En dans med svåra steg...

Alla inlägg den 14 april 2009

Av Jempajenny - 14 april 2009 20:27

Jag har haft huvudvärk till och från hela dagen... och känner mig lite krasslig så jag ska faktiskt tacka för mig nu. Ska ta en dusch och krypa ner i sängen och hoppas på att Agnes sover gott inatt.


Imorgon ska vi simma med Jenny och Joel på förmiddagen och sedan kommer ju mina föräldrar på eftermiddagen, så det är ju inte direkt läge att lägga sig ner och vara sjuk. 


God natt kära bloggläsare! Tack för att ni tittar in till oss och kommenterar!

Av Jempajenny - 14 april 2009 19:36

Detta hittade jag inne hos Sofia.


Lite skojigt tidsfördriv så här på tisdagskvällen. Gör den du med och lämna en kommentar så kikar jag in till dig och läser...


Mitt namn är Christina Schelin. Jag bor i Egypten, är 70 år gammal och arbetar som lärare. Min favoritmat är bruna bönor och fläsk . Jag har 5 barn. Min hårfärg är petrolblå. Vita ögon har jag. Mina idoler är Jakob Hellman.


Gör så här:

Förnamn= Mellannamn

Efternamn= Bästa vännens namn

Hemort=senaste semesterresan

Ålder= Mammas ålder

Jobb= Pappas jobb

Favoritmat= Det du avskyr!

Antal barn= Antal piercingar (hål i örat räknas)

Hårfärg= Färgen på din tröja

Ögonfärg=Färgen på dina byxor

Idol= Den du senast lyssnade på

Av Jempajenny - 14 april 2009 19:05

Som sagt, så snurrade jag ju till det lite med dagarna och me & i-partyt är inte förrän imorgonkväll. Men nu har jag kikat lite bland utbudet och kommit fram till att det nog blir en molntröja/-body, flodhästtröja eller möjligen en krontunika.


 


Egentligen tycker jag förra årets molnbody (den längst ner till höger) är finast men det är väl inte säkert att den säljs. Jag gillar ju starka färger på Agnes, så krontunikan känns kanske lite mesig. Vad säger ni?

Av Jempajenny - 14 april 2009 17:12

Vi har haft en kanondag här igen! Det har varit uppåt en 20 grader i solen så vi har varit ute större delen av dagen.


Jenny och Joel kom och hämtade oss på en promenad strax efter 10 och sedan gick vi hem hit och satt på altanen och tog en kaffe, barnen fick lunch. Eftersom vi inte varit och handlat efter vi kom hem så gick vi bort till pizzerian och tog en sallad till lunch och en mjukglass till efterrätt. Mums! 

Sen var vi ute en stund, Agnes och jag och gungade och undersökte altanen lite. Jag undrar vad det är med trappor och barn... Både Agnes och Joel var helt fascinerade av de två trappstegen från altanen in i vardagsrummet. De kröp dit så fort vi satte ner dem på golvet... Vi får väl försöka komma på någon finurlig lösning som förhindrar fallolyckor i trappen. Några käcka förslag? Det är ju inte bara att sätta upp en grind, tyvärr. 


Me and i-partyt var visst imorgon kväll. Jag tycks snurra till allt nu för tiden. Ska titta lite på deras hemsida om vad jag kan tänkas handla till Agnes. En molntröja, kanske...Vi får se!

Av Jempajenny - 14 april 2009 14:41


Vi fick med oss en babygunga hem från Eskilstuna som vi satte upp på altanen. Det var en höjdare tyckte Agnes. Så kan man ju välja om man vill ha den vänd inåt altanen eller ut mot trädgården. Kanon! Tack farmor och farfar!


Av Jempajenny - 14 april 2009 09:17

Åh, vad skönt det var att sova i egen säng! Jag kommer inte ihåg att jag vaknade en enda gång innan lilla fröken ville komma till oss strax efter 04. Men då somnade vi snabbt om och det var sambons tur att gå upp med Agnes vid 06, så jag fick ligga kvar en stund till. Så skönt!


Denna vecka blir det också full rulle! Idag ska vi träffa Jenny och Joel och ikväll är det Me and i-party hos en granne till Jenny. 


Imorgon kommer mina föräldrar hit och stannar över helgen. Min pappa är ju också lärare och de har lov nere i Kalmar denna vecka. Så det blir fullt upp även denna vecka. Men det är skönt att ha mycket att göra, tycker jag och Agnes är ju alltid gladare och nöjdare när det händer saker runt omkring henne. 

Presentation


Välkommen! Så trevligt att just du hälsar på. Lämna gärna ett avtryck innan du går - det gör mig så glad att få kommentarer! För mer information om mig och bloggen klicka här nedan på "Visa presentation"

Lämna ett avtryck!

Fråga mig

0 besvarade frågor

Mina barn

  • Lilypie Third Birthday tickers
  • Lilypie First Birthday tickers

Samarbetpartners

Sök i bloggen

Kategorier

Senaste inläggen

Länkar

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30
<<< April 2009 >>>

Tidigare år

Omröstning

När tror ni Angus bestämmer sig för att titta ut?
 26-27 december
 28-29 december
 30-31 december
 1-2 januari
 3-4 januari
 5-6 januari
 7 januari på BF!
 8-9 januari
 10-11 januari
 12-13 januari
 14-15 januari
 16-17 januari
 18-19 januari
 20-21 januari

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards