En dans med svåra steg...

Alla inlägg under oktober 2008

Av Jempajenny - 28 oktober 2008 08:32

Jag har som sagt ropat in en massa kläder till Agnes på Tradera också, bl a dessa underbart söta Tummenkläder. 2 bodys och ett par byxor för billiga 71:- + frakt. Hade jag köpt nytt hade det gått på 377:-! Visserligen är det begagnat och kanske lite urtvättat (har ej fått hem det än) men babykläder är ofta i mycket gott skick då de används så kort tid och dessutom blir det ju inget slitage på kläderna. Agnes har en Tummendocka också som hon brukar ha i Babyskyddet när hon åker bil...

Av Jempajenny - 28 oktober 2008 08:20

Boob, svartNär jag slog på datorn i morse hade jag fått ett vinnarmail från Tradera där jag hade vunnit en till Boobtröja. Totalpriset (inkl. frakt) blev 133:-. Lite dyrare än den förra jag ropade in men ändå mycket billigare än 450:-!

Av Jempajenny - 27 oktober 2008 16:12

Agnes







Här kommer ett par bilder på min lilla dotter. Dagens outfit består av lila body från Lindex, lilarandiga leggings begagnade från Tradera och grå sockor från GeKås.

Av Jempajenny - 27 oktober 2008 13:55

Här är några grattiskort jag har gjort.


Av Jempajenny - 27 oktober 2008 13:50

Jag gillar att pyssla, t ex scrappa kort. Har gjort egna julkort i några år och gör även grattiskort. Nu är det tackkort som gäller till alla de som uppvaktat Agnes med presenter i samband med hennes födelsedag.

Det blir dock inga längre stunder man kan sitta när man har en liten bebis som behöver mat, närhet, omvårdnad och underhållning! Så nu ser det ut så här på vårt köksbord:

Av Jempajenny - 27 oktober 2008 13:01

Denna vecka är det höstlov så sambon är ledig torsdag, fredag. Min pappa är också lärare så på torsdag får Agnes besök av mormor och morfar.

På torsdag ska vi också på läkarbesök med Agnes. Det är 2 månaderskollen, där de gör ungefär samma saker som läkarbesöket på BB; kollar hjärta, lungor, ögon, reflexer, höftleder, väger och mäter. Apropå vikt så har hon nu spräckt 5 kilosgränsen! I Fredags vägde min lilla skrutta 5070g! På 2 veckor har hon gått upp ca 500g. Inte konstigt att hon ätit som en häst!


På fredag är det föräldragrupp, som vanligt. Då ska vi tydligen prata olycksfall. Förra veckan gjorde vi puréer till smakisar som man kan introducera när bebben är 4 mån.


Ska även boka besök hos BM på Barnmorskemottagningen där jag gick när jag var gravid, för återbesök.

Av Jempajenny - 27 oktober 2008 12:45

Nu när man sitter hemma hela dagarna blir det mycket tid vid datorn. Tyvärr har jag upptäckt Tradera. Där finns 1000-tals babykläder till försäljning för en billig penning. Och det är svårt att låta bli att lägga bud...

Jag har redan ropat in kläder till Agnes så att det räcker och blir över - och mer lär det väl bli. Jag får väl ursäkta mig med att hon är en "kräkis" så det går faktiskt åt en hel del kläder!

Igår ropade jag faktiskt in en Boob amningströja till mig också. Det gick på 115:- med frakt. Som ny hade den kostat 450:-

Av Jempajenny - 27 oktober 2008 12:26

Här är 2 bilder på Agnes. En när hon är alldeles nyfödd och en som är tagen för några dagar sedan. Oj, vilken skillnad!

Presentation


Välkommen! Så trevligt att just du hälsar på. Lämna gärna ett avtryck innan du går - det gör mig så glad att få kommentarer! För mer information om mig och bloggen klicka här nedan på "Visa presentation"

Lämna ett avtryck!

Fråga mig

0 besvarade frågor

Mina barn

  • Lilypie Third Birthday tickers
  • Lilypie First Birthday tickers

Samarbetpartners

Sök i bloggen

Kategorier

Senaste inläggen

Länkar

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27 28 29 30
31
<<< Oktober 2008 >>>

Tidigare år

Omröstning

När tror ni Angus bestämmer sig för att titta ut?
 26-27 december
 28-29 december
 30-31 december
 1-2 januari
 3-4 januari
 5-6 januari
 7 januari på BF!
 8-9 januari
 10-11 januari
 12-13 januari
 14-15 januari
 16-17 januari
 18-19 januari
 20-21 januari

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards