En dans med svåra steg...

Alla inlägg den 17 augusti 2009

Av Jempajenny - 17 augusti 2009 19:20

Jag fattar inte att det ska vara så veligt hela tiden! Tror ni att jag har ett klart schema? Nä, såklart inte! Och jag tycker att det kommer kollegor mest hela tiden som säger att rektorerna har sagt si eller så angående hur jag ska arbeta. Men ingen säger något till mig. Jag blir inte ens tillfrågad om det är ok. Känner mig tidvis som en ägodel och inte en medarbetare... Ledsamt är det!


Men ärligt talat, så släpper jag det faktiskt när jag kommer hem. Jag har liksom inte energi att gå och oroa mig och vara arg, ledsen eller vad det kan vara.

Och visst är det lätt att skjuta undan det när man får komma hem och pussa och krama på världens sötaste lilla tjej! Det är tur att Agnes finns, annars hade det här inte blivit en rolig historia.


Visst känns det konstigt att vara borta hela dagarna, att inte vara med Agnes 24 timmar om dygnet. Samtidigt är det galet vad fort man anpassar sig. På ett sätt är det som om detta år, då jag varit hemma inte har funnits. Märkliga känslor. 


Nu sover i alla fall min lilla skrutta. Hon somnade på stört när jag la henne i sin säng. Vi hoppas att hon sover gott resten av kvällen. För sambons och min del blir det friidrott och lite fika. 

  

Av Jempajenny - 17 augusti 2009 19:19

Min lilla solstråle...

Av Jempajenny - 17 augusti 2009 06:56

Då var det en ny arbetsvecka. Och denna gång en hel vecka... På onsdag börjar eleverna och skolan drar igång på riktigt. Idag hoppas jag på att få ett schema med arbetstider och allt.


Igår var Åsa, jag och flickorna på Backaplan en stund. Vi kikade lite i affärer och åt en lätt lunch på Paprika. När vi kom tillbaka till Åsa bjöds vi på mat innan vi styrde kosan mot Mark igen. Det blev köttfärssås på rådjursfärs med kantareller. Lyxigt värre! Tack Åsa och Astrid för en mycket trevlig helg!


Igår kväll tog vi det bara lugnt. När Agnes somnat, efter lite protester, blev det te och smörgås för vår del och så somnade vi i varsin soffa strax efter 21. Vid 23-tiden gnydde Agnes lite så då vaknade jag och vi flyttade in i sängen. 


Nu blir det lite frukost innan det är dags att trampa iväg till skolan. 


Trevlig måndag!

Presentation


Välkommen! Så trevligt att just du hälsar på. Lämna gärna ett avtryck innan du går - det gör mig så glad att få kommentarer! För mer information om mig och bloggen klicka här nedan på "Visa presentation"

Lämna ett avtryck!

Fråga mig

0 besvarade frågor

Mina barn

  • Lilypie Third Birthday tickers
  • Lilypie First Birthday tickers

Samarbetpartners

Sök i bloggen

Kategorier

Senaste inläggen

Länkar

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3
4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15
16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Augusti 2009 >>>

Tidigare år

Omröstning

När tror ni Angus bestämmer sig för att titta ut?
 26-27 december
 28-29 december
 30-31 december
 1-2 januari
 3-4 januari
 5-6 januari
 7 januari på BF!
 8-9 januari
 10-11 januari
 12-13 januari
 14-15 januari
 16-17 januari
 18-19 januari
 20-21 januari

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards