En dans med svåra steg...

Alla inlägg den 18 december 2008

Av Jempajenny - 18 december 2008 21:55

Ikväll har jag varit iväg och ätit julbord med mina kollegor från skolan. I fredags dök det upp en skriftligt inbjudan med posten om att jag var välkommen att följa med på julbordet - trots att jag är hemma och mammaledig. Jag hade verkligen inte förväntat mig att bli medbjuden i år! Men det blev jag... Så ikväll var första gången som jag var borta några timmar ifrån Agnes. Totalt blev det 3,5 timme som jag var borta... Eftersom att jag ammar henne så tätt fick sambon ge henne på flaska medan jag var borta och lägga henne för natten. Och det hade gått jättebra! Det är skönt att veta att man kan åka iväg någon kväll då och då om man skulle vilja.

Nu ska jag krypa ner i sängen och förhoppningsvis få några timmars sömn innan Agnes vaknar och vill ha mat igen. God natt!

Av Jempajenny - 18 december 2008 21:50

Jag vann en av Bambis tävlingar! Det blev den fina ekologiska Nanoouklänningen från Ecoloco. Förhoppningsvis kommer den fram innan jul så att Agnes kan ha den under juldagarna.


Tack så mycket Bambi och Ecoloco!

Av Jempajenny - 18 december 2008 12:42

I år ska vi åka till Tällberg i Dalarna och fira jul. Det är sambons föräldrar, Agnes farmor och farfar, som bjuder med hela familjen till Tällbergsgården vid Siljans strand. Så i år är chanserna goda att vi får fira en vit jul! Det blir också första gången vi åker i väg över natten med Agnes. Och det blir totalt 4 nätter vi är borta. Det ska bli jättetrevligt att komma iväg, men samtidigt är det lite nervöst. Hur ska det gå med Agnes? Men vi har alltid sagt att vi ska ta med henne ut och inte bara vara hemma. Det kommer säkert att gå bra!

 





Av Jempajenny - 18 december 2008 11:27

Hos Bambi kan man nu vinna en söt Peasnuggle från Lekvira! Men skynda på - tävlingen slutar kl. 12.00 Tävlar gör du här!

Av Jempajenny - 18 december 2008 11:09

Jag insåg att vi i princip inte har några bilder på oss tillsammans med Agnes utan alla bilder är bara på henne. Så idag försökte jag få till någon bild på oss tillsammans. Det är inte det lättaste att fixa på egen hand, kan jag säga! Men här kommer vi:

Även idag är Agnes rosa. Body med djungeldjur från Lindex och ljusrosa velourbyxor från samma ställe. Till det rosa sockor från GeKås.

Av Jempajenny - 18 december 2008 11:01

Agnes vaknar bara tidigare och tidigare... Idag var sambon tvungen att gå upp med henne kl 06.00, då hon legat och bökat i 45 min. Agnes och pappa brukar plocka disk, röja lite, äta frukost, fixa tvätt och så på mornarna så får jag ligga kvar i sängen och sova någon timme till. Idag hade sambon lagt henne i badbaljan (givetvis utan vatten) när han skulle fixa till sig, borsta tänder och så. Efter en liten stund tyckte han att Agnes var så tyst... då hade hon somnat! Och hon är verkligen inte ett barn som somnar lite här och där. Tyvärr tog sambon ingen bild på henne sovandes i badbaljan, men här är en bild på "sängen".

 


Presentation


Välkommen! Så trevligt att just du hälsar på. Lämna gärna ett avtryck innan du går - det gör mig så glad att få kommentarer! För mer information om mig och bloggen klicka här nedan på "Visa presentation"

Lämna ett avtryck!

Fråga mig

0 besvarade frågor

Mina barn

  • Lilypie Third Birthday tickers
  • Lilypie First Birthday tickers

Samarbetpartners

Sök i bloggen

Kategorier

Senaste inläggen

Länkar

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5
6
7
8 9 10
11
12
13
14
15
16 17 18 19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
29 30 31
<<< December 2008 >>>

Tidigare år

Omröstning

När tror ni Angus bestämmer sig för att titta ut?
 26-27 december
 28-29 december
 30-31 december
 1-2 januari
 3-4 januari
 5-6 januari
 7 januari på BF!
 8-9 januari
 10-11 januari
 12-13 januari
 14-15 januari
 16-17 januari
 18-19 januari
 20-21 januari

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards