En dans med svåra steg...

Alla inlägg den 15 april 2009

Av Jempajenny - 15 april 2009 19:49

Nu har mormor och morfar anlänt. Vi har varit och handlat, lagat mat, ätit mat, jag har varit på me & i-partyt och nu väntar vi på att en kaka ska bli klar till kvällsfikat.


Det blev inte alls något av det jag tänkt köpa på utan en Pussgrodorklänning. Så kan det bli. Visar bild senare. 


Nu ska jag återgå till parenteserna och vara lite social. God kväll!

Av Jempajenny - 15 april 2009 13:32

Agnes var helt slut efter badet idag. Om Jenny har bilen brukar vi äta lunch i badhuset. Barnen får mat först och sen äter vi också lite lunch och dricker kaffe. Idag somnade Agnes sittandes i matstolen... Det har aldrig hänt att hon slocknar så där. Oftast brukar hon bli arg och ledsen när hon är så trött. Men idag satt hon och "snackade" lite och helt plötsligt nickade hon till. Lilla gumman! Jag fick lägga min jacka och några handdukar på golvet så fick hon ligga där och sova en stund medan vi åt. Men efter en kvart vaknade hon igen och nu är hon gnällig för hon sov ju alldeles för lite. Ska försöka få henne att somna om nu, innan mormor och morfar kommer, så att hon är pigg och glad.

Av Jempajenny - 15 april 2009 09:39

Agnes har helt klart en dålig dag idag... När hon vaknade efter sin lilla morgonlur var det samma visa. Gråt gråt, gråt... Jag tempade - ingen temp, kände efter tänder - ingenting, tryckte på örat - ingen reaktion... Men efter lite tutte blev det lite bättre.


Vi åker trots lillskruttans humör och simmar idag. Det kanske kan få henne på bättre tankar...

Av Jempajenny - 15 april 2009 08:56

Ursäkta utropet, men nu har vi stopp i avloppet igen!!

Vi måste verkligen få tummen ur och ringa och boka en spolning av avloppet! Fast som tur är verkar det mest sitta i duschen denna gång och inte i toaletten... (ska bespara er närmre detaljer om det...) Tur att man har en sambo som är rörmokarutbildad! 

Av Jempajenny - 15 april 2009 07:10

Ibland händer det (tack och lov mycket sällan!) att Agnes vaknar på morgonen och bara gråter. Idag var en sådan dag! Morgontimmarna var lite knöliga, vi fick gå in till Agnes några gånger och vi 05 hämtade jag henne till oss. Sedan vaknade Agnes storgråtandes vid 06.20 Då är hon nästan okontaktbar och bara gråter, gråter och gråter. Tårarna rinner och hon kniper igen ögonen. Inte alls ett trevligt uppvaknande och bra start på dagen...


Vi gick upp, jag fixade lite välling, vi satte oss i soffan och tittade på Teletubbies och sen blev det bra igen. Konstigt när det händer!

Presentation


Välkommen! Så trevligt att just du hälsar på. Lämna gärna ett avtryck innan du går - det gör mig så glad att få kommentarer! För mer information om mig och bloggen klicka här nedan på "Visa presentation"

Lämna ett avtryck!

Fråga mig

0 besvarade frågor

Mina barn

  • Lilypie Third Birthday tickers
  • Lilypie First Birthday tickers

Samarbetpartners

Sök i bloggen

Kategorier

Senaste inläggen

Länkar

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30
<<< April 2009 >>>

Tidigare år

Omröstning

När tror ni Angus bestämmer sig för att titta ut?
 26-27 december
 28-29 december
 30-31 december
 1-2 januari
 3-4 januari
 5-6 januari
 7 januari på BF!
 8-9 januari
 10-11 januari
 12-13 januari
 14-15 januari
 16-17 januari
 18-19 januari
 20-21 januari

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards