En dans med svåra steg...

Alla inlägg den 19 april 2009

Av Jempajenny - 19 april 2009 21:39

Nu ska jag ta en dusch och sedan krypa ner i mina nytvättade, utedoftande lakan.


Sov gott. 

Av Jempajenny - 19 april 2009 19:17

Vi har bäddat rent i sängen ikväll. Med lakan som torkat ute i solen... Finns det något bättre?


Agnes har haft en knölig dag. Hon är snuvig och täppt på samma gång. Det har tagit en stund för henne att komma till ro, nu ikväll. Vi tycker hon har bökat runt och haft sig ett bra tag nu. Och så tittar man på klockan - en kvart tog det från det att jag lade ner henne i sängen tills dess att hon somnade. Och då har vi varit inne hos henne två gånger... Man är nog lite bortskämd ändå.


Ikväll ska sambon och jag frossa i nybakta scones och te. Mums! Sconesen står i ugnen, teet står och drar, smör, ost och marmelad är framdukat. Snart dags att hugg in!

Av Jempajenny - 19 april 2009 18:35

Och så var det gardinen! Det är lite svårt att fota en gardin i motljus, men här har ni ett par bilder. Jag tycker den passar suveränt i lillfrökens rum...



Av Jempajenny - 19 april 2009 17:30

Jag skrev ju i början av veckan om att Agnes och Joel var som besatta av att klättra upp och ner i altantrappen och att jag undrade om någon hade någon fiffig lösning på detta. Min käre far, även kallad MacGyver, löste naturligtvis detta i ett nafs! Han snickrade ihop ett räcke och en "gallergrind" av lite gammalt dörrfoder, en Ivarstolpe (IKEAS bokhylla, ni vet) och lite reglar. Så här fint blev resultatet:


Och när man lyft bort "grinden" kan man naturligtvis hänga ifrån sig den så att den inte är ivägen:


Han kan han, min pappa...


Tack så mycket pappa/morfar för det!

Av Jempajenny - 19 april 2009 16:08

Nu har mamma/mormor och pappa/morfar åkt hem till Kalmar. Det har blivit mycket gjort här i helgen. Jag håller på att ladda upp bilder. Vi börjar med klänningarna:


De är naturligtvis ännu finare på Agnes. Kläder ska ju egentligen ses på en kropp. Dessa klänningar kommer att användas mycket misstänker jag. Det är ju bara att mixa och matcha med strumpbyxor och body.


Tack för hjälpen, snälla mamma/mormor!

Av Jempajenny - 19 april 2009 13:12

Det blev fint väder här idag också. Inte så varmt, men soligt.

Vi har kommit på att om man stoppar en napp i munnen på Agnes blir det lite svårare att äta upp gräset. 


Kolla in hennes högra hand. Det hade garanterat åkt in i munnen om nappen inte varit där...

Av Jempajenny - 19 april 2009 06:13

Nu har vi varit uppe en stund, Agnes och jag, och ätit ägg och leverpastejsmörgås. Det verkar bli lite gårväder idag, men man kan väl inte förvänta sig strålande solsken varje dag.


Idag åker mina föräldrar hem till Kalmar igen. Pappas påsklov är slut och han börjar jobba imorgon. Men innan dess tror jag att pappa och sambon ska upp på taket och undersöka skorstenen. Vi tror nämligen att någon/något har bosatt sig i vår skorsten/murstock för ganska ofta hör man ett prasslande och fladdrande ljud från ventilationen in i murstocken. Vi har lyst in med ficklampa men inte sett något. Det är ju flera rök- och ventilationskanaler i murstocken. Ja, det ska i alla fall bli spännande att se var det är för något...


Vi får se om jag hinner låna mammas overlock-maskin och sy något mer till Agnes. Den är ju oslagbar när det gäller att sy i trikå. Vi får se vad som hinns med. 

Presentation


Välkommen! Så trevligt att just du hälsar på. Lämna gärna ett avtryck innan du går - det gör mig så glad att få kommentarer! För mer information om mig och bloggen klicka här nedan på "Visa presentation"

Lämna ett avtryck!

Fråga mig

0 besvarade frågor

Mina barn

  • Lilypie Third Birthday tickers
  • Lilypie First Birthday tickers

Samarbetpartners

Sök i bloggen

Kategorier

Senaste inläggen

Länkar

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30
<<< April 2009 >>>

Tidigare år

Omröstning

När tror ni Angus bestämmer sig för att titta ut?
 26-27 december
 28-29 december
 30-31 december
 1-2 januari
 3-4 januari
 5-6 januari
 7 januari på BF!
 8-9 januari
 10-11 januari
 12-13 januari
 14-15 januari
 16-17 januari
 18-19 januari
 20-21 januari

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards