leker i snön och jag ska strax klä på mig lite kläder och gå ut jag med. 


Hoppas ni har en trevlig helg! Det har vi... 

Presentation


Välkommen! Så trevligt att just du hälsar på. Lämna gärna ett avtryck innan du går - det gör mig så glad att få kommentarer! För mer information om mig och bloggen klicka här nedan på "Visa presentation"

Lämna ett avtryck!

Fråga mig

0 besvarade frågor

Mina barn

  • Lilypie Third Birthday tickers
  • Lilypie First Birthday tickers

Samarbetpartners

Sök i bloggen

Kategorier

Senaste inläggen

Länkar

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4 5
6
7 8 9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20 21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2010 >>>

Tidigare år

Omröstning

När tror ni Angus bestämmer sig för att titta ut?
 26-27 december
 28-29 december
 30-31 december
 1-2 januari
 3-4 januari
 5-6 januari
 7 januari på BF!
 8-9 januari
 10-11 januari
 12-13 januari
 14-15 januari
 16-17 januari
 18-19 januari
 20-21 januari

Arkiv

RSS


Skapa flashcards