En dans med svåra steg...

Alla inlägg den 28 april 2009

Av Jempajenny - 28 april 2009 21:54

Imorgon förmiddag åker vi och simmar med Jenny och Joel. Det känns viktigt att underhålla "simkunskaperna" nu när det gått så bra på babysimmet. Troligen äter vi lunch tillsammans också.  Och imorgon kväll är det ju TupperWareparty hos S i föräldragruppen. Det var ett tag sedan sist så det ska bli kul.  Sambon är fortfarande ute i mörkret och donar men kvistar och grenar till brasan. Jag undrar om han hittar fram... Nu ger jag upp i alla fall! 

Av Jempajenny - 28 april 2009 20:33

Jag glömde ju skiva att ikväll har Agnes fått smaka potatismos och kokkorv. Det var supergott! Snacka om att vara stora tjejen!


Apropå mat, så fick jag ett nytt grötrecept på BVC idag. Man blandade helt enkelt i lite vällingpulver och lite extra fett i havregrynsgröten och så vips! har man järnberikad gröt. Det ska vi testa imorgon!

Av Jempajenny - 28 april 2009 20:17

Tänkte berätta lite om hur dagen varit. Vi åkte ju till BVC i förmiddags och sedan tog vi bussen till Kinna och skulle slå ihjäl en timme innan vi skulle träffa Jenny och Joel. Och jag kan säga att en timme i Kinna är gôrlänge! Det finns extremt lite butiker där. I Göteborg var ju en timme som en pissekvart! 


Efter en väldigt långtråkig väntan (som slutade med att vi satt och tittade på en cementbil!) kom Jenny och Joel och vi gick till Skrädderiet och fikade. De hade ställt ut trädgårdsmöblerna så vi satt ute och avnjöt vår pastasallad, vilket kanske var bra då kidsen bestämt sig för att tjoa en hel del!


Sedan tog vi en tur till Barnkammaren, Apoteket och Lindex innan det blev bananpaus och sedan hemfärd. Men vad håller Lindex på med egentligen?! Jag har reagerat på att de har så olika utbud på sina reor och att de verkar rea lite som de vill. I helgen skulle vi åka till Lindex för att handla på deras rea. Vi hade pratat med en som var där på fredagen och de hade haft Fem myrorbodies. Men på lördagen var hela reasnurran borta! Och idag tog Agnes och jag en sväng på Lindex före lunch och då hade de en liten reahörna på babyavdelningen, men efter lunch så var den borta! Märkligt...


Agnes slocknade som ett ljus i min famn efter vällingen vid kl 19 och sover gott nu. Sambon tittar på handbollen. När matchen är slut ska vi låna grannens släp och köra bort en massa kvistar och grenar till brasan här i området. Eller ja, jag blir hemma med Agnes och sambon få slita!

Av Jempajenny - 28 april 2009 19:13

Milla undrar hur BOEL-testet går till och eftersom jag vet att det är fler som följer oss som har yngre barn än Agnes så tänker jag att det kan vara läge att skriva ett inlägg.


BOEL står för Blicken Orienterar Efter Ljudet och går till så att testaren pinglar med olika sorters bjällror/klockor på varje sida om barnet. Först fick Agnes hålla i en röd träpinne för att rikta uppmärksamheten mot föremål som hon ser. Sedan skakade BVC-sköterskan de olika pinglorna snett bakom Agnes öron, och då vände hon på huvudet och sökte källan till det som lät. Detta är ett test som ska upptäcka hörselskador men testar också barnets reaktionsförmåga och förmåga att växla uppmärksamheten från synintryck till hörselintryck. Till sist höll hon fram en metallcirkel som Agnes sträckte sig efter och tog i munnen, vilket hon tydligen skulle göra...

Av Jempajenny - 28 april 2009 17:05

Äh, det bidde inget sms-bloggande... Har varit igång ända tills nu faktiskt. Här är i alla fall dagens Agnes iförd sin fiiina Fem myror-klänning.



Agnes nya vikt är 8970 g (hon hade inte passerat 9 kilos gränsen!) och nya längden är 70,5 cm (vilket jag faktiskt tvivlar på... hon såg faktiskt ihoptryckt ut.).


So the winner is Erika med sin gissning på 9170 g och 71,5 cm! Du vinner en fika hos oss i Örby, om du har vägarna förbi...


Annars gick BOEL-testet bra. Vi pratade lite om mat och sömn och vår BVC-sköterska tyckte att Agnes såg "fin" ut och att hon var stadig och duktig. 


Nu ska vi slänga ihop lite mat här. Later!

Av Jempajenny - 28 april 2009 08:50

Provade att SMS-blogga! Och det fungerade ju!


Ni kanske inte behöver vänta till eftermiddagen för att få reda på vikt och längd ändå...

Av Jempajenny - 28 april 2009 08:49

Testing, testing! Fungerar detta?

Av Jempajenny - 28 april 2009 08:41

Hittills är det mulet och grått här i Örby, men 10 grader. Förhoppningsvis klarnar det upp under dagen.


Efter lite strulande på morgontimmarna fick vi ändå sovmorgon till strax efter 07. Skönt! Nu ska Agnes oh jag snart sticka iväg till bussen. Vi ska ju vägas och mätas idag. Och sedan drar vi till Kinna och träffar Jenny och Joel. Så ni får reda på längd och vikt i eftermiddag när vi kommer hem!


Ha en trevlig tisdag!

Presentation


Välkommen! Så trevligt att just du hälsar på. Lämna gärna ett avtryck innan du går - det gör mig så glad att få kommentarer! För mer information om mig och bloggen klicka här nedan på "Visa presentation"

Lämna ett avtryck!

Fråga mig

0 besvarade frågor

Mina barn

  • Lilypie Third Birthday tickers
  • Lilypie First Birthday tickers

Samarbetpartners

Sök i bloggen

Kategorier

Senaste inläggen

Länkar

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30
<<< April 2009 >>>

Tidigare år

Omröstning

När tror ni Angus bestämmer sig för att titta ut?
 26-27 december
 28-29 december
 30-31 december
 1-2 januari
 3-4 januari
 5-6 januari
 7 januari på BF!
 8-9 januari
 10-11 januari
 12-13 januari
 14-15 januari
 16-17 januari
 18-19 januari
 20-21 januari

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards