En dans med svåra steg...

Direktlänk till inlägg 7 augusti 2009

Nostalgitripp

Av Jempajenny - 7 augusti 2009 20:51

Idag styrde vi ju kosan mot hemligt resmål. Och jag fick köra... Tji, fick jag när jag trodde att vi skulle till Varberg/Falkenberg. Men jag hade i alla fall rätt när det gällde mot havet...


Jag fick order om att köra mot Göteborg. Och när vi kommit till stan så skulle jag igenom Tingstadstunneln och vidare mot Oslo. Aha, tänkte jag. Marstrand! Men Kungälv kom och gick... Då gick det upp ett ljus! Tjörn!


Vi träffades nämligen på Tjörn, på Billströmska folkhögskolan för snart 12 år sedan. Och visst var det dit vi skulle!


Det kändes verkligen underligt att vara där igen. Vi har åkt dit tidigare och bara gått runt och insupit folkhögskoleatmosfären. Men att komma dit med Agnes fick en verkligen att tänka till. Tänk om jag inte hamnat där... Eller sambon... Eller att vi inte fattat tycke för varandra. Då hade ju världens, finaste lilla tjej inte funnits! 


Vi gick runt bland elevhemmen och de andra byggnaderna på Tyft (så kallas folkhögskolan) och passade på att ta en fika i matsalen. Då dök rektorn på oss och frågade om vi fått våra rum. Vi var ju tvungna att berätta att vi bara tagit en liten nostalgitripp dit, att det var där vi träffades för 12 år sedan. Då berättade han att han också träffat sin fru på Tyft. Kärleken som uppstår på folkhögskola verkar onekligen bestå. 


Så här fint är det på Tyft:



Vi bodde på Korea, vårt rum hade de två fönstren på andra våningen. I musikhuset tillbringade jag mina skoldagar. 


Sedan for vi vidare till Skärhamn och hamnade på den nya (?) badplatsen vid Akvarellmuseet. Där var fantastiskt fint! Dessa vackra, kala klippor, ljungen, havet, tången... Och en fin sandstrand. Lunchen intogs på Akvarellmuséets restaurang Vatten. Det serverades halstrad makrill, med ljummen potatissallad. Mums! Agnes fick sitt livs dyraste kötbullar. Men goda var de!



Och självklart badade vi en massa! Det som Agnes älskar! Det var kallare i havet än i sjöarna här omkring, trots den lilla viken vi badade i, men det gick bra ändå. 



Agnes var fascinerad av saltvattnet och smakade gärna på det. 


På vägen hem stannade vi till i Göteborg och köpte färska räkor med tillbehör och en flaska vitt vin, så havstemat har fortsatt här hemma i afton.


Behöver jag säga att vi har haft en underbar dag...?

 
 
Jennie

Jennie

7 augusti 2009 22:35

Vilken överaskning! Vilken sambo!!!! Oj vad jag blir avundsjuk, vilken dag!

http://jtv.bloggagratis.se

 
Veronica

Veronica

7 augusti 2009 23:57

Vilken härlig dag! Fick en lite tår, vad romantiskt fint! Man får inte tänka "tänk om", utan vad bra att det blev just så här... :) Känner igen mig, vi pratade just om detsamma ikväll, vilken tur att vi träffades och vad bra det blev :)

http://larubsson.se

 
Yvonne

Yvonne

8 augusti 2009 06:38

Å, vilken härlig dag! Och vilken nostalgi! Väldigt romantiskt av din sambo att ta med dig (och Agnes) till, där allt startade! Jättefint! =)

Kram!

http://yvonnes-blogg.bloggagratis.se

 
Sara

Sara

8 augusti 2009 07:37

Ja det var skönt att höra men som du sa på ultaldjudet förtår man mer att man har en liten i magen :)
Jo det har du rätt i, tycker bara att det syns så tidigt, på Alicia syndes det inte förns vecka 22 :)
Vilka härliga sommarbilder du lagt ut :)

http://saralovdahl.blogg.se

 
Mamma Russin

Mamma Russin

8 augusti 2009 10:58

hej gumman...
jag blir nästa tårögd av lycka när jag läser ditt inlägg, så mycket känsla har du förmedlat!!! underbart inlägg..

så fina kort så fin miljö.. underbart att få komma tillbaka dit med eran lilla guldklimp!!!

kram kram fina..

http://enburkrussin.se

 
anna ♥ ٩(̾●̮̮̃̾•̃̾)۶ ♥

anna ♥ ٩(̾●̮̮̃̾•̃̾)۶ ♥

8 augusti 2009 11:42

Verkar haft det kanon! Underbara bilder!

http://storasyrran.blogg.se

 
Lotta

Lotta

8 augusti 2009 20:00

Låter verkligen som en toppendag. Många fina bilder bjuder du på oxå.
Kram

http://lottans.bloggagratis.se

 
Sofia

Sofia

9 augusti 2009 14:05

Åh vad härligt ni verkar ha haft det!
Synd att vi inte var på Tjörn.

Kram Sofia

http://www.3barnsmamma.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Jempajenny - 19 april 2011 21:15

För ett tag sedan fick jag ett mail med en inbjudan till ett event för familje- och mammabloggare, We R Family. I höstas (?) fyllde jag i en intresseanmälan om att vara med på detta event och hade nästan glömt av att jag anmält mig. Men glad blev jag...

Av Jempajenny - 16 april 2011 08:59


Det är svårt att hitta tid (och i viss mån inspiration) till bloggandet när man nu är tvåbarnsmor. Men vi mår bara bra, allihop!    Anton växer och frodas! Han är nu vid 3 månaders ålder ungefär lika stor som Agnes var vid 5 månader.    Agnes...

Av Jempajenny - 12 februari 2011 20:11

Alldeles nyss, när jag gjorde i ordning Anton för natten, fick jag det allra första tydliga svarsleendet från vår lillkille! Så underbart! Och världens finaste leende naturligtvis... Han har dessutom "pratat" en hel del idag och i kväll. Mys! Jag tro...

Av Jempajenny - 12 februari 2011 14:12

Idag har vi äntligen skruvat ihop spjälsängen! Vi hade tänkt göra det förra helgen men då upptäckte vi att skruvarna var på vift och naturligtvis hittade vi dem inte.   Men idag, under tiden sambon och Agnes var i badhuset  och "lördagsbadade" åk...

Av Jempajenny - 10 februari 2011 21:59


Igår blev Anton en månad och jag hade tänkt skriva lite om hans utveckling, som jag gjort med Agnes. Som för de flesta bebisar består Antons dagar mest av att äta och sova. Men lite annat har han faktiskt för sig också…   Vikt: 5605g Län...

Presentation


Välkommen! Så trevligt att just du hälsar på. Lämna gärna ett avtryck innan du går - det gör mig så glad att få kommentarer! För mer information om mig och bloggen klicka här nedan på "Visa presentation"

Lämna ett avtryck!

Fråga mig

0 besvarade frågor

Mina barn

  • Lilypie Third Birthday tickers
  • Lilypie First Birthday tickers

Samarbetpartners

Sök i bloggen

Kategorier

Senaste inläggen

Länkar

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3
4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15
16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Augusti 2009 >>>

Tidigare år

Omröstning

När tror ni Angus bestämmer sig för att titta ut?
 26-27 december
 28-29 december
 30-31 december
 1-2 januari
 3-4 januari
 5-6 januari
 7 januari på BF!
 8-9 januari
 10-11 januari
 12-13 januari
 14-15 januari
 16-17 januari
 18-19 januari
 20-21 januari

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards