En dans med svåra steg...

Alla inlägg den 1 april 2009

Av Jempajenny - 1 april 2009 20:25

Agnes har blivit så duktigt på att somna och somna om själv! På kvällarna är det sällan vi måste gå in igen efter vi bostat tänderna, lagt i sängen och sagt godnatt. Och nu har hon dessutom börjat att lära sig att somna om själv på nätterna. Ibland hör man henne gnällgny ett par gånger, men sedan så somnar hon om igen. Jag tror att det delvis beror på att hon nu förtiden kan stoppa in nappen själv, och att vi har envisats med att försöka lära henne att somna själv i sängen. Vi hoppas att nattuppvaken bara blir färre och färre och att hon allt oftare klarar av att somna om på egen hand...


*Håller tummarna*

Av Jempajenny - 1 april 2009 18:05

Vissa dagar så äter Agnes utan att söla en endaste liten droppe. Andra dagar är det mat överallt - som ikväll...


 


Då envisas hon med att kladda med handen i munnen och tar tag i skeden och smetar runt. Sedan vi börjat ge henne lite plockmat som smörgås, majs och dyl. är det oftare hon stoppar handen i munnen. Det är väl ett sätt att träna koordinationen. Men det gör inget att hon kladdar för hon är ju ljuvligt söt!

Av Jempajenny - 1 april 2009 16:01

Nu är vi hemma igen! Det var fantastiskt skönt väder ute. Agnes kunde ha sin NS-fleece och jeans (och naturligtvis sina nya skor!) och jag hade bara en tunn kofta. Det var alltså uppåt 18 grader i solen och helt vindstilla så det kändes nästan som sommar!


VI träffade Jenny och Joel vid lekplatsen som ligger ett stenkast från vårt hus. Barnen gungade en stund och det var spännande och roligt. Sedan satte vi oss och fikade på en bänk vid lekplatsen. När Agnes och Joel tröttnat på fika fick de krypa runt lite på gräset och undersöka omgivningarna. Agnes passade på att ståträna lite också. Efter ett par timmar stoppade vi ner kidsen i vagnarna och gick en runda runt området. Agnes somnade gott och har sovit en stund på altanen. 


Det var verkligen underbart att vara ute och få lite sol på sin vinterbleka lekamen. Man får ju dessutom sådan energi av solljuset. Hoppas att vädret håller i sig!


 

Av Jempajenny - 1 april 2009 15:59


Det var jättekul att gunga, tyckte Agnes!

Av Jempajenny - 1 april 2009 12:36

Vi har strålande vårväder här idag. Gassande solsken och 17 grader varmt i solen! Så snart ska Agnes och jag gå iväg till lekplatsen och träffa Jenny och Joel. Vi har bakat chokladbröd nu på förmiddagen och ska ta med en termos med kaffe, så mammorna har lite fika. Barnen får väl en majskrok eller två...

Tar med kameran och dokumenterar Agnes första gungtur. 

Av Jempajenny - 1 april 2009 11:08

Katrin undrade hur det såg ut i våra kök. Jag antar givetvis utmaningen med några blider ifrån vårt kök:



Nu var det faktiskt ganska undanplockat då jag tog ett ryck när Agnes låg och sov förmiddag. Men liksom i Katrins kök har Agnes leksaker invaderat vårt hem... Dock är det ofta så att trots alla färgglada och pedagogiska leksaker är det ofta en visp eller grytvante som är roligast. 


Antar du utmaningen och vill visa upp ditt kök? Lämna en kommentar i så fall!

Av Jempajenny - 1 april 2009 09:29

Första april är ju som bekant dagen då man får luras. Själv har jag så dålig fantasi så det brukar inte bli något lurendrejeri från min sida. Däremot är det alltid kul att gissa vilken artikel i Göteborgs Posten som är ett skämt. Vanligen brukar de uppmana folk att åka någonstans vid ett visst klockslag, antagligen för att man ska kunna åka dit och håna de som faktiskt gått på skämtet.


I år är rubriken på årets skämt: "Hjulet får ny plats - i älven" och i artikeln går att läsa att det ska byggas ett gigantiskt pariserhjul ståendes på pontoner i älven utanför Operan. Bygget startades i dag och står klart om tre dagar. Folk uppmanas att sluta upp med aktionsgruppen "Stoppa hjulet" vid byggplatsen bakom Operan idag kl. 12. Läs artikeln i sin helhet här.


Kommer du lura någon idag?



Av Jempajenny - 1 april 2009 09:10

Agnes har sovit jättebra inatt. Vaknade en gång runt 02, somnade snabbt om och sedan kom hon till oss i sängen 05.20, ammades och somnade om och sov till 07. Så vid 07.30 gick hela familjen upp och käkade frukost (sambon har sovmorgon till 10 på onsdagar). Agnes satt och knaprade i sig sin smörgås, jag läste tidningen. Då utspelar sig följande samtal:


Sambon: "Hon börjar bli allt mer lik onkel Fester...."

Jag: "Va?!"

Sambon: "Ja... i familjen Addams."

Jag: "Hur menar du nu?"

Sambon: "Ja...alltså... nej, jag vet inte..."


Sedan tog liksom samtalet slut. Jag vet inte riktigt vad som flög i honom. Men jag kan inte riktigt se likheten. Det skulle väl vara avsaknade av hår då... 






Presentation


Välkommen! Så trevligt att just du hälsar på. Lämna gärna ett avtryck innan du går - det gör mig så glad att få kommentarer! För mer information om mig och bloggen klicka här nedan på "Visa presentation"

Lämna ett avtryck!

Fråga mig

0 besvarade frågor

Mina barn

  • Lilypie Third Birthday tickers
  • Lilypie First Birthday tickers

Samarbetpartners

Sök i bloggen

Kategorier

Senaste inläggen

Länkar

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30
<<< April 2009 >>>

Tidigare år

Omröstning

När tror ni Angus bestämmer sig för att titta ut?
 26-27 december
 28-29 december
 30-31 december
 1-2 januari
 3-4 januari
 5-6 januari
 7 januari på BF!
 8-9 januari
 10-11 januari
 12-13 januari
 14-15 januari
 16-17 januari
 18-19 januari
 20-21 januari

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards