En dans med svåra steg...

Alla inlägg under januari 2009

Av Jempajenny - 12 januari 2009 17:28

Jag tycker det är jättekul att få kommentarer på bloggen så lämna gärna en kommentar då och då så blir jag glad!

Av Jempajenny - 12 januari 2009 16:03

Här är dagens Agnes iförd en ärtgrön body från Name it inköpt i Insjön för 20:- och ett par rosa velourbyxor som var med i ett klädpaket jag köpte på Tradera. Idag har det varit riktigt ruggit väder här i Örby så vi har knappt kommit utanför dörren idag. Jag hoppas att det blir bättre väder snart. Regn, blåst och rusk lockar inte speciellt... 

Det blir nog en tur till Kinna imorgon eller på onsdag med våra kompisar J och J. Ska kolla in rean här i "byn" bland annat. Och dessutom är det skönt att komma iväg hemifrån då och då!

Av Jempajenny - 11 januari 2009 19:48

Här kommer dagens Agnes i rosa från topp till tå. Body och velourbyxor med djungeltema från Lindex (men inköpta begagnade från Tradera) och rosa sockor från H&M. Just nu ligger hon i sin spjälsäng och vill inte sova. Men hon är glad och jollrar och pratar med sina kompisar i sängen; mobildjuren, katten, Heffaklumpen och Tummen. (Jag vet inte varför datumet på bilden har blivit upp-och-ner...)

Av Jempajenny - 11 januari 2009 13:26

Det bidde en tur till Göteborg igår igen. Jag kom på att vi behövde lite förvaring till Agnes urväxta kläder så det blev en IKEA-tur igen. Och så passade vi på att hälsa på familjen Eklund. Det blev pizza och film hemma hos dem på kvällen. Idag har vi bara tagit det lugnt. Agnes fick kläder på sig för en halvtimme sedan och jag sitter fortfarande i sovkläder. Ska ta ett ryck nu i eftermiddag och rensa bland Agnes kläder. Det ligger en hel del kläder i lådorna som hon inte kan ha längre och jag kan inte göra mig av med dem än...

Av Jempajenny - 9 januari 2009 16:37

Igår ringde jag till Kaskad (badhuset i Kinna) för att få lite info om babysim. Jag visste att det skulle starta en kurs denna veckan, men den var fullbokad redan innan jul och nästa kurs börjar v. 10. Men jag ringde för ändå för att kolla deras öppna verksamhet som de har en gång i veckan. Döm om min förvåning när de säger att de precis fått ett återbud och att vi är välkomna på första träffen som var informationsmöte senare på eftermiddagen! Jag hoppade självklart på, så nästa vecka ska vi börja i bassängen. Många förknippar ju babysimmet med att man doppar ner bebisen i vattnet och att deras "hålla-andan-reflex" då sätter in. Nu lär man istället bebisen att hålla andan innan man dyker med dem. Så den här första kursen handlar mest om att lära bebisen att hålla andan. Sedan kan man gå 3 fortsättningskurser där man lär dem dyka och simma på olika sätt. Dessutom är det mycket plask och lek och sånger som ligger i fokus nu. Det ska bli jättespännande att börja kursen nästa vecka!

Av Jempajenny - 9 januari 2009 16:30

Idag blir det en sovbild på lillskruttan. Hon somnar ytterst sällan utan napp, men efter bara en liten stund ser det ut så här - nappen glider ut. Allt som oftast ligger hon och "torrsuttar" (om ni förstår vad jag menar) i luften när hon sover också. Den lilla tungan åker ut och sutt, sutt. Hon är så söt!

Idag fick vi också spontanbesök av familjen Eklund. De hade varit på GeKås och tog vägen om här när de åkte hem. Det är alltid lika trevligt att träffa dem! Lilla Astrid bara växer och växer. Hon var mindre än Agnes när hon föddes på BF+4 men nu har hon dragit förbi Agnes vikt i den åldern. Vi tycker ju att Agnes är liten men i jämförelse med Astrid känns hon som en jätte!

Av Jempajenny - 9 januari 2009 16:22

Jag vann ju en tävling hos Bambi innan jul och nu har Agnes invigt den. Så här fin var hon i den på mammas födelsedag:

Dock är bilden lite ljus. Den är lite mörkare röd i färgen i verkligheten.

Av Jempajenny - 9 januari 2009 16:16

 

Agnes morfar fick en stjärna julklapp från sin arbetsgivare som han inte tyckte var

sådär jättefin, så Agnes fick den istället. Och hon tycker den är superfin! Stjärnan skiftar färg från rött till blått till grönt till gult osv. På bilden syns också den nya fina spjälskyddet med tummen som Agnes fick av mormor.


Presentation


Välkommen! Så trevligt att just du hälsar på. Lämna gärna ett avtryck innan du går - det gör mig så glad att få kommentarer! För mer information om mig och bloggen klicka här nedan på "Visa presentation"

Lämna ett avtryck!

Fråga mig

0 besvarade frågor

Mina barn

  • Lilypie Third Birthday tickers
  • Lilypie First Birthday tickers

Samarbetpartners

Sök i bloggen

Kategorier

Senaste inläggen

Länkar

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3
4
5
6
7
8 9
10
11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30
31
<<< Januari 2009 >>>

Tidigare år

Omröstning

När tror ni Angus bestämmer sig för att titta ut?
 26-27 december
 28-29 december
 30-31 december
 1-2 januari
 3-4 januari
 5-6 januari
 7 januari på BF!
 8-9 januari
 10-11 januari
 12-13 januari
 14-15 januari
 16-17 januari
 18-19 januari
 20-21 januari

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards