En dans med svåra steg...

Alla inlägg den 3 april 2009

Av Jempajenny - 3 april 2009 19:40

Agnes sover sedan en stund tillbaka, jag ligger på soffan med ett glas rött och väntar på att "Så ska det låta" ska börja.


Tänkte avrunda dagen med ett litet videoklipp på lilla fröken. När jag ser det så inser jag att det låter som om jag lockar på en liten hundvalp eller något... Men, men... Hon var lite svårstartad så jag fick locka med en napp för att hon skulle komma igång och krypa till mig. Vanligen kryper hon faktiskt efter mig nu, när jag går mellan rummen. Det tar henne en stund att komma och ibland får man locka på henne, men oftast så kommer hon. 


Får väl passa på att önska en trevlig fredagskväll till alla mina bloggvänner. Ses imorgon! Natti-natt...

Av Jempajenny - 3 april 2009 16:20


Majskrokar och vatten... det är fin, fina grejer det! Agnes har i dagarna lärt sig dricka själv ur sin pipmugg. Så nu är en av favoritsysselsättningarna att häva i sig en massa vatten. 

Av Jempajenny - 3 april 2009 14:35

Då har Agnes blivit publicerad igen! (eller ja, Familjelivtidningen kommer ju inte ut förrän 17/4) Jag skickade på skoj in en bild på Agnes på Bambino Mams hemsida och nu när jag kom hem hade jag fått ett mail där det stod att Agnes var utvald som månadens baby... Hon är inlindad i filtar och har en napp i munnen, så man ser knappt att det är hon...men det är det.

Nu kommer de att skicka ett paket med presenter till oss. Jag återkommer självklart med vad det är.


Vill ni kika på Agnes på Bambino Mams hemsida så klicka här! Bläddra ner en bit så finns hon till höger under rubriken "Månadens baby".

Av Jempajenny - 3 april 2009 12:23

Sambon kom hem för en stund sen så vi har ätit lunch tillsammans alla tre. Agnes fick laxgryta och vi åt Bami Goreng inköpt på Lidl.


Sambon: Den var ju helt ok... (syftar på maten)

Jag: Visst! Helt klart ätbart.

Sambon: De hade sån där...Nazi Goreng också

Jag (skrattandes): Jaha! Styckad rasist eller?! Eller menar du Nasi Goreng..?


Nu ska vi till Joel och lämna paket!




Av Jempajenny - 3 april 2009 11:04

Här har ni lillskruttan idag. Glad när hon får stå upp. Det är sällan hon sitter nöjd på golvet några längre stunder nu, utan hon kryper fram till soffan eller stolen där man sitter och reser sig upp. Eller så kryper vi runt på golvet tillsamman och utforskar huset. Se så nöjd hon ser ut, där hon står!


Dagens outfit:

"Princess T" från Nova Star, röda manchesterjeans från Lindex, röda strumpor. 

Av Jempajenny - 3 april 2009 10:01

Idag fyller Agnes bästis Joel 1 år! Tänk va? Stora killen... Jag pratade med Joels mamma Jenny och hon sa att det känns jättekonstigt att säga att hon har en ettåring. Han är ju inte en bebis, eller spädbarn, längre utan tillhör "koltåldern". (Namnet koltåldern kommer av att barnen förr i tiden kläddes i en kolt, en sorts klänning, när de nått 1 års ålder)

Snart är det man själv som får säga att man har en ettåring...

Av Jempajenny - 3 april 2009 08:36

Japp! Fredag igen! Och inte vilken fredag som helst utan fredagen innan påsklovet. Idag jobbar sambon sista dagen innan 10 dagars välbehövlig ledighet. Dessutom kommer har troligen hem tidigare idag då sista lektionen är inställd! Det är så mysigt att vara hemma tillsammans hela familjen.


Agnes har sovit ok inatt också. Hon var dock "vaken" en halvtimme mellan 01.30 och 02 men vi lät henne ligga ifred till största delen och då somnade hon om och sov till 06. Vi har nog varit lite snabba att gå in till henne och inte litat på att hon faktiskt klarar av att komma till ro på  egen hand. 


Vi har väl inga direkta planer i helgen... om vädret är ok fortsätter vi nog att röja lite i trädgården och sedan blir det som vanligt - att försöka komma ikapp med tvätten och röja lite härhemma. Nästa vecka, när sambon är ledig, ska vi till GeKås i Ullared och på onsdagen åker vi till sambons familj i Eskilstuna för att fira påsk där. Eventuellt hinner vi med att åka och träffa lite kompisar också.


Vad ska ni göra i helgen?

Presentation


Välkommen! Så trevligt att just du hälsar på. Lämna gärna ett avtryck innan du går - det gör mig så glad att få kommentarer! För mer information om mig och bloggen klicka här nedan på "Visa presentation"

Lämna ett avtryck!

Fråga mig

0 besvarade frågor

Mina barn

  • Lilypie Third Birthday tickers
  • Lilypie First Birthday tickers

Samarbetpartners

Sök i bloggen

Kategorier

Senaste inläggen

Länkar

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30
<<< April 2009 >>>

Tidigare år

Omröstning

När tror ni Angus bestämmer sig för att titta ut?
 26-27 december
 28-29 december
 30-31 december
 1-2 januari
 3-4 januari
 5-6 januari
 7 januari på BF!
 8-9 januari
 10-11 januari
 12-13 januari
 14-15 januari
 16-17 januari
 18-19 januari
 20-21 januari

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards