En dans med svåra steg...

Alla inlägg den 7 augusti 2009

Av Jempajenny - 7 augusti 2009 20:51

Idag styrde vi ju kosan mot hemligt resmål. Och jag fick köra... Tji, fick jag när jag trodde att vi skulle till Varberg/Falkenberg. Men jag hade i alla fall rätt när det gällde mot havet...


Jag fick order om att köra mot Göteborg. Och när vi kommit till stan så skulle jag igenom Tingstadstunneln och vidare mot Oslo. Aha, tänkte jag. Marstrand! Men Kungälv kom och gick... Då gick det upp ett ljus! Tjörn!


Vi träffades nämligen på Tjörn, på Billströmska folkhögskolan för snart 12 år sedan. Och visst var det dit vi skulle!


Det kändes verkligen underligt att vara där igen. Vi har åkt dit tidigare och bara gått runt och insupit folkhögskoleatmosfären. Men att komma dit med Agnes fick en verkligen att tänka till. Tänk om jag inte hamnat där... Eller sambon... Eller att vi inte fattat tycke för varandra. Då hade ju världens, finaste lilla tjej inte funnits! 


Vi gick runt bland elevhemmen och de andra byggnaderna på Tyft (så kallas folkhögskolan) och passade på att ta en fika i matsalen. Då dök rektorn på oss och frågade om vi fått våra rum. Vi var ju tvungna att berätta att vi bara tagit en liten nostalgitripp dit, att det var där vi träffades för 12 år sedan. Då berättade han att han också träffat sin fru på Tyft. Kärleken som uppstår på folkhögskola verkar onekligen bestå. 


Så här fint är det på Tyft:



Vi bodde på Korea, vårt rum hade de två fönstren på andra våningen. I musikhuset tillbringade jag mina skoldagar. 


Sedan for vi vidare till Skärhamn och hamnade på den nya (?) badplatsen vid Akvarellmuseet. Där var fantastiskt fint! Dessa vackra, kala klippor, ljungen, havet, tången... Och en fin sandstrand. Lunchen intogs på Akvarellmuséets restaurang Vatten. Det serverades halstrad makrill, med ljummen potatissallad. Mums! Agnes fick sitt livs dyraste kötbullar. Men goda var de!



Och självklart badade vi en massa! Det som Agnes älskar! Det var kallare i havet än i sjöarna här omkring, trots den lilla viken vi badade i, men det gick bra ändå. 



Agnes var fascinerad av saltvattnet och smakade gärna på det. 


På vägen hem stannade vi till i Göteborg och köpte färska räkor med tillbehör och en flaska vitt vin, så havstemat har fortsatt här hemma i afton.


Behöver jag säga att vi har haft en underbar dag...?

Av Jempajenny - 7 augusti 2009 20:01

Dagens Agnes på Billströmska folkhögskolan på Tjörn. Förklaring följer...


Dagens outfit:

Solhatt, Po.p

Klänning, Nova Star

Shorts, KappAhl

Sandaler, Melody

Av Jempajenny - 7 augusti 2009 08:00

Idag blev jag väckt av sambon och Agnes med en förfrågan om jag ville åka på hemlig utflykt idag. Och det vill jag ju! Natten har dessutom varit lugn så jag är pigg och utvilad! 


Så nu äter jag frukost, sambon har packat badkläder och håller på att göra i ordning Agnes. Snart ska jag fixa till mig också och så sticker vi iväg mot vårt hemliga resmål! Spännande!


Jag tror attvi åker sydväst mot kusten. Varberg eller Halmstad, kanske..?

Presentation


Välkommen! Så trevligt att just du hälsar på. Lämna gärna ett avtryck innan du går - det gör mig så glad att få kommentarer! För mer information om mig och bloggen klicka här nedan på "Visa presentation"

Lämna ett avtryck!

Fråga mig

0 besvarade frågor

Mina barn

  • Lilypie Third Birthday tickers
  • Lilypie First Birthday tickers

Samarbetpartners

Sök i bloggen

Kategorier

Senaste inläggen

Länkar

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3
4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15
16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Augusti 2009 >>>

Tidigare år

Omröstning

När tror ni Angus bestämmer sig för att titta ut?
 26-27 december
 28-29 december
 30-31 december
 1-2 januari
 3-4 januari
 5-6 januari
 7 januari på BF!
 8-9 januari
 10-11 januari
 12-13 januari
 14-15 januari
 16-17 januari
 18-19 januari
 20-21 januari

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards