En dans med svåra steg...

Alla inlägg under januari 2009

Av Jempajenny - 22 januari 2009 11:10

Idag har Agnes suttit och micklat lite i sin gåstol. Hon når fortfarande inte ner till golvet, det dröjer nog ett par veckor till, men hon tyckte det var spännande med alla knappar, rattar och spakar på lekpanelen. Hon börjar bli riktigt duktig på att sitta nu. I barnstolen sitter hon jättebra och likaså i våra knän. Vi har testat att låta henne sitta själv på golvet och några sekunder går det allt, innan hon tippar åt något håll.

Idag har hon på sig en röd/lila Po.p-body, lila velourbyxor och lila strumpor.

Vi håller på att tvätta idag, både jag och Agnes hade en massa tvätt, och vid halv två sticker vi iväg till babysimmet. Hoppas att hon kan tänka sig att äta lite INNAN vi går ner i bassängen idag!

 



Av Jempajenny - 22 januari 2009 08:12

Inatt vaknade Agnes vid kl 01 igen (hon fick mat vid 22) men nu var det svårare att söva om henne. Hon var enligt sambon vaken i ca 45 min innan hon kom till ro, men istället sov hon till 06.20 då jag gick ner och gav henne mat! Så lite drygt 8 timmar utan mat. Inte illa! Tydligen hade hon gnytt lite på morgonkvisten, men somnat om av sig själv. Inatt får hon nog flytta in i eget rum!

Av Jempajenny - 21 januari 2009 19:49

Idag har vi varit och hälsat på, och ätit lunch hos, S och E - en mamma här i området och hennes son. Det är som tidigare sagt, alltid trevligt att komma iväg och hitta på något om dagarna. Imorgon är det ju babysim och sedan är det fredag. Veckorna går fort! Snart är Agnes 5 månader... Inte klokt!


Dagens Agnes upptäkte iallafall kamerabandet under kvällens fotografering och det var mycket intressant! Idag har hon haft på sig sin röda Nanoouklänning och vita strumpbyxor. Så fin så - men det får man ju vara på sin första namnsdag!


 

Av Jempajenny - 21 januari 2009 09:52

I natt gjorde vi ett litet försök att avvänja Agnes vi en massa nattsnuttande och det gick över förväntan! Vi bestämde att hon inte fick äta mellan 22 och 04 och om hon vaknade däremellan skulle sambon söva om henne.

Jag ammade henne, halv om halv när hon sov, kl 22 och gick sedan och la mig i gästrummet. Hon vaknade kl 01 och skrev lite, men enligt sambon somnade hon snabbt om igen, utan att behövas lyftas upp ur sängen eller erbjudas vatten. Sedan vaknade hon vid 04 igen och då ammade jag henne och la tillbaka henne i sängen. Det tog en timme innan hon kom till ro ordentligt och sedan fick jag skutta upp och stoppa i nappen 2-3 ggr innan vi gick upp kl. 07.30 Men det gör inget, jag har ju ändå sovit så ruttet på morongtimmarna när jag "brottats" med Agnes bredvid mig. 

I natt gör vi likadant och om det fungerar bra får hon flytta in i eget rum snart!

Av Jempajenny - 20 januari 2009 15:20

Idag har vi inte gjort många knop... Agnes håller på och strular på nätterna, hon sover i egen säng till första eller andra amningen (som nu förtiden infaller med 2-3 timmars mellanrum *suck*) men efter det är det lögn att få henne att komma till ro i sin egen säng. Jag orkar inte heller hålla på och bråka med henne på natten så jag tar upp henne och så får hon sova bredvid mig. Men nu tar det lååååång tid för henne att komma till ro även bredvid mig och hon vaknar till, gnyr, kastar sig fram och tillbaka. I natt låg jag vaken mellan 04 och 06 tills sambon gick upp med Agnes, så jag fick sova någon timme på morgonen. Man blir ju helt bäng efter ett par sådana här nätter! Om detta fortsätter får vi fundera på att testa någon form av sömnkur för detta håller ju inte i längden.

Av Jempajenny - 19 januari 2009 18:41

Dagens Agnes hjälper pappa i köket när han lagar kvällsmat. Agnes gillar verkligen att vara med där det händer... Vi har börjat sätta henne vid skärbrädan när vi håller på i köket och där kan hon sitta och vara nöjd ganska länge. Idag satt hon och tittade på äggklockan/köttermometern.

Idag har vi varit i Kinna (igen!). J och J undrade i morse om vi ville följa med och det ville vi ju! J skulle köpa pyjamasar till sonen. Vi var på Lindex (deras nya vårkollektion är jättefin!) och sen gick vi och åt lunch på Skrädderiet. Det är lyxigt att komma ut och luncha nu förtiden eftersom det sker så sällan. Sen var vi på Apoteket och ett par affärer till innan vi tog bussen hem. Det är alltid lika trevligt att hitta på saker med J och J om dagarna!

Av Jempajenny - 18 januari 2009 17:09

I helgen har jag gjort avtryck av Agnes händer och fötter. Har funderat på om man skulle köpa någon färdig sats och göra avtryck alternativt bara göra enkla färgavtryck, men beslutade mig för att testa att göra en gipsavgjutning själv. Jag gjorde en ganska lös Play Doh-deg som jag gjorde avtryck i när Agnes sov och sen köpte jag en påse gips i färgaffären. Gipset hällde jag i avtrycken. Det blev ganska bra faktiskt, men gipset var ganska grått i färgen så jag tänker nog måla det vitt. Och så tänker jag nog skära/såga ut avtrycken lite snyggt och montera på någon snygg bakgrund som jag sedan ramar in. Det blir nog någon form av text också "Agnes 4 månader" t ex. Återkommer med bild när det blir klart. Men det kan nog ta ett tag....

Av Jempajenny - 18 januari 2009 12:31

 

Dagens Agnes är en liten soffpotatis som ligger och kikar lite på TV... Hon har på sig en röd body från Lindex, röd/vitrandiga velourbyxor med Nalle Puh och Nasse-applikation och strumpor från Po.p

Idag är det kallt och blåsigt här i Örby, så det blir nog ingen promenad. Har plockat ner adventsljusstakar och -stjärnor idag och ska byta gardinerna i köket (de måste strykas först bara) och ta bort de få julprydnader vi haft uppe. Nu får vi se fram emot ljusare tider och våren istället! 


Presentation


Välkommen! Så trevligt att just du hälsar på. Lämna gärna ett avtryck innan du går - det gör mig så glad att få kommentarer! För mer information om mig och bloggen klicka här nedan på "Visa presentation"

Lämna ett avtryck!

Fråga mig

0 besvarade frågor

Mina barn

  • Lilypie Third Birthday tickers
  • Lilypie First Birthday tickers

Samarbetpartners

Sök i bloggen

Kategorier

Senaste inläggen

Länkar

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3
4
5
6
7
8 9
10
11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30
31
<<< Januari 2009 >>>

Tidigare år

Omröstning

När tror ni Angus bestämmer sig för att titta ut?
 26-27 december
 28-29 december
 30-31 december
 1-2 januari
 3-4 januari
 5-6 januari
 7 januari på BF!
 8-9 januari
 10-11 januari
 12-13 januari
 14-15 januari
 16-17 januari
 18-19 januari
 20-21 januari

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards