En dans med svåra steg...

Alla inlägg under december 2009

Av Jempajenny - 28 december 2009 09:19

Det blev ett litet blogguppehåll under juldagarna. Mina föräldrar var ju här ända tills igår och vi har haft det jättetrevligt. Tack för besöket!


Dagarna har rullat på. Vi har ätit en massa god mat, lekt med Agnes nya leksaker. På annandagen var vi i Göteborg en sväng på mellandagsrean. Igår tog vi en tur till, till Götet och hälsade på familjen Eklund. Kul att ses, som vanligt. 


Nu har vi ett par dagars lugn här innan familjen R från Eskilstuna dyker upp för att fira nyår med oss. Det kostar att ligga på topp!


Av Jempajenny - 22 december 2009 21:30

Idag har vi julstökat lite här hemma i Örby. Det har lagts in sill, stekts köttbullar, kokats knäck, gjorts tryfflar, slagits in paket och bakats pepparkakor. Det sista gillade Agnes! Självklart dokumenterades pepparkaksbaket:


  


Sedan har snön äntligen kommit hit på allvar. I eftermiddag/kväll har det snöat en hel del och nu ligger det ett fint, vitt täcke på marken. Agnes och jag var ute en stund på eftermiddagen och kollade snön. En liten tur i pulkan blev det också. 


  

Morfar/pappa har kommit även anlänt hit igen. Resan hade varit mardrömslik, med massor av snö och en hastighet av 40 km/h på sina håll. Skönt att han är på plats nu! 


Imorgon ska vi fixa lite mer mat och så ska naturligtvis skinkan griljeras och gran införskaffas och kläs! Åh, vad det ska bli mysigt!

Av Jempajenny - 21 december 2009 20:30

Idag åkte mamma och jag ner till GeKås för att shoppa lite julgranstillbehör och julkappar till Agnes. Vi hittade det mesta av det vi sökte - och lite till. 


På vägen hem stannade vi till i Älvsered också där vi faktiskt också shoppade lite prylar. Bland annat en pyjamas till Agnes och en julgransmatta. 


Sedan åkte vi hem och lämpade av alla grejer och träffade Martina och Pelle en snabbis, innan det var dags att åka och handla all julmat. En hel dag i shoppingens tecken tar på krafterna kan jag säga. 


Imorgon blir vi hemma och ska börja pyssla med lite av varje. Sillen ska läggas in, godis ska göras, det ska pyntas lite här och var. Imorgon kväll kommer dessutom pappa tillbaka. Agnes har letat efter morfar flera gånger efter att han åkte hem i söndags. Hon tycker nog att det är lite konstigt att mormor är här men inte morfar... 


Det blir att lägga sig tidigt idag. Är ganska sliten då Agnes tog dag vid 04 i morse. Jag hoppas innerligt att vi får sova lite längre imorgon!

Av Jempajenny - 20 december 2009 20:14

   Vem kunde förstå att en väska och ett par solglasögon kan vara så kul! Vi undrar om Agnes ger oss en hint om att hon vill åka på solsemester..?

Av Jempajenny - 19 december 2009 08:47

Jag vet att många av er där ute redan har installerat sin julgran, men för er som inte gjort det (och för er som önskar er ett gott skratt) kan jag varmt rekommendera att ta del av Boschs installationsmanual för julgran. Efter att ha läst denna 9-sidiga manual häpnar man över att föregående års julgransinstallationer inte har slutat i större katastrofer...  


Min befattning i årets julgransinstallation kommer bli antingen Weihnachtsleiter eller möjligen Tannenfürer eftersom det är en grym titel!


Klicka här för att komma till manualen! Jag utlovar ett gott skratt! 

Av Jempajenny - 18 december 2009 21:01

Idag har det varit skolavslutning här i Mark. Agnes följde med till skolan i morse, då jag inte har en egen klass i år och hade möjligheten att gå runt och hälsa på lite olika klasser. Tyvärr tyckte inte Agnes att det var så vidare intressant att vara med på själva avslutningskonserten i Folkets hus. Hon var inte alls intresserad av att sitta still och vara tyst. Trist, då det brukar vara väldigt hög klass på uppträdanden och "tal". 


På eftermiddagen gick vi bort till lekplatsen och träffade Jenny och Joel. Vi har ett tunt, tunt snötäcke här så vi tog med pulkorna. Det slutade med en liten pulkaolycka så Agnes vurpade, ramlade ur pulkan och skrapade upp kinden. Aj, aj! Men det var väl dags att skaffa en ny blessyr då hennes blåtira håller på att försvinna nu...


Till fredagsmys testade vi en ny tacovariant, nämligen Tacopizza. Det var mumma kan jag säga! Jag kan varm rekommendera att prova det om man gillar tacomys på fredagar. 


Nu var vi sett På spåret och har zappat över till 4:an och Ernst jul. Undra om det kommer att användas någon rundstav i kväll?! 


Imorgon kommer mina föräldrar hit. Mamma stannar ända till efter jul men pappa måste åka hem till Kalmar och arbeta måndag-tisdag, sedan kommer han tillbaka och firar jul med oss. Trevligt! 


Ha en fin fredagkväll och början på helgen! Själv ska jag fira jullovet med ett glas julmust!

Av Jempajenny - 17 december 2009 19:27

Nu ni! Nu är slutet på denna oändligt långa hösttermin äntligen till ända. Imorgon är det terminsavslutning och runt 13-tiden börjar det efterlängtade jullovet. Underbart!


Dagen har förflutit relativt smärtfritt. Det värker en del i armen där jag fick sprutan, men jag är mycket piggare. 


Agnes har haft en härlig dag på förskolan, som vanligt. Hon gillar verkligen att vara där om dagarna. Det känns skönt att veta inför vårterminen då vi ska arbeta båda två. Sambon har äntligen fått ett besked om hur hans schema kommer att se ut till våren. Tyvärr kommer vår plan, att endast behöva ha barnomsorg 4 dagar i veckan, att gå i stöpet. Men det kommer troligen att bli två korta dagar för lillskruttan. Vi ska sätta oss och pussla ihop ett schema till henne nu under lovet. 


Imorgon väntar som sagt julavslutningen. Jag funderar på att ta med mig Agnes till jobbet imorgon, men det beror lite på hur natten blir. Peppar, peppar - ta i trä, så har vår dotter faktiskt inte gått upp förrän runt 06 de senaste dagarna! Skönt!

Av Jempajenny - 16 december 2009 22:03

Jag var helt slut när jag kom hem så jag gick direkt och lade mig och sov 1,5 timme. Efter det kände jag mig lite piggare och efter en Treo mådde jag riktigt bra, så jag kom iväg på julbord. Dock blev det väldigt lugnt och helt alkoholfritt då jag körde dit. 


Jag lyckades faktiskt äta alldeles lagom mycket mat! Ingen paltkoma här inte. En trevlig kväll, med andra ord. 


Imorgon är sista "riktiga" skoldagen och tyvärr (obs, ironi!) går två av mina lektioner under morgondagen bort av olika anledning. Så det jag har kvar är en engelsklektion, en svensklektion där jag är resurs och en SO-lektion. Helt ok. Sedan är det finito


Presentation


Välkommen! Så trevligt att just du hälsar på. Lämna gärna ett avtryck innan du går - det gör mig så glad att få kommentarer! För mer information om mig och bloggen klicka här nedan på "Visa presentation"

Lämna ett avtryck!

Fråga mig

0 besvarade frågor

Mina barn

  • Lilypie Third Birthday tickers
  • Lilypie First Birthday tickers

Samarbetpartners

Sök i bloggen

Kategorier

Senaste inläggen

Länkar

Kalender

Ti On To Fr
  1 2
3
4
5
6
7 8
9
10
11
12
13
14 15 16 17 18 19 20
21 22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2009 >>>

Tidigare år

Omröstning

När tror ni Angus bestämmer sig för att titta ut?
 26-27 december
 28-29 december
 30-31 december
 1-2 januari
 3-4 januari
 5-6 januari
 7 januari på BF!
 8-9 januari
 10-11 januari
 12-13 januari
 14-15 januari
 16-17 januari
 18-19 januari
 20-21 januari

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards