En dans med svåra steg...

Alla inlägg den 29 april 2009

Av Jempajenny - 29 april 2009 21:21

Det blev ett sådant TupperCare set till Agnes. I setet fick man en tallrik med sugkopp och lock, en pipmugg, ett par bestik med gaffel och sked och två smålådor med lock att ha t ex fruktbitar eller smörgåskex i. Och allt gick i fina, glada färger. Har försök hitta en bild att visa men det var svårt. Är det någon som är nyfiken kan ni klicka här så kommer ni till katalogen. Setet finns på sidan 58. Jag var sugen på det redan i våras, innan Agnes kom och nu slog jag alltså till. Vi har ju ingen servis till henne så denna blir fin-fin. 

Av Jempajenny - 29 april 2009 17:13

Jag måste säga att jag innan jag varit på mitt första Tupperwareparty var MYCKET tveksam till hela konceptet. Och dyrt var det också! Men nu när jag faktiskt äger en del Tupperwareprylar måste jag ju medge att de faktiskt är av en annan kvalité än t ex IKEA:s grejer.


Idag ska jag kika lite på den barnservis de har. Har hört flera som är nöjda med den. Vi får se... Egentligen har jag inte råd att handla något alls. 


Klockan 18 börjar kalaset!

Av Jempajenny - 29 april 2009 16:05









Här under de rosa träden sover man tydligen jättegott!


Agnes har inte vaknat än...

Av Jempajenny - 29 april 2009 14:50

Så jag har suttit ute i solen en stund, men nu börjar det strama lite i ansikten. Har nog fått en miljard nya fräknar...


Tänkte publicera det där grötreceptet jag fick från BVC. Det är alltså en dietist som har tagit fram det och är ett alternativ till de "söta" och dyra köpegrötarna. 


Ingredienser:

½ dl mixade havregryn

2 msk vällingpulver

1-1½ dl vatten beroende på önskad koncistens

1 tsk flytande margarin


Gör så här:

1. Blanda mixade havregryn och vällingpulver

2. Koka upp önskad mängd vatten, 1-1½ dl

3. Häll vattnet över grynen och rör om

4. Tillsätt margarin


Servera med fruktpuré och ev. lite mjölk. Gröten innehåller ca 2,0 g järn/port. 


Tips! Mixa 0,5 l havregryn och blanda ner 3 dl vällingpulver så har du så att det räcker ett tag. 


Agnes fick provsmaka gröten imorse och den slank ner. Inte jättegott, tyckte hon, men ok. 

Av Jempajenny - 29 april 2009 13:52

Det är helt galet varmt här idag. Vi har 24,5 grader i skuggan! Så det är bara skönt när det kommer en liten vindpust... Agnes sover i vagnen efter babysim och lunch. Hoppas att hon kan sova gott i åtminstone en timme till så att jag kan sitta ute en stund i solen.


Nä! Precis när jag skrev det så vaknade hon... Hej så länge!

Av Jempajenny - 29 april 2009 09:54

Dagens Agnes sover gott i sin vagn ute på altanen. Vi har 21 grader där redan, så det får bli lättklätt idag. Hon är ju varmblodig och blir lätt gnällig om det blir för varmt.



På sig har hon en tunika inköpt för 5:- på loppis. Till det velourbyxor från Lindex och GeKåsstrumpor. När vi drar iväg sen får hon en NS luvtröja och solhatt på sig. 

Av Jempajenny - 29 april 2009 08:58

Vi har varit uppe stund, men de senaste dagarna har vi faktiskt sovit till runt 07. Agnes vaknar, sin vana trogen, klockan 05 och jag hämtar henne. Men nu får hon inte amma då utan vi somnar om till 06 och då får hon tutta lite så somnar hon om en timme till. Skönt! Men helst skulle man ju vilka att hon sov i sin egen säng tills det är dags att gå upp. Jag skulle också vilja att hon vaknade och var glad, dvs. jollrade som man läser att andra bebisar gör. När Agnes vaknar vid 05 så är hon ledsen och gråter...


Jenny ringde för en stund sedan och berättade att nu är Joel snorig och febrig. Stackaren! Så det blir inget bad för dem. Men vi åker och simmar i alla fall. Det är skönt att komma iväg på lite aktiviteter. Så nu ska jag passa på att göra mig iordning och packa lite när sambon ändå är hemma och kan underhålla Agnes. De är ute och gungar nu, det är soligt och varmt här idag också. 

Presentation


Välkommen! Så trevligt att just du hälsar på. Lämna gärna ett avtryck innan du går - det gör mig så glad att få kommentarer! För mer information om mig och bloggen klicka här nedan på "Visa presentation"

Lämna ett avtryck!

Fråga mig

0 besvarade frågor

Mina barn

  • Lilypie Third Birthday tickers
  • Lilypie First Birthday tickers

Samarbetpartners

Sök i bloggen

Kategorier

Senaste inläggen

Länkar

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30
<<< April 2009 >>>

Tidigare år

Omröstning

När tror ni Angus bestämmer sig för att titta ut?
 26-27 december
 28-29 december
 30-31 december
 1-2 januari
 3-4 januari
 5-6 januari
 7 januari på BF!
 8-9 januari
 10-11 januari
 12-13 januari
 14-15 januari
 16-17 januari
 18-19 januari
 20-21 januari

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards