En dans med svåra steg...

Alla inlägg den 9 december 2008

Av Jempajenny - 9 december 2008 20:03

Idag har Agnes verkligen hållt mig sysselsatt! Hon är ett märkligt barn... Gillar inte att bara sitta ner och ta det lugn utan det ska hända saker HELA TIDEN. Så idag har mamma (undertecknad) bakat muffins, röjt i köket, tvättat och hängt tvätt, dammsugit halva huset och sprungit upp på vinden med lite grejer - allt med Agnes i bärsjalen! Då är hon tyst som en mus, men sätter man sig ner i soffan en stund då börjar Gnällfia. Lite jobbigt faktiskt att ränna runt som kungens lilla piga hela dagarna, men hellre det än att ha en gnällig bebis i knät! Tack och lov fungerar det att sätta henne i babysittern/hoppgungan/lägga henne i babygymmet en stund så ryggen får vila lite!

De 3x30 min hon sover under dagen får man verkligen passa på att utnyttja väl!

Hon är också nöjd när det händer saker runt omkring henne t ex när det finns andra vuxna/barn att titta på, så jag hoppas att våra promenda/fikakompisar snart är friska igen så vi kan träffas!

Av Jempajenny - 9 december 2008 19:59

Agnes Idag blir det en sovbild på lillskruttan. Här ligger hon och sover "sked" med sin kissekatt som hon fått av Morfar. Den är jättemysig, mjuk och go att krama om när man ska sova.

Av Jempajenny - 9 december 2008 19:43

Idag var Agnes och jag (sambon är sjuk) på återträff på barnmorskemottagningen och träffade de 3 andra par och deras bebisar som vi gick på föräldragrupp med innan bebisarna föddes. Det var verkligen kul att få träffa dem alla igen och inte minst deras små bebisar. Det var 3 små killar som Agnes studerade med stort intresse!

Vi pratade lite om hur vi upplevt förlossningen och den första tiden hemma och lite om hur barnens rutiner såg ut. Jag vet att man inte ska jämföra barn men det känns skönt att få höra hur andra har det också. Vi tog också några kort när barnen låg bredvid varandra på en madrass, men jag vill inte lägga ut dem här då jag inte vet om de andra föräldrarna tycker det är ok. 

Summa sumarium - det var väldigt trevligt att ses igen!

Presentation


Välkommen! Så trevligt att just du hälsar på. Lämna gärna ett avtryck innan du går - det gör mig så glad att få kommentarer! För mer information om mig och bloggen klicka här nedan på "Visa presentation"

Lämna ett avtryck!

Fråga mig

0 besvarade frågor

Mina barn

  • Lilypie Third Birthday tickers
  • Lilypie First Birthday tickers

Samarbetpartners

Sök i bloggen

Kategorier

Senaste inläggen

Länkar

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5
6
7
8 9 10
11
12
13
14
15
16 17 18 19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
29 30 31
<<< December 2008 >>>

Tidigare år

Omröstning

När tror ni Angus bestämmer sig för att titta ut?
 26-27 december
 28-29 december
 30-31 december
 1-2 januari
 3-4 januari
 5-6 januari
 7 januari på BF!
 8-9 januari
 10-11 januari
 12-13 januari
 14-15 januari
 16-17 januari
 18-19 januari
 20-21 januari

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards