En dans med svåra steg...

Alla inlägg den 17 april 2009

Av Jempajenny - 17 april 2009 22:36

Skulle bara logga in och kika lite innan jag skulle krypa ner i sängen, men fastnade istället vid datorn. Jag är registrerad på Mer Trafik, vilket innebär att man kikar runt bland slumpmässigt utvalda bloggar samtidigt som man tjänar poäng som ger dig besökare till din egen blogg. Och det är livsfarligt att börja kika runt för det finns ju så mycket roliga, spännande, vackra, medryckande, färgstarka, sorgliga bloggar... Det gäller bara att hitta dem!


Låter det som något som du vill testa så surfa in på Mer Trafik du med...

Av Jempajenny - 17 april 2009 19:18

Nu ligger lillskruttan och sover. Hon var helt slut efter dagens aktiviteter. Vi var ju på föräldraträff och träffade Agnes "kompisar" och det tar på krafterna att busa.


I kväll satt vi ute och åt middag, Tacopaj blev det... Agnes satt en stund i sin stol och knaprade lite smörgåsrån men sedan ville hon ner på golvet. Detta är Agnes i ett nötskal just nu; Ståendes, gnagandes på något och med lite matrester i ansiket! Gullunge!

Nu ska vi koka lite kaffe här och titta på "Så ska det låta". 


Trevlig fredagskväll och kommande helg till er alla! Kram!

Av Jempajenny - 17 april 2009 16:29

Agnes har sett till att mormor och morfar inte går sysslolösa när de är här på besök. Agnes övervakar så att morfar sköter sig när han bygger trappskydd på altanen:


Och mormor är satt i köket att sy klänningar. En klänning är klar. Ni ser den bruna som ligger till vänster i nederkant. Kvar återstår en lila och en grågrön i samma modell:


Av Jempajenny - 17 april 2009 16:10

Här kommer en liten bildserie på Agnes i morse när hon kröp runt under bordet... Regeln under bordet är jättespännande att stödja sig emot. Men det var lite jobbigt att luta sig över den för att nå sakerna på andra sidan. Efter ett tag kom hon dock på att man kunde nå grejerna underifrån också. Vilket framsteg! Sedan var matstolen bra att stödja sig emot också... Tills hon kom på att den lätt gled iväg.



Ibland undrar jag dock hur hon orkar för hon är verkligen inte still en sekund vaken tid. Inte undra på att hon äter som en häst!

Av Jempajenny - 17 april 2009 07:29

God morgon på er alla!


Här har natten varit bra - och dålig... Det bra var att vi har fått sovmorgon. Agnes och jag gick upp vid 07.20 Det dåliga var att Agnes vaknade en massa gånger och behövde hjälp att somna om. Det verkar som om sömnen strular en hel del för bebisar i Agnes ålder. Dessutom verkar hon tät i näsan på nätterna, kanske en förkylning på gång igen..?


Det verkar bli riktigt fint väder idag också, men än så länge är det kallt. Bara 1,5 grader. Dagens projekt blir att försöka få till de där klänningarna vi köpte tyg till förra gången mina föräldrar var här. Pappa/morfar tror jag ska försöka fixa med en lösning till altantrappen. Sedan ska Agens och jag på föräldragruppsträff kl 13. Vi blir bara 4 mammor med barn, men det ska bli trevligt att träffa dem som kommer. 


Nu ska vi äta lite frukost, Agnes och jag.

Presentation


Välkommen! Så trevligt att just du hälsar på. Lämna gärna ett avtryck innan du går - det gör mig så glad att få kommentarer! För mer information om mig och bloggen klicka här nedan på "Visa presentation"

Lämna ett avtryck!

Fråga mig

0 besvarade frågor

Mina barn

  • Lilypie Third Birthday tickers
  • Lilypie First Birthday tickers

Samarbetpartners

Sök i bloggen

Kategorier

Senaste inläggen

Länkar

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30
<<< April 2009 >>>

Tidigare år

Omröstning

När tror ni Angus bestämmer sig för att titta ut?
 26-27 december
 28-29 december
 30-31 december
 1-2 januari
 3-4 januari
 5-6 januari
 7 januari på BF!
 8-9 januari
 10-11 januari
 12-13 januari
 14-15 januari
 16-17 januari
 18-19 januari
 20-21 januari

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards