En dans med svåra steg...

Alla inlägg den 4 april 2009

Av Jempajenny - 4 april 2009 21:11

Agnes sover (och har så gjort ett par timmar nu) för natten och sambon har lagt sig med en talbok. Kvar uppe sitter jag och planerar mina inköp på shoppingparadiset GeKås i Ullared. Jag har av erfarenhet lärt mig att man ska skriva en handlarlista och sedan följa den! Varken mer eller mindre än vad som står på lappen ska inhandlas. Om det inte dyker upp världens "den-måste-jag-ha-den-är-ju-så-billig"-pryl...


Jag har flera gånger åkt ner och tänkt att "en sån ska jag köpa" och sedan glömt köpa just den saken i all shoppinghysteri. Eller då man åkt ner utan lista och kommit hem med saker man faktiskt inte allt behöver, eller som man aldrig använde, men man köpte "bara för att det var ju så billigt..."


Vi har ju relativt nära till Ullared. Knappt 5 mil, så vi hamnar där ganska ofta. Agnes har redan varit på GeKås inte mindre än fem (5!) gånger. Första gången var hon 6 veckor... men berätta inte det för någon! *ler*

Sedan Agnes kom till oss har ett helt nytt GeKås öppnat sig. De gigantiska kläd-, baby- och leksaksavdelningarna. Och trots att vi spenderat åtskilliga tusenlappar där tror jag ändå att vi har sparat åtskilliga tusenlappar också. 


Denna gång är vi främst ute efter vårkläder till Agnes. Ett par galonisar, en softshell-jacka,solhatt, mokasiner, men också nappar, nappflaska, tvättservetter odyl. Jag hoppas också på att hinna med en tur in på den nyöppnade Panduro-outleten. Hoppas på att finna lite scrapbookingsaker.


Listan är påbörjad, men den lär nog fyllas på lite till...


Nu är det god natt...

Av Jempajenny - 4 april 2009 18:59


Bjuder på ytterligare en vårbild från trädgården...


Och vill bara tillägga att vi satt ute på altanen och åt vår middag. Lovely!

Av Jempajenny - 4 april 2009 17:13

Efter en sådan här strålande dag, måste man ju bara grilla! Det blir fläskfilé, klyftpotatis, bearnaisesås och grillad halloumi. Smaskigt värre!


Sambon och jag brukar verkligen hetsgrilla så snart vädret tillåter, så framåt sensommaren har vi nästan förätit oss på grillat. Något man absolut inte kan förstå nu, när man bara lääängtar efter den kolgrillade smaken! Och något annat jag lääääntar efter nu, när sommaren faktiskt verkar komma till den kalla nord i år också, är färskpotatis. Jag är väl inget fan av kokt potatis i vanliga fall, men dillkokt färskpotatis med lite smör är ju så gott att man kan gråta!


Vad blir det till middag hos er idag?

Av Jempajenny - 4 april 2009 15:55

Passade på att fotografera lite ute i trädgården idag. Här är ett litet kollage:


Av Jempajenny - 4 april 2009 13:12

Det blev kanonväder här idag också... 20 grader i solen och 14 i skuggan!



Nu ska jag ut i det härliga vädret igen!

Av Jempajenny - 4 april 2009 10:33

Agnes och jag smög in och lade oss en stund och sov en timme till. Skönt! När vi vaknade var den gråa filten borta och solen skiner. Men det blir kallare idag verkar det som. Då kanske det blir grillning i kväll i alla fall...


Har även bokat en klipptid! Äntligen! Jag har inte klipp mig sedan ungefär en månad innan Agnes kom. Inte för att jag var en frekvent frisörbesökare innan, men nu har ju halva kalufsen trillat av och det är bara tunnt och risigt. Men nu ska det bli ändring på det! Ringde till en alldeles nyöppnad frisörsalong i Skene (de har invigning idag!) och fick tid på onsdag. I min amningsgrötiga hjärna trodde jag dock att vi pratade om tisdag trots att jag enligt sambon gång på gång upprepade onsdag... Vi ska ju nämligen åka och simma på onsdag innan vi åker till farmor och farfar. Men drop-in-tiden på babysimmet börjar redan 10.30 så det hinner vi nog med innan klippningen. Vi får se...


Nu ska jag stoppa i en tvätt eller två!

Av Jempajenny - 4 april 2009 07:44

Idag ligger den där gråa filten över Örby. Det är disigt, grått och rått ute. Termometern har precis tagit sig över nollan. Agnes och jag har ätit lite frukost och slötittat på Lotta på bråkmakaregatan som gick på TV nyss. Sambon sover... tänkte han kunde få sovmorgon idag på sin första lovdag.


Jag har sovit riktigt dåligt inatt, men det beror inte på Agnes, utan jag hade en sådan där natt när man vaknar stup i ett, helt utan anledning. Jag får väl passa på att ta en lur när Agnes sover förmiddag så jag orkar med dagen. 


Vi har väl inga direkta planer för dagen, men vi skulle behöva åka och handla. Behöver lite mat till Agnes. Och till oss också för den delen. Annars ska vi nog försöka komma ikapp med tvätten innan vi åker i nästa vecka. Sedan får vi hoppas att den gråa filten rycks bort så vi kan vara ute lite grann. 

Presentation


Välkommen! Så trevligt att just du hälsar på. Lämna gärna ett avtryck innan du går - det gör mig så glad att få kommentarer! För mer information om mig och bloggen klicka här nedan på "Visa presentation"

Lämna ett avtryck!

Fråga mig

0 besvarade frågor

Mina barn

  • Lilypie Third Birthday tickers
  • Lilypie First Birthday tickers

Samarbetpartners

Sök i bloggen

Kategorier

Senaste inläggen

Länkar

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30
<<< April 2009 >>>

Tidigare år

Omröstning

När tror ni Angus bestämmer sig för att titta ut?
 26-27 december
 28-29 december
 30-31 december
 1-2 januari
 3-4 januari
 5-6 januari
 7 januari på BF!
 8-9 januari
 10-11 januari
 12-13 januari
 14-15 januari
 16-17 januari
 18-19 januari
 20-21 januari

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards