En dans med svåra steg...

Alla inlägg den 24 april 2009

Av Jempajenny - 24 april 2009 22:32

Tog en datorfri kväll idag och ägnade mig istället åt den ädla konsten att titta på tv. "Så ska det låta", "2 ½ men" och "Berg flyttar in" hann det bli innan jag var tvungen att knäppa på datorn igen. Snacka om beroende...


Imorgon bär det av till Götet. Eventuellt behöver vi köpa en ny digitalbox och så ska vi hälsa på Åsa och Astrid som har kommit hem från Dalarna, om än tillfälligt. Kanske hinns det med lite annan shopping också. 


Nu är det god natt! Sov sött!

Av Jempajenny - 24 april 2009 18:28

Nu klarar Agnes av att gå själv med lära-gå-vagnen. Och hon har en vansinnig fart ibland! Sticker iväg som ett jehu, den lilla ångvälten. Vi har ställt henne vid vagnen ett tag nu och gått tillsammans med henne. Men nu kan hon alltså ställa sig upp och gå själv. Dock är det slutpromenerat när hon kör fast emot något. Hon klarar inte av att byta riktning än.

Tack Katrin, för tipset om en tjock bok. Det blev Liftarens guide till galaxen samt stöten till morteln…*ler*

I inlägget här nedan kan du sen en liten film på Agnes promenad.

Av Jempajenny - 24 april 2009 16:07

Här kommer lite fredagsunderhållning. Vi har kommit på att Agnes faktiskt fixar att gå på egen hand (eller fot, kanske..?) med sin lära-gå-vagn. Och var inte oroliga - hon ramlar inte och slår sig!


Och om det är någon som undrar varför hon har sin tunika bakåfram så får ni fråga sambon...


Av Jempajenny - 24 april 2009 13:23


Hej på er, säger hon!

Av Jempajenny - 24 april 2009 13:08

Jag har blivit utmanad av Mammatilda.



Lovar du att vara ärlig?  Ja…

Du heter: Jenny Christina Marknäs

Smeknamn: Nenne och Jempa.

Låt som när du är ledsen sörjer till? Har ingen speciell snyftlåt.

Beroende av: Socker och bloggande.

Vad behöver du mest just nu: Sova en hel natt och lite egentid med sambon vore inte fel.

Vad tror folk om dig? Att jag har koll på allt och är superorganiserad

Stämmer det? Nä…

Vad får du oftast komplimanger för? Mina fräknar tror jag.

Vad säger du för att imponera på någon? Hmm… har inget behov av att imponera på folk. De får ta mig som jag är helt enkelt.

Hur imponerar man på dig? Genom att vara sig själv och våga visa sina svagheter (jag snor Mammatildas ypperliga formulering!).

Brukar du skratta för dig själv? Ja, det händer faktiskt att jag brister ut i ett asgarv på solokvist!

Vad står det i ditt senast inkomna SMS?: ”Hej, tänkte hämta paketet på kupan så en liten sväng kan vi väl ta. Ska ge joel lite välling samt fixa till mig själv i presentabelt skick. Vad tror du om en halvtimma?”

Var bor du? I Örby.

Trivs du där: Ja, men saknar Götlaborg emellanåt.

Äger du några Converse: Japp, vita och fina!

Sprit, cider, vin eller öl: Vin eller Strongbow.

Vad har du för mobil: Sony Ericsson.

Nästa mål i ditt liv: Att komma tillbaka till arbetet på ett bra sätt och börja jobba med de idéer jag gått och värkt på ett tag.

Hur svarar du i mobilen: ”Ja, det är Jenny…” eller "Hallå i luren!"

Vem ringde du senast? Åsa.

Vad sa den du senast pratade med i telefonen: ”Jag är på väg hem nu”

Antal timmar sömn inatt: 6,5 timme med ett antal uppvak.

Sov du ensam: Nej, sambon låg bredvid hela natten och Agnes i 1 timme tidig morgon.

Brukar du komma i tid: Ja, och messar alltid om jag blir sen. Även om det bara handlar om några minuter.

När mår du bra: När Agnes är på gott humör, skrattar och mår bra.

När blev du fotad senast: Måste ha varit i påskas hos svärföräldrarna

Hur känner du dig nu: Lite stressad, ska träffa Jenny snart.

Vanligaste färg på dina kläder: Svart, grön, lila.

Vad tycker du om fötter: Bebisfötter är gudomliga, vuxna kan vara hur snuskiga som helst.

Vad saknar du: Obegränsat med pengar!

Favorit dryck på morgonen: Kaffe.

När brukar du oftast gå och lägga dig: ca 22.

Är du blyg? Nej.

Sysslar du med någon idrott: Räknas barnvagnspromenader?!

Tror du på kärlek vid första ögonkastet: Ja.

Vad skulle du göra om du vore kille för en dag: Löneförhandla…

Är du nöjd med ditt liv: Jajamensan.

Vad är det värsta du vet? När Agnes är otröstlig, falskhet och morotspuré.

Hur mycket pengar brukar du slösa på en vecka? Slösar vet jag inte om jag gör alls… Har inte råd med det nu för tiden.

Vad längtar du till? Sommaren då sambon också är ledig.

Har du bra vänner och äkta vänskap? Ja det tycker jag.

Vad är det finaste du fått? Agnes såklart!

Om fem månader: Har precis börjat jobba igen…

Om ett år?: Har jag börjat nedräkningen till sommarlovet 2010.

Du samlar på: Inget speciellt just nu, men genom åren har det varit luktsuddisar, servetter, Nalle Puh-saker…

Vem ringer du när du är arg/ledsen: Karin.

Har du strumpor på dig nu: Nope, men Hush Puppiestofflor.

Är det okej att gråta: Varför skulle det inte vara det?

När grät du senast: Idag…

Bär du glasögon eller linser: Glasögon och ytterst sällan linser.

Har du piercing: Ja, 5 st.

Vill du gifta dig: Inte för giftermålet i sig, men det är ju praktiskt nu när man har både barn och hus. Usch ,vad oromantiskt det lät!

Vill du ha barn: Har ju redan ett…

Är du bra på att laga mat: Ja, det tycker jag – och de flesta andra också.

Är du flygrädd: Nej.

Hur vig är du: Vig nog att gå ner i spagat.

Vilken är din favoritglass: Lejonet och Björnens saffransglass.

Tror du på ett liv efter döden: Jag tror inte att det bara är slut, sådär.

Bor dina föräldrar tillsammans: Ja.

Vilken ögonfärg har du: Blå.

Röker du: Slutade när Agnes kom till.

Hur ofta tränar/motionerar du: Alldeles för sällan!

Vad är det viktigaste i livet?: Att familjen mår bra och är lycklig.


Jag utmanar Katrin, Jennie, Veronica och Anna. Är det fler som vill anta utmaningen så är det fritt fram, bara roligt! Lämna en kommentar om ni antar utmaningen!


Av Jempajenny - 24 april 2009 13:05

Den är jättefin, men lång så den får vänta till sommaren.

Av Jempajenny - 24 april 2009 07:49

Efter förfrågan; Barnsäkring IKEA-style...

Av Jempajenny - 24 april 2009 07:20

Agnes vaknade vid 05, sin vana trogen, kom till oss, tuttade lite och somnade om till 06 - sen ville hon inte sova mer så vi har varit uppe en stund nu. Och det är gnälligt från lilla fröken kan jag säga... hon skulle verkligen behöva sova den där halvtimmen-timmen extra till 07-tiden. Då blir hela dan bättre med sovtider och annat. Men det är oftast näst intill omöjligt att söva om henne en gång till. Man får helt enkelt gå upp och så är hon vaken en timme eller två. Men då blir det oftast bara halvtimmeslurar resten av den dagen. Kan hon sova till 07-tiden håller hon sig vaken till 10 och kan då sova 1,5 timme. Om inte mer. 


Nu sover hon i alla fall, vi får se om hon är gladare när hon vaknar nästa gång.



Presentation


Välkommen! Så trevligt att just du hälsar på. Lämna gärna ett avtryck innan du går - det gör mig så glad att få kommentarer! För mer information om mig och bloggen klicka här nedan på "Visa presentation"

Lämna ett avtryck!

Fråga mig

0 besvarade frågor

Mina barn

  • Lilypie Third Birthday tickers
  • Lilypie First Birthday tickers

Samarbetpartners

Sök i bloggen

Kategorier

Senaste inläggen

Länkar

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30
<<< April 2009 >>>

Tidigare år

Omröstning

När tror ni Angus bestämmer sig för att titta ut?
 26-27 december
 28-29 december
 30-31 december
 1-2 januari
 3-4 januari
 5-6 januari
 7 januari på BF!
 8-9 januari
 10-11 januari
 12-13 januari
 14-15 januari
 16-17 januari
 18-19 januari
 20-21 januari

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards