En dans med svåra steg...

Direktlänk till inlägg 6 april 2009

Tillbaka från Ullared!

Av Jempajenny - 6 april 2009 19:02

Nu är vi hemma igen från vår shoppingtur. Jag är nöjd och glad! Vi fick faktiskt tag på nästan allt vi skulle ha. Men de hade inte hunnit fylla på alla saker som deo, tandborstar, nappar, dinappar till nappflaskorna. Men eftersom vi åker med jämna mellanrum orkade vi inte be dem plocka fram det vi saknade. 


Vi kom ner strax innan kl. 11 och tog SkoKanonen och SkoBoo först. Sedan blev det lunch och därefter in i trängseln. Det var en hel del folk till en början men trappades av lite efter hand. Vid babyavdelningen och leksakerna där det ibland är fullkomligt kaos, där var det faktiskt lite folk idag. Däremot så tog det ganska lång tid i kassan. 


Jag har bara fotat Agnes saker. Det känns så där kul att visa upp sambons raklödder och mina trosskydd...


Här kommer lite bilder och priser:

Både jackan (stl 80) och galonisarna (stl 74/80) är stora, men en sak som är säker är ju att lilla fröken växer. Mokasinerna är jag jättenöjd med!


Solskyddsdräkten är väl lite girlie, men sambon tyckte den var fin. Gissa vilken av bodysuitsen som på kvittot heter "Pojk Baby Sparkbyxa"...


Bollen och räfsan ville sambon ha till Agnes. Taxen vet jag att hon kommer att gilla...


Sedan lite bra-och-ha-saker till Agnes. Hon ska förstås inte ha tre tandborstmuggar utan den med krokodilen får Agnes, giraffen är till sambon och elefanten till mig. Tyvärr var det väääldigt utplockat bland napparna. Hade egentligen velat haft fler. Får kolla Willys istället. Pipmuggen hade de höjt priset på sedan i slutet av januari.


Vi köpte också en barnsadel till min cykel så Agnes och jag kan börja cykla lite...



















Impulsköpet blev knasigt nog en sulky. Det kan vara smidigt att ha en lite mindre vagn på resor och utflykter i sommar. Det var fullt liggläge på den och en ordentlig varukorg. Parasollet hade vi köpt på GeKås tidigare. 


Sedan hittade vi lära-gå-skor och gummistövlar på Sko Boo. Gummistövlarna älskar jag. Bara söta!


Ja, så blev det ju en massa annat också; presentpapper, scrapbookingpapper, schampo, deo, fotkräm, bakplåtspapper, baggyjeans till mig, strumpor till mig, ansiktsservetter, tandkräm, lite matvaror, maskindiskmedel, wettexdukar... You name it! 




 
 
kvinna med koftan

kvinna med koftan

6 april 2009 19:46

oj, vad bra fynd du gjort! Stövlarna är helt underbara. jag gillar oxå Ullared....

http://kvinnanmedkoftan.blogspot.com

 
Jennie

Jennie

6 april 2009 20:01

Oj vad jag också vill åka dit!! Vilka fynd! Måste försöka ta mig dit i sommar.

http://jtv.bloggagratis.se

 
Sofia

Sofia

6 april 2009 20:37

Jag vill också åka till Ullared!!
Måste kolla med sambon om vi kan ta en liiiten sväng dit.

Fina saker du fick med dig hem.

Kram

http://www.3barnsmamma.bloggagratis.se

 
Katrin

Katrin

6 april 2009 20:40

Men vilka bra saker och vad billigt! Bra att ha så nära dit, har aldrig varit där. Gummistövlarna är ju helt fantastiska!

http://www.jamtlandstaus.bloggagratis.se

 
anna

anna

6 april 2009 20:52

åh så mycket fint du handlat. stövlarna var ju ljuvliga!

http://storasyrran.blogg.se

 
Mammatilda

Mammatilda

6 april 2009 21:42

Så mycket fint! Är fortfarande avis...

http://www.mvg.bloggagratis.se

 
Erika

Erika

6 april 2009 22:02

Låter som ni har haft en härlig dag! Vi ska faktiskt göra ett besök där när vi ska bila i Sverige i sommar.

http://eraijka.bloggagratis.se

 
jÄänniii

jÄänniii

6 april 2009 23:48

Var tvungen att kika in från FL och se vad du shoppat ^^
Ska dit snart och inhandla till bebis :)
Hur mycket pengar bör man vara beredd på att ha med sig på ett ungefär?

http://jaanniii.blogspot.com

 
stort och smått

stort och smått

7 april 2009 09:12

Kul med shoppingfynd!
Jag är imponerad över att du lyckats få in text på bilderna! (Jag är för oteknisk för sådant!)

http://agneta.bloggagratis.se

 
camilla

camilla

7 april 2009 14:52

Tittar in ifrån Fl ifrån ullaredstråden, jisses vad fynd du gjort. Vi har 2 pojkar & ska dit helgen 17-19 har husvagn, så här ska shoppas i dagarna 3.

http://www.camilla.blogg.se

 
Sara

Sara

26 april 2009 08:38

Vilka underbara stövlar. Min guddotter fyller 2 snart och jag hoppas innerligt att de där stövlarna finns kvar när jag kommer ner på fredag. Då ska de inhandlas. BMX-sulkyn har vi haft till vår lillprins. Den har varit kanon på alla sätt och vis.

http://enarbetarmorsasvardag.blogspot.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Jempajenny - 19 april 2011 21:15

För ett tag sedan fick jag ett mail med en inbjudan till ett event för familje- och mammabloggare, We R Family. I höstas (?) fyllde jag i en intresseanmälan om att vara med på detta event och hade nästan glömt av att jag anmält mig. Men glad blev jag...

Av Jempajenny - 16 april 2011 08:59


Det är svårt att hitta tid (och i viss mån inspiration) till bloggandet när man nu är tvåbarnsmor. Men vi mår bara bra, allihop!    Anton växer och frodas! Han är nu vid 3 månaders ålder ungefär lika stor som Agnes var vid 5 månader.    Agnes...

Av Jempajenny - 12 februari 2011 20:11

Alldeles nyss, när jag gjorde i ordning Anton för natten, fick jag det allra första tydliga svarsleendet från vår lillkille! Så underbart! Och världens finaste leende naturligtvis... Han har dessutom "pratat" en hel del idag och i kväll. Mys! Jag tro...

Av Jempajenny - 12 februari 2011 14:12

Idag har vi äntligen skruvat ihop spjälsängen! Vi hade tänkt göra det förra helgen men då upptäckte vi att skruvarna var på vift och naturligtvis hittade vi dem inte.   Men idag, under tiden sambon och Agnes var i badhuset  och "lördagsbadade" åk...

Av Jempajenny - 10 februari 2011 21:59


Igår blev Anton en månad och jag hade tänkt skriva lite om hans utveckling, som jag gjort med Agnes. Som för de flesta bebisar består Antons dagar mest av att äta och sova. Men lite annat har han faktiskt för sig också…   Vikt: 5605g Län...

Presentation


Välkommen! Så trevligt att just du hälsar på. Lämna gärna ett avtryck innan du går - det gör mig så glad att få kommentarer! För mer information om mig och bloggen klicka här nedan på "Visa presentation"

Lämna ett avtryck!

Fråga mig

0 besvarade frågor

Mina barn

  • Lilypie Third Birthday tickers
  • Lilypie First Birthday tickers

Samarbetpartners

Sök i bloggen

Kategorier

Senaste inläggen

Länkar

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30
<<< April 2009 >>>

Tidigare år

Omröstning

När tror ni Angus bestämmer sig för att titta ut?
 26-27 december
 28-29 december
 30-31 december
 1-2 januari
 3-4 januari
 5-6 januari
 7 januari på BF!
 8-9 januari
 10-11 januari
 12-13 januari
 14-15 januari
 16-17 januari
 18-19 januari
 20-21 januari

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards