En dans med svåra steg...

Alla inlägg den 5 april 2009

Av Jempajenny - 5 april 2009 21:06

Det blir att gå och lägga sig snart. Vi sticker ju iväg relativt tidigt imorgon och även om vi inte brukar vara på GeKås mer än några timmar blir man alltid lite sliten.


Handlarlistan är klar, bilen är urrensad (man måste ju få plats med alla kassar), kamerabatterierna och mobiltelefonen är på laddning... Bara att lägga sig och drömma om all shopping!

 

God natt!


Av Jempajenny - 5 april 2009 17:18

Då tror jag att vi har spikat nästa veckas schema. Det är ju så att vissa veckor har man nästan för mycket att göra och andra har man inget alls inplanerat. Nästa vecka är verkligen fullbokad


Måndag: Resa till banken i Borås. Sedan ner till GeKås och shoppa!

Tisdag: Hälsa på Martina och Pelle i Holsljunga.Tvätta det sista och packa.

Onsdag: Babysim 10.30 Jag ska klippa mig 11.30 och sedan bär det av till Eskilstuna.

Skärtorsdag: Träffa familjen W i Eskilstuna samt hinna med Polarn och Pyret. 

Långfredag: Träffa familjen R 

Påskafton: Påskbord med närmsta familjen inklusive kusinerna.

Påskdagen: Faktiskt inget planerat än...

Annandag påsk: Åka hem till Örby igen.


Och på tisdagen är det jobb för sambon igen. Den här veckan kommer bara rassla förbi och jag inser ju nu att det inte kommer att finnas så mycket tid över til bloggandet. Men några inlägg ska jag nog se till att få iväg!

Av Jempajenny - 5 april 2009 14:36


Dagens Agnes ligger i soffan och myser lite och smaskar på mammas glasögon. Det är nog dagens fråga:


  • Varför är glasögon så spännande?

De flesta barn man träffar är ju fascinerade av glasögon. Eller så börjar de gråta när de ser en person i glasögon... Tur att man inte har några svindyra märkesbågar som man måste vara rädd om! Här kör vi med 2 för 1 från Specsavers... De fyller sin funktion alldeles utmärkt.
Av Jempajenny - 5 april 2009 11:29

Agnes har ju kunnat ställa sig upp på fötterna, med oss som stöd, ett par veckor nu. Den senaste veckan har hon också börjat att dra sig upp till stående mot soffan. Tydligen är den i lagom höjd för lillskruttan. De senste dagarna har hon också blivit så säker att hon kan släppa ena handen, vända sig om och ta tag i soffbordet istället. Redig tös, tycker mamma och pappa!

Av Jempajenny - 5 april 2009 11:16

Idag är det inte alls speciellt trevligt väder. Grått, med regn i luften och 7 grader. Det som var så fint igår. Men man får väl räkna med sådant här varannandagsväder nu ett tag framöver.


Vädret till trots gick vi till lekplatsen en stund. Agnes var måttligt road. Tror att det var obehagligt när det blev kallt i ansiktet när hon gungade. Så vi stannade bara en kort stund och tog en liten promenad runt området där vi bor istället. Agnes somnade snabbt i vagnen och sover fortfarande på altanen. På rundan vi går finns denna skylt uppsatt på ett av staketen:



Jag fnissar alltid till lite grann när jag ser den. Det måste vara någon som gtt och klämt på denna skylt ett tag... Laminerad och allt! Skojig är den i alla fall!

Av Jempajenny - 5 april 2009 09:03

Idag var det min tur att få sovmorgon, så jag har precis hasat ur sängen. Jag har en löjligt mammig bebis härhemma. Så fort hon ser mig kommer hon krypandes, gnyr och ställer sig vid mina ben. Men inte är hon nöjd med att bara sitta i knät heller. Nej, hon ska bli omkringburen den lilla apbebisen. Vilket innebär att jag börjar få ont i ryggen... Men tydligen kan de ha en släng av separationsångest vid denna ålder, som vanligen är ganska snabbt övergående. Vi får hoppas på det!


Nu ska jag äta frukost!



Presentation


Välkommen! Så trevligt att just du hälsar på. Lämna gärna ett avtryck innan du går - det gör mig så glad att få kommentarer! För mer information om mig och bloggen klicka här nedan på "Visa presentation"

Lämna ett avtryck!

Fråga mig

0 besvarade frågor

Mina barn

  • Lilypie Third Birthday tickers
  • Lilypie First Birthday tickers

Samarbetpartners

Sök i bloggen

Kategorier

Senaste inläggen

Länkar

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30
<<< April 2009 >>>

Tidigare år

Omröstning

När tror ni Angus bestämmer sig för att titta ut?
 26-27 december
 28-29 december
 30-31 december
 1-2 januari
 3-4 januari
 5-6 januari
 7 januari på BF!
 8-9 januari
 10-11 januari
 12-13 januari
 14-15 januari
 16-17 januari
 18-19 januari
 20-21 januari

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards