En dans med svåra steg...

Alla inlägg under juli 2010

Av Jempajenny - 1 juli 2010 09:44

Under dessa dagar som gått har vi hunnit med en hel del.


I tisdags åkte mor min och jag ner till Ullared och GeKås. Min pappa var hemma och gjorde fler skedar till helgens kommande marknad och Agnes och Roger gick ner till badet. Vi hittade lite av varje nere på GeKås. Jag köpte ett par luvtröjor (med plats för växande mage) till mig och lite hudvårdprodukter, sambon hade beställt grillbriketter och Agnes fick lite mer badkläder, lite trosor, ett kubpussel, en solstol och lite annat smått och gott. Sedan blev det, som alltid, lite bonussaker också. Det har byggt ut i affären nu igen och jag som brukar ha ganska bra koll på var saker och ting finns känner mig alldeles vilsen. Det lär nog ta några besök till innan man hittar som förr. Men jisses vad stort det är där nere nu!


Ja, just! Pappa har ju meckat med vår Mitsubishi också... Tydligen är det någon insprutsgrej i motorn som är kaputt. Den är numera utplockad och reservdelar beställda. Vi fick en del igår och hoppas på att vi kan åka och hämta resten idag. Så eftermiddagen är vigd åt bilmeck.


Igår tog vi en tur till Gunnebo Slott i Mölndal. Vädret var väl inget vidare, men vi slapp regnet. Vi passade på att äta lunch i deras café innan vi åkte hemåt igen.


På eftermiddagen kom Martina, Pelle och Milli och hälsade på. Agnes och Pelle lekte (och bråkade lite...) och vi vuxna fikade. Det är skönt att de små trollen faktiskt kan leka en stund själva nu för tiden. Och de är SÅ söta när de kramas!


Vi har inget vidare sommaväder här idag heller. Mulet och lite småkallt med tanke på den senaste veckans värmebölja. Men tydligen ska värmen komma tillbaka till helgen. Vi håller tummarna för det!

Presentation


Välkommen! Så trevligt att just du hälsar på. Lämna gärna ett avtryck innan du går - det gör mig så glad att få kommentarer! För mer information om mig och bloggen klicka här nedan på "Visa presentation"

Lämna ett avtryck!

Fråga mig

0 besvarade frågor

Mina barn

  • Lilypie Third Birthday tickers
  • Lilypie First Birthday tickers

Samarbetpartners

Sök i bloggen

Kategorier

Senaste inläggen

Länkar

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2010 >>>

Tidigare år

Omröstning

När tror ni Angus bestämmer sig för att titta ut?
 26-27 december
 28-29 december
 30-31 december
 1-2 januari
 3-4 januari
 5-6 januari
 7 januari på BF!
 8-9 januari
 10-11 januari
 12-13 januari
 14-15 januari
 16-17 januari
 18-19 januari
 20-21 januari

Arkiv

RSS


Skapa flashcards