En dans med svåra steg...

Direktlänk till inlägg 26 april 2009

Utedag

Av Jempajenny - 26 april 2009 17:03

Idag har vi inte varit inne många minuter. Därav det något bristfälliga bloggandet.


I förmiddags åkte vi först till Strands i Fritsla. De har marknadfört sig som GeKås, fast bättre... Vilken sunkig affär! Det vara bara skit... Eller jo, de hade en fin hammock, men den kostade 1895:-. Lite för saftigt för vår budget. Vi skulle titta på en högtryckstvätt där, men den var så yttepytteliten att det fick vara.


Sedan styrde vi kosan mot Horndals Handelsträdgård för att inhandla lite växter. Det blev de obligatoriska penséerna:



Ett par tomatplantor, en kruka rosmarin och några smultronplantor:


Vi köpte också några fröpåsar som vi satt i krukor, bl a solrosor, basilika, persilja, dill, luktärter... Men de får ni se senare. Inget kul att fota en kruka full med endast jord.


Eftermiddagen har vi spenderat ute i trädgården. Jenny och Joel kom över en stund och barnen invigde sandlådan. Ett stort traktordäck som är nedgrävt i gräsmattan fyllt med sand. Det fanns här när vi flyttade in. Agnes var väl mest intresserad av att äta sanden, men Joel han grävde och krattade och hade det jättekul! Han går nu föresten, stora killen!


Vi hann också med att lukra lite i rabatterna och då hittade jag denna blomma:


Någon som vet vad detta är? Jag vet det nämligen inte. Karin B upplyste om att det är en botanisk tulpan. Tack för det!


Och nu är de andra tulpanerna på väg att slå ut också. Och en del har redan gjort det:


Så härliga att se! Och så rotade vi fram vårt vindspel också och hängde upp på altanen:







Nu hänger det där och plingar rofyllt

















Vi har haft en jättefin dag! Hoppas ni haft det också...

 
 
Russin

Russin

26 april 2009 17:47

hallå...

vilka fina kort.. åhhh ett sådan sandlåda hade jag när jag var liten i sommarstugan, i ett traktordäck.. vilka minnen jag fick nu när jag såg erat..:)

vad fint du har planterat .. jag har bara en balkong men det brukar bli helt grön på sommaren den med, hihi..
krmakram

http://enburkrussin.blogspot.com

 
Sofia

Sofia

26 april 2009 18:05

Japp imorgon bär det av till Åland.
Hoppas det inte blåser bara.

Kramis!

http://www.3barnsmamma.bloggagratis.se

 
Bettan

Bettan

26 april 2009 18:08

Härligt med vår:)

http://babesontour.blogg.se

 
Mammatilda

Mammatilda

26 april 2009 18:12

Vilken härlig dag ni verkar ha haft! Den där blomman känner jag inte igen jag heller, men den var väldigt söt!

http://www.mvg.bloggagratis.se

 
Jennie

Jennie

26 april 2009 19:05

Härligt att vara ute och umgås hela familjen, det är så mysigt att vara ute alla tre!

Blommor kan jag tyvärr inget om (än).

http://jtv.bloggagratis.se

 
Erika

Erika

26 april 2009 19:34

Åh så härligt det ser ut med riktig vår! Här uppe i norr hinner man bara njuta av våren i ca 2 v sen är det sommar.

http://eraijka.bloggagratis.se

 
Karin B

Karin B

26 april 2009 20:34

ser ut som en botanisk tulpan.

http://blogg.brandin.info

 
Katrin

Katrin

26 april 2009 20:50

Vilka härliga bilder! Jättefina blommor! Ingen aning om vad de heter dock...

http://www.jamtlandstaus.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Jempajenny - 19 april 2011 21:15

För ett tag sedan fick jag ett mail med en inbjudan till ett event för familje- och mammabloggare, We R Family. I höstas (?) fyllde jag i en intresseanmälan om att vara med på detta event och hade nästan glömt av att jag anmält mig. Men glad blev jag...

Av Jempajenny - 16 april 2011 08:59


Det är svårt att hitta tid (och i viss mån inspiration) till bloggandet när man nu är tvåbarnsmor. Men vi mår bara bra, allihop!    Anton växer och frodas! Han är nu vid 3 månaders ålder ungefär lika stor som Agnes var vid 5 månader.    Agnes...

Av Jempajenny - 12 februari 2011 20:11

Alldeles nyss, när jag gjorde i ordning Anton för natten, fick jag det allra första tydliga svarsleendet från vår lillkille! Så underbart! Och världens finaste leende naturligtvis... Han har dessutom "pratat" en hel del idag och i kväll. Mys! Jag tro...

Av Jempajenny - 12 februari 2011 14:12

Idag har vi äntligen skruvat ihop spjälsängen! Vi hade tänkt göra det förra helgen men då upptäckte vi att skruvarna var på vift och naturligtvis hittade vi dem inte.   Men idag, under tiden sambon och Agnes var i badhuset  och "lördagsbadade" åk...

Av Jempajenny - 10 februari 2011 21:59


Igår blev Anton en månad och jag hade tänkt skriva lite om hans utveckling, som jag gjort med Agnes. Som för de flesta bebisar består Antons dagar mest av att äta och sova. Men lite annat har han faktiskt för sig också…   Vikt: 5605g Län...

Presentation


Välkommen! Så trevligt att just du hälsar på. Lämna gärna ett avtryck innan du går - det gör mig så glad att få kommentarer! För mer information om mig och bloggen klicka här nedan på "Visa presentation"

Lämna ett avtryck!

Fråga mig

0 besvarade frågor

Mina barn

  • Lilypie Third Birthday tickers
  • Lilypie First Birthday tickers

Samarbetpartners

Sök i bloggen

Kategorier

Senaste inläggen

Länkar

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30
<<< April 2009 >>>

Tidigare år

Omröstning

När tror ni Angus bestämmer sig för att titta ut?
 26-27 december
 28-29 december
 30-31 december
 1-2 januari
 3-4 januari
 5-6 januari
 7 januari på BF!
 8-9 januari
 10-11 januari
 12-13 januari
 14-15 januari
 16-17 januari
 18-19 januari
 20-21 januari

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards