En dans med svåra steg...

Alla inlägg den 6 oktober 2010

Av Jempajenny - 6 oktober 2010 15:43

Dags att uppdatera min önskelista lite...


Jag har blivit stolt ägare av en MaM Eco-bärsjal! Yippie!


Jag lade upp en "Köpes"-annons på forumet Sjalbarn.se och fick napp omgående. Först var den en person som hade en äldre variant av MaM-sjalen att sälja. Den var gråblå med matchande mössa och tossor, men tyvärr i stl S/M och jag insåg att den skulle bli i kortaste laget.


Men sedan fick jag napp igen och denna gång blev det affär! Sjalen jag köpte är från MaM:s One-kollektion och det innebär att den är enfärgad och det ingår inte tossor eller mössa. Men vad gör det? Sjalen är ju det viktigaste. Idag låg det ett paket och väntade i brevlådan och gissa om jag blev glad. Sjalen kom i originalförpackning och enligt säljaren är det använd en gång, vid en fotografering så den är i absolut nysick. Färgen är "graphite" men jag tycker den är med svar än grå...

  

Sjalen är som sagt enfärgad med en liten applikation mitt fram som säger "PORTARE NECESSE EST" och om inte mina kunskaper i latin sviker mig helt tror jag det betyder ungefär "Att bära är nödvändigt" ("Bära nödvändigt är").


Jag fick betala 400:- inklusive frakt för sjalen och det tycker jag är ett bra pris. Nypris är ca 600:- exklusive frakt. Så nu kan jag bocka av en av tre saker på önskelistan. *nöjd"

Av Jempajenny - 6 oktober 2010 14:08

Jag vågar mig nog på ett litet hurra...


Det kändes som om jag åtminstonde borde klara godkänt på tentan jag hade idag. Men jag är seeeg i skallen... Sov dåligt i natt (kombination av gravidkropp och nervositet) och har suttit i fem timmar i sträck och bara skrivit, skrivit, skrivit...


Däremot ska jag inte klaga på var jag fick sitta och skriva tentan. Min kurs går ju på distans från Mittuniversitetet (Härnösand) men det går att skriva tentamen på annan ort. Jag kontaktade vuxenutbildningen här i Mark och fick komma och skriva tentan hos dem. Och jag satt inne på rektorns kontor, men mjuk, skön kontorsstol och allt! Lyxigt värrre!


Nu är jag hemkommen igen och ska lägga mig på soffan och vila en stund. Sent ikväll får vi finbesök från Eskilstuna. Familjen R med döttrar kommer och ska bo här några dagar. Det ska bli jättetrevligt att ses. Det blir inte så ofta.


Jo, jag måste ju skryta lite också! Agnes sov HELA natten i sin säng inatt. Jag vaknade till runt 05 av att hon låg och pratade lite och ropade lite halvhjärtat på pappa (jo, ser ni det är pappa som är favoriten här hemma...). Men jag lät henne vara och efter en stund blev hon tyst igen. Hon somnade om! Vid 06.30 ringde mitt larm på telefonen och då vaknade också Agnes och kom upptassande med Mao (hennes katt) under ena armen och nappen i munnen. Så duktigt är vår lilla Skrutta!


Två nätter innan inatt har hon dessutom kommit in själv till oss på natten (tidig morgon). Det är skönt att inte behöva hämta henne utan hon känner sig trygg nog att gå själv. Nackdelen är att hon hinner vakna till och har svårare att somna om. Särskilt om klockan är så mycket som 05-05.30 Vi hoppas att detta är rutiner som kommer att hålla i sig!

Presentation


Välkommen! Så trevligt att just du hälsar på. Lämna gärna ett avtryck innan du går - det gör mig så glad att få kommentarer! För mer information om mig och bloggen klicka här nedan på "Visa presentation"

Lämna ett avtryck!

Fråga mig

0 besvarade frågor

Mina barn

  • Lilypie Third Birthday tickers
  • Lilypie First Birthday tickers

Samarbetpartners

Sök i bloggen

Kategorier

Senaste inläggen

Länkar

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4
5 6 7 8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18 19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30 31
<<< Oktober 2010 >>>

Tidigare år

Omröstning

När tror ni Angus bestämmer sig för att titta ut?
 26-27 december
 28-29 december
 30-31 december
 1-2 januari
 3-4 januari
 5-6 januari
 7 januari på BF!
 8-9 januari
 10-11 januari
 12-13 januari
 14-15 januari
 16-17 januari
 18-19 januari
 20-21 januari

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards