En dans med svåra steg...

Alla inlägg den 2 november 2010

Av Jempajenny - 2 november 2010 20:45

Idag tog jag kontakt med 1177 (Sjukvårdsrådgivningen) då jag fått ett stooort, illrött, varmt och svullet område ā ca 20x12 cm på överarmens undersida. Natten till söndag hörde jag en mygga i sovrummet och på morgonen när jag vaknade hade jag ett bett på armen. Igår svullnade bettet upp och det röda, irriterade började att sprida sig. Sambon ritade av kanterna på det röda igår och imorse hade det spridit sig ytterligare. Så... det var bara att ringa 1177. De tyckte att jag skulle ta kontakt med vårdcentralen, vilket jag också gjorde och fick ganska snabbt en läkartid. Kom in före (!) utsatt tid och besöket tog säkert hela 3 minuter varav 2 var prat om graviditeten. Resultatet blev i alla fall ett digitalt recept på Kåvepenin (1g) som skickats till apoteket. Oerhört löjligt att behöva äta antibiotika för ett ynkligt, litet myggbett! Men nu har jag bara 100:- kvar innan jag kommit upp i högskostnadsskyddet för sjukvård. Man får se det från den ljusa sidan!


Resten av dagen har ägnats åt fraser, satser och satsled. Massor av termer, men kul! Dock sätter x antal timmar på en köksstol sina spår i mitt stackars sargade bäcken så jag hade grymt ont nu på kvällen. La mig på sängen för att vila och höll på att somna till. Insåg med ett ryck att jag skulle iväg på gravidyoga för första gången kl. 18.30 och tack och lov var klockan bara 17.50 Bara att byta om, pussa familjen hejdå och ge sig av i regnet. Men jag måste säga att det var fantastiskt skönt! Jag känner mig mjukare och mer avslappnad i kroppen än jag gjort på länge. Ser redan fram emot nästa vecka! Jag kan varmt rekommendera detta till alla gravida!

Presentation


Välkommen! Så trevligt att just du hälsar på. Lämna gärna ett avtryck innan du går - det gör mig så glad att få kommentarer! För mer information om mig och bloggen klicka här nedan på "Visa presentation"

Lämna ett avtryck!

Fråga mig

0 besvarade frågor

Mina barn

  • Lilypie Third Birthday tickers
  • Lilypie First Birthday tickers

Samarbetpartners

Sök i bloggen

Kategorier

Senaste inläggen

Länkar

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27 28
29
30
<<< November 2010 >>>

Tidigare år

Omröstning

När tror ni Angus bestämmer sig för att titta ut?
 26-27 december
 28-29 december
 30-31 december
 1-2 januari
 3-4 januari
 5-6 januari
 7 januari på BF!
 8-9 januari
 10-11 januari
 12-13 januari
 14-15 januari
 16-17 januari
 18-19 januari
 20-21 januari

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards