En dans med svåra steg...

Alla inlägg den 20 april 2009

Av Jempajenny - 20 april 2009 19:58

Agnes somnade för natten för någon timme sedan och nu är det min tur. Känner mig inte ett dugg bättre, snarare sämre så jag ska gå och lägga mig och försöka sova bort baciluskerna.

 

God natt med er!

Av Jempajenny - 20 april 2009 17:50

Jag har funderat på en sak... Jag är jättelöjlig vad gäller Agnes kläder. Det ska matcha. Punkt. Jag skulle inte kunna sätta på henne t ex ett par strumpor som inte matchar resten av kläderna. Jag är inte lika fånig med mina egna kläder, utan kan gå i mysbyxor här hemma en hel dag. Men Agnes hon ska ha på sig fina, matchande kläder - varje dag.


När vi ska ut så ser jag också till att nappen matchar det hon har på sig. Vi har nog ett 15-tal olika nappar, som byts ut efter hand...Även nappsnöret ska matcha i den mån det är möjligt.


Nu till min undran... Är det jag som är extrem i detta matchande? Eller finns det andra mammor och pappor som är likadana?  Hur gör du?!

Av Jempajenny - 20 april 2009 14:38

Agnes och jag vi försöker oss på att sova oss friska. Vi tog en lur på 1,5 timme nu efter lunch. Blev tyvärr väckta av telefonen. Och inte var det någon man ville prata med heller, utan ett Call-upföretag i Gävle...


Nu väntar vi på att sambon ska sluta jobbet och komma hem med lite medikamenter till oss. Tills dess chillar vi i soffan och tittar på Fåret Shaun.

Av Jempajenny - 20 april 2009 12:29

Agnes är jättesnorig. Det bara rinner... och arg blir hon också när man försöker torka näsan. Tog en temp vid lunch och hon har 38,2 så visst är det en förkylning. Själv har jag fått ta lite piller för att slippa huvudvärken. Vi tog en promenad med Jenny och Joel på förmiddagen och då träffade vi även Sara och Edvin. Men nu får vi allt hålla oss inne resten av dagen.


Trots rinnig näsa och lite feber kan man bjuda på ett leende:



Vi kör casual idag... Velourbodysuit och mokasiner. 

Av Jempajenny - 20 april 2009 09:21

Alla känner väl igen sångerna om Yllet, SjörövarJenny och "Vi cyklar runt i världen". Jag är i alla fall uppväxt med dem. Men det var inte förrän jag började på gymnasiet - och böjade lyssna på Nationalteaterns "Kåldolmar och kalsipper" som jag förstod var sångerna kom ifrån och fick höra dem i sitt sammanhang.


Och ni må tro att jag skrattade gott när man dessutom fick möta "de elaka kungarna från Västerlandet", det kommunistiska spöket och får höra repliker som "Detta lär kommunismen" och "...med last utav lärdom från Marx och från Hegel."


Tänk att en hel generation av ungar oskyldigt gått och trallat på detta vänsterpropaganda! Vi lyssnar fortfarande på skivan ibland och kommer helt klart att sjunga dessa sånger för Agnes.


Ikväll så spelar de "Kåldolmar och kalsipper" på Kulturhuset i Skene. Vi får se om jag orkar gå...

Av Jempajenny - 20 april 2009 08:00

Natten har varit  helt ok. Sambon var upp en gång runt 23, men efter det sov Agnes i sin säng till 05. Men jag vaknade med halsont och täppt näsa och Agnes är också täppt och snorig. Det blir nog att ta del lugnt idag, misstänker jag. Vi får be sambon ta en tur runt apoteket i eftermiddag innan han kommer hem.


Agnes ligger här bredvid och jollrar lite efter att ha slukat en massa välling. Hon verkar inte lida någon större nöd...

Presentation


Välkommen! Så trevligt att just du hälsar på. Lämna gärna ett avtryck innan du går - det gör mig så glad att få kommentarer! För mer information om mig och bloggen klicka här nedan på "Visa presentation"

Lämna ett avtryck!

Fråga mig

0 besvarade frågor

Mina barn

  • Lilypie Third Birthday tickers
  • Lilypie First Birthday tickers

Samarbetpartners

Sök i bloggen

Kategorier

Senaste inläggen

Länkar

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30
<<< April 2009 >>>

Tidigare år

Omröstning

När tror ni Angus bestämmer sig för att titta ut?
 26-27 december
 28-29 december
 30-31 december
 1-2 januari
 3-4 januari
 5-6 januari
 7 januari på BF!
 8-9 januari
 10-11 januari
 12-13 januari
 14-15 januari
 16-17 januari
 18-19 januari
 20-21 januari

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards