En dans med svåra steg...

Direktlänk till inlägg 29 april 2009

TupperCare set

Av Jempajenny - 29 april 2009 21:21

Det blev ett sådant TupperCare set till Agnes. I setet fick man en tallrik med sugkopp och lock, en pipmugg, ett par bestik med gaffel och sked och två smålådor med lock att ha t ex fruktbitar eller smörgåskex i. Och allt gick i fina, glada färger. Har försök hitta en bild att visa men det var svårt. Är det någon som är nyfiken kan ni klicka här så kommer ni till katalogen. Setet finns på sidan 58. Jag var sugen på det redan i våras, innan Agnes kom och nu slog jag alltså till. Vi har ju ingen servis till henne så denna blir fin-fin. 

 
 
Mammatilda

Mammatilda

29 april 2009 21:52

Jättefint och praktiskt. Vad mycket mer än plastburkar de har! Har aldrig varit på något party. Verkar jättebra ju!

http://www.mvg.bloggagratis.se

 
anna

anna

29 april 2009 22:18

Dom verkar bra dom där setten!

Angående barnvakt så är det ju precis så där vi har det. Alltså brist på barnvakter. Vi bor ju långt bort från våra familjer. Men tänker jag efter så har jag ändå några kompisar som kan, är kapabla och faktiskt har erbjudit sig att vara barnvakt. Så visst är det nog mycket upp till mig ändå!

// anna

http://www.jagarpavagattblivuxen.blogspot.com

 
ingefrid

ingefrid

29 april 2009 22:44

Det är jättefint det setet. Jag, som aldrig varit på ett Tupperware-party för två-tre år sedan, är nu försäljare själv. Tyckte det var roligt att ha något att göra under mammaledigheten, komma ut och träffa folk och tjäna lite pengar. Kanske något för dig med? :)

http://ingefrid.blogspot.com

 
litentanta

litentanta

30 april 2009 00:47

Vad knäpp man är, nu sitter jag här o bläddrar i "din" katalog, jag som aldrig nånsin skulle köpa Tupperwere...
Men dyrt är det, alldeles för dyrt för mig, och nu är ju dottern hela 17 så hon skulle nog inte uppskatta det lika mycket heller ;-)

Ha en trevlig Valborg!

http://www.litentanta.blogg.se

 
ingefrid

ingefrid

30 april 2009 09:43

Man behöver faktiskt inte ha så stort kontaktnät, även om du i början mest bokar hos dem du känner så får du snart många nya bekantskaper. Nu ska jag inte tjata mer om det, men jag tror det kan vara ett jättebra sätt att komma ut och lära känna nya människor om man är nyinflyttad.

Ja, jag har också tänkt mycket på det där med "industrigröt", särskilt när man läst "Hemlige kocken" och "Äkta vara". Sen blir det ju så himla dyrt också att köpa helfabrikat! Jag har lagat all mat till min flicka och jag har faktiskt sällan tänkt på att det skulle vara jobbigt, det är liksom bara så det är. Lycka till med mat/grötlagningen! :)

http://ingefrid.blogspot.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Jempajenny - 19 april 2011 21:15

För ett tag sedan fick jag ett mail med en inbjudan till ett event för familje- och mammabloggare, We R Family. I höstas (?) fyllde jag i en intresseanmälan om att vara med på detta event och hade nästan glömt av att jag anmält mig. Men glad blev jag...

Av Jempajenny - 16 april 2011 08:59


Det är svårt att hitta tid (och i viss mån inspiration) till bloggandet när man nu är tvåbarnsmor. Men vi mår bara bra, allihop!    Anton växer och frodas! Han är nu vid 3 månaders ålder ungefär lika stor som Agnes var vid 5 månader.    Agnes...

Av Jempajenny - 12 februari 2011 20:11

Alldeles nyss, när jag gjorde i ordning Anton för natten, fick jag det allra första tydliga svarsleendet från vår lillkille! Så underbart! Och världens finaste leende naturligtvis... Han har dessutom "pratat" en hel del idag och i kväll. Mys! Jag tro...

Av Jempajenny - 12 februari 2011 14:12

Idag har vi äntligen skruvat ihop spjälsängen! Vi hade tänkt göra det förra helgen men då upptäckte vi att skruvarna var på vift och naturligtvis hittade vi dem inte.   Men idag, under tiden sambon och Agnes var i badhuset  och "lördagsbadade" åk...

Av Jempajenny - 10 februari 2011 21:59


Igår blev Anton en månad och jag hade tänkt skriva lite om hans utveckling, som jag gjort med Agnes. Som för de flesta bebisar består Antons dagar mest av att äta och sova. Men lite annat har han faktiskt för sig också…   Vikt: 5605g Län...

Presentation


Välkommen! Så trevligt att just du hälsar på. Lämna gärna ett avtryck innan du går - det gör mig så glad att få kommentarer! För mer information om mig och bloggen klicka här nedan på "Visa presentation"

Lämna ett avtryck!

Fråga mig

0 besvarade frågor

Mina barn

  • Lilypie Third Birthday tickers
  • Lilypie First Birthday tickers

Samarbetpartners

Sök i bloggen

Kategorier

Senaste inläggen

Länkar

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30
<<< April 2009 >>>

Tidigare år

Omröstning

När tror ni Angus bestämmer sig för att titta ut?
 26-27 december
 28-29 december
 30-31 december
 1-2 januari
 3-4 januari
 5-6 januari
 7 januari på BF!
 8-9 januari
 10-11 januari
 12-13 januari
 14-15 januari
 16-17 januari
 18-19 januari
 20-21 januari

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards