En dans med svåra steg...

Alla inlägg under december 2008

Av Jempajenny - 22 december 2008 19:15

Eftersom vi åker iväg och kommer vara borta till den 27:e vill jag bara passa på att önska


EN RIKTIGT GOD JUL!!


På återseende i mellandagarna, då vi förhoppningsvis har en massa fina julbilder från Tällberg att visa upp.

Av Jempajenny - 22 december 2008 14:43

Nu springer vi runt här och packar och fixar inför avresan i morgonbitti. Vi tänkte försöka komma iväg redan vid 04 på morgonen så att Agnes sömn inte störs alltför mycket. Då kan hon sova några av sina "nattsömnstimmar" i bilen. Dessutom är det skönt att komma iväg i god tid.

Det är en hel del att tänka på att ta med när man reser med en liten bebis. Dessutom ligger hotellet i en mindre ort så det finns inget utbud av affärer där. Så jag har under några dagar skrivit listor på sådant vi ska ta med. Säkert  blir det en massa onödiga saker samtidigt som det nog blir något man glömmer... Men det viktigaste kommer nog med!


Av Jempajenny - 20 december 2008 17:35

Det var kanske inte så konstigt att Agnes hade en knepig natt då det under dagen visat sig att hon är förkyld! Hon snorar, snörvlar, hostar och nyser (mer än vanligt). Men son tur är har hon ingen feber att tala om. Tempen har gått upp lite sen i morse men bara till 37.7 Hon har också sovit mer på dagen än hon brukar så riktigt kurant är hon inte. Vi får hoppas att det inte blir värre än så här då vi ska åka till Tällberg tidigt på tisdag morgon. 

Av Jempajenny - 20 december 2008 06:44

Nu har Agnes och jag varit uppe en bra stund. Lillskruttan kunde inte komma till ro nu på morgonkvisten. Dessutom vaknade hon vid 21.30-tiden igår kväll och somnade inte om, trots mammas tuttar och mys i vår säng. Hon verkade bara blir argare och argare. Tillslut gick sambon upp med henne. Vid 23 ammades hon igen och då somnade hon. Så i natt har det inte blivit många timmars sömn...

Av Jempajenny - 19 december 2008 18:32

Vi har funderat länge och väl över vad vi ska ge Agnes i julklapp... Och tillslut har vi nog bestämt oss för en gåstol. Jag hade inte alls tänkt att skaffa en sådan innan Agnes kom, tyckte att det verkar onödigt, men nu när vi ser hur lycklig hon är när hon kan röra sig lite för egen maskin i hoppgungan och att hon dessutom ÄLSKAR att stå upp så blir det hog en sådan ändå. Vi tänkte åka och titta på lite olika varianter, för att se om det är något att ha. Däremot tänker vi inte släpa den till Tällberg så det får bli någon liten mjuk prasselbok och någon ny figur att hänga i babygymmet också. Inte för att Agnes bryr sig om julklappar, men något vill man ju ge henne!

Av Jempajenny - 19 december 2008 10:50

Här har vi dagens Agnes. Hon har på sig Po.p-tunika, Po.p-strumpbyxor och en vit body från Lidl! Vi kör lite rött så här i juletid...

 

Av Jempajenny - 19 december 2008 08:03

För en stund sen åkte sambon iväg till skolan för julavslutning och har ca 3 veckors jullov framför sig! Det ska bli skönt att ha honom hemma nu några veckor. Själv saknar jag att inte få gå på någon avslutning i skolan. Det brukar vara så mysigt, alla är glada och förväntansfulla... Hade en liten tanke på att åka till skolan med Agnes och vara med på avslutningen, men bussarna passar så dåligt i tid. Vi får dyka upp på sommaravslutningen i stället!

Av Jempajenny - 18 december 2008 21:55

Ikväll har jag varit iväg och ätit julbord med mina kollegor från skolan. I fredags dök det upp en skriftligt inbjudan med posten om att jag var välkommen att följa med på julbordet - trots att jag är hemma och mammaledig. Jag hade verkligen inte förväntat mig att bli medbjuden i år! Men det blev jag... Så ikväll var första gången som jag var borta några timmar ifrån Agnes. Totalt blev det 3,5 timme som jag var borta... Eftersom att jag ammar henne så tätt fick sambon ge henne på flaska medan jag var borta och lägga henne för natten. Och det hade gått jättebra! Det är skönt att veta att man kan åka iväg någon kväll då och då om man skulle vilja.

Nu ska jag krypa ner i sängen och förhoppningsvis få några timmars sömn innan Agnes vaknar och vill ha mat igen. God natt!

Presentation


Välkommen! Så trevligt att just du hälsar på. Lämna gärna ett avtryck innan du går - det gör mig så glad att få kommentarer! För mer information om mig och bloggen klicka här nedan på "Visa presentation"

Lämna ett avtryck!

Fråga mig

0 besvarade frågor

Mina barn

  • Lilypie Third Birthday tickers
  • Lilypie First Birthday tickers

Samarbetpartners

Sök i bloggen

Kategorier

Senaste inläggen

Länkar

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5
6
7
8 9 10
11
12
13
14
15
16 17 18 19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
29 30 31
<<< December 2008 >>>

Tidigare år

Omröstning

När tror ni Angus bestämmer sig för att titta ut?
 26-27 december
 28-29 december
 30-31 december
 1-2 januari
 3-4 januari
 5-6 januari
 7 januari på BF!
 8-9 januari
 10-11 januari
 12-13 januari
 14-15 januari
 16-17 januari
 18-19 januari
 20-21 januari

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards