En dans med svåra steg...

Alla inlägg den 6 april 2009

Av Jempajenny - 6 april 2009 22:02

En dag i shoppingparadiset tar onekligen på krafterna. Nu ska jag skaka liv i sambon som snarkar här bredvid, liggandes på soffan och gå och knyta mig. Det är ju en dag imorgon också!


Sleep tight - don´t let the bedbugs bite!

Av Jempajenny - 6 april 2009 19:44


Agnes kompis Joel har en likadan Briotax och Agnes bara älskar att sutta på knoppen som är taxens svans. 

Av Jempajenny - 6 april 2009 19:02

Nu är vi hemma igen från vår shoppingtur. Jag är nöjd och glad! Vi fick faktiskt tag på nästan allt vi skulle ha. Men de hade inte hunnit fylla på alla saker som deo, tandborstar, nappar, dinappar till nappflaskorna. Men eftersom vi åker med jämna mellanrum orkade vi inte be dem plocka fram det vi saknade. 


Vi kom ner strax innan kl. 11 och tog SkoKanonen och SkoBoo först. Sedan blev det lunch och därefter in i trängseln. Det var en hel del folk till en början men trappades av lite efter hand. Vid babyavdelningen och leksakerna där det ibland är fullkomligt kaos, där var det faktiskt lite folk idag. Däremot så tog det ganska lång tid i kassan. 


Jag har bara fotat Agnes saker. Det känns så där kul att visa upp sambons raklödder och mina trosskydd...


Här kommer lite bilder och priser:

Både jackan (stl 80) och galonisarna (stl 74/80) är stora, men en sak som är säker är ju att lilla fröken växer. Mokasinerna är jag jättenöjd med!


Solskyddsdräkten är väl lite girlie, men sambon tyckte den var fin. Gissa vilken av bodysuitsen som på kvittot heter "Pojk Baby Sparkbyxa"...


Bollen och räfsan ville sambon ha till Agnes. Taxen vet jag att hon kommer att gilla...


Sedan lite bra-och-ha-saker till Agnes. Hon ska förstås inte ha tre tandborstmuggar utan den med krokodilen får Agnes, giraffen är till sambon och elefanten till mig. Tyvärr var det väääldigt utplockat bland napparna. Hade egentligen velat haft fler. Får kolla Willys istället. Pipmuggen hade de höjt priset på sedan i slutet av januari.


Vi köpte också en barnsadel till min cykel så Agnes och jag kan börja cykla lite...



















Impulsköpet blev knasigt nog en sulky. Det kan vara smidigt att ha en lite mindre vagn på resor och utflykter i sommar. Det var fullt liggläge på den och en ordentlig varukorg. Parasollet hade vi köpt på GeKås tidigare. 


Sedan hittade vi lära-gå-skor och gummistövlar på Sko Boo. Gummistövlarna älskar jag. Bara söta!


Ja, så blev det ju en massa annat också; presentpapper, scrapbookingpapper, schampo, deo, fotkräm, bakplåtspapper, baggyjeans till mig, strumpor till mig, ansiktsservetter, tandkräm, lite matvaror, maskindiskmedel, wettexdukar... You name it! 




Av Jempajenny - 6 april 2009 08:26

Nu åker vi! Jag visar våra fynd när vi kommer hem ikväll.


Ha en trevlig dag! Det kommer vi att ha...

Av Jempajenny - 6 april 2009 06:16

Vi är uppe med tuppen idag, Agnes och jag. Hon kunde verkligen inte somna om efter morgonslurken. Hon försökte, låg och blundade en lång stund, men det gick liksom inte... Så det var bara att lämna den mjuka, varma sängen och gå upp.


Agnes skryper runt lite på golvet, ställer sig upp lite, undersöker sina leksaker och jag sitter vid datorn. Snart ska vi äta lite frukost och koka kaffe till pappa. Vi passar väl på att börja packa lite till dagens utflykt också. Det är ju lite som ska med när man har liten...

Presentation


Välkommen! Så trevligt att just du hälsar på. Lämna gärna ett avtryck innan du går - det gör mig så glad att få kommentarer! För mer information om mig och bloggen klicka här nedan på "Visa presentation"

Lämna ett avtryck!

Fråga mig

0 besvarade frågor

Mina barn

  • Lilypie Third Birthday tickers
  • Lilypie First Birthday tickers

Samarbetpartners

Sök i bloggen

Kategorier

Senaste inläggen

Länkar

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30
<<< April 2009 >>>

Tidigare år

Omröstning

När tror ni Angus bestämmer sig för att titta ut?
 26-27 december
 28-29 december
 30-31 december
 1-2 januari
 3-4 januari
 5-6 januari
 7 januari på BF!
 8-9 januari
 10-11 januari
 12-13 januari
 14-15 januari
 16-17 januari
 18-19 januari
 20-21 januari

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards