En dans med svåra steg...

Alla inlägg den 2 april 2009

Av Jempajenny - 2 april 2009 20:10

Här kommer en bild på lådorna jag köpte idag på Lidl. Tyckte att det var ett riktigt klipp, faktiskt!



De passade ju dessutom som hand i handske i Billybokhyllan. Man kan också koppla ihop lådorna med ett spänne så det blir som ett litet lok med två tågvagnar. De fanns i en "killvariant" också men de här med de gröna detajerna passade bäst in i Agnes grön/gula rum. 


Nu blir det lite Antikrunda och sedan marsch i säng. Jag är alltid trött på torsdagar då vi varit och badat...


God natt!

Av Jempajenny - 2 april 2009 17:01

Det har varit lika fantastiskt väder här i Örby idag! Vi gick lite tidigare till bussen idag så vi fick en liten promenad i det härliga vädret. När vi hoppade av bussen vi badhuset passade vi på att ta en runda på Lidl.

Jag hittade små förvaringslådor till Agnes rum för bara 69,90:- (jag visar en bild senare i kväll) och så blev det en glass. De hade ganska litet pinnglassutbud så det fick bli en gammal hederlig TipTop. Jag älskar verkligen TipTop-glassen och var överlycklig när den kom tillbaka in i sortimentet för några år sedan. Den fluffiga chokladbollen i mitten som bara smälter i munnen är dock alldeles för liten.


Det är fantastiskt att se Agnes i bassängen nu! Hon bara älskar det. Och idag så hoppade hon i vattnet själv! Vi sätter upp bebisarna på kanten och så "hopplyfter" vi ner dem i vattnet, vänder de om och låter de simma till kanten. Idag så hoppade alltså Agnes ner i vattnet själv när hon satt på kanten. Givetvis var jag med och fångade upp henne - men det var roligt att se att hon är så orädd! Tänk bara de första gångerna på simningen när hon bröt ihop och blev ledsen. 


Agnes somnade i babyskyddet på vägen hem och sov en stund på altanen. Sedan har hon och pappa fixat lite med blommorna där ute. Eller ja, Agnes suttade mest på sin flugsmälla. Men det är underbart att hon kan sitta ute i bara en bomullskofta!

 

Av Jempajenny - 2 april 2009 12:26

När man är småbarnsförälder uppkommer det hela tiden nya frågor.


  • Varför är det så hemskt att ligga på rygg på skötbordet helt plötsligt?
  • Varför är det så fascinerande att kleta i sitt eget kräk?
  • Varför måste man protestera lite innan man somnar, trots att man är så trött att man knappt kan hålla ögonen öppna?

och det som jag frågar mig flera gånger om dagen just nu


  • Varför är papper så gott? 

Om det blir misstänkt tyst från Agnes när hon sitter och pillar på golvet kan man nästan alltid utgå från att hon fått tag på någotslags papper som hon glatt sitter och mumsar i sig. Det verkar inte spela någon roll vilket slags papper det är (här är hon inte kräsen!), hushållspapper, kartong, kuvert, glansigt tidningspapper... ja, allt verkar lika gott! Och ni ska se hennes blick. Hon ser sååå nöjd ut där hon sitter och idisslar!
Av Jempajenny - 2 april 2009 11:55




Dagens Agnes har på sig en body från Lindex, manchesterkjol från Nova Star och strumpbyxor från Po.P. 

Av Jempajenny - 2 april 2009 10:10

Har precis ätit frukost då Agnes och jag somnade om och sov i en dryg timme. Det var inte riktigt planerat med väldigt skönt!


Ska ner i tvättstugan en sväng och hoppas på att våra badkläder är upptvättade och att mina byxor hinner torka. Agnes har haft några riktiga kräkdagar och lyckats spy ner så gott som alla mina kläder. Och idag är det ju torsdag och det innebär ju som bekant babysim så då måste jag ju ha något att sätta på mig som är anständigt ute bland folk.


Det ska som vanligt bli roligt att komma iväg och simma. Vi får väl göra som vi brukar och ta en fika innan badet. Det verkar bli en lika vacker dag som igår, så det kanske blir en ny glassrecension när vi kommer hem. Innan vi åker ska jag också ta bort mjukliften ur Agnes vagn. Vi har använt den som åkpåse, men nu känns det som om det räcker med en filt över fötter och ben. VI har ju en fleeceåkpåse också, så vi får väl slänga i den om det skulle bli kallt igen. 


Nej, nu kallar tvättstugan!



Av Jempajenny - 2 april 2009 07:26

Det gick riktigt bra inatt också! Agnes vaknade ganska många gånger men jag behövde bara gå in till henne en gång. De andra gångerna somnade hon snabbt om på egen hand. Sedan hämtade sambon henne runt 05.15 och hon somnade om och sov till strax efter 06.


Det är ändå tur att man snabbt kan somna om efter man blivit väckt på natten. Men av någon märklig anledning så har jag också fått en massa uppvak på nätterna, även om Agnes inte "hör av sig". Det är väl någon mammainstinkt eller något som gör att man vaknar till. Sambon däremot han kan sova sig igenom det mesta. Han brukar fråga på morgonen: "Hur har hon sovit inatt?". Det måste väl betyda att en av oss sover gott i alla fall...

Presentation


Välkommen! Så trevligt att just du hälsar på. Lämna gärna ett avtryck innan du går - det gör mig så glad att få kommentarer! För mer information om mig och bloggen klicka här nedan på "Visa presentation"

Lämna ett avtryck!

Fråga mig

0 besvarade frågor

Mina barn

  • Lilypie Third Birthday tickers
  • Lilypie First Birthday tickers

Samarbetpartners

Sök i bloggen

Kategorier

Senaste inläggen

Länkar

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30
<<< April 2009 >>>

Tidigare år

Omröstning

När tror ni Angus bestämmer sig för att titta ut?
 26-27 december
 28-29 december
 30-31 december
 1-2 januari
 3-4 januari
 5-6 januari
 7 januari på BF!
 8-9 januari
 10-11 januari
 12-13 januari
 14-15 januari
 16-17 januari
 18-19 januari
 20-21 januari

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards