En dans med svåra steg...

Alla inlägg den 12 januari 2010

Av Jempajenny - 12 januari 2010 19:10

Tisdag kväll... Och sambon och jag har båda arbetat två dagar. Det känns ok att vara igång igen, men som alltid svischar dagarna förbi och jag känner att jag inte hinner med hälften av allt det jag trott att jag ska hinna med! Troligen blir det att jobba lite hemma i veckan för att få koll på allt. 


Succén på förskolan fortsätter för Agnes del. I måndags sa en annan personal till sambon att Agnes är "som gjord" för förskolan. Hon är glad, äter bra, sover bra, fungerar bra både med personal och andra barn. Det enda som inte är bra är när det är, i Agnes tycke, för lite barn på avdelningen. Avdelningen som Agnes går på, "Diamanten" är helt nystartad så det är bara hon och två andra barn som är inskolade än så länge. Fem nya barn är mitt uppe i sin inskolning och när de kom idag vid 9 hade Agnes agerat välkomstkommitté och stått vid dörren och föst in dem! I maj tror personalen att de ska ha fullt på avdelningen och det kommer att innebära 15 barn. Nackdelen är att alla barn kommer att vara i samma ålder som Agnes, dvs inga äldre barn att lära av. Men fördelen är ju att Agnes fått tid att lära känna personalen väl. 


Agnes är mer harmonisk hemma nu också - inte lika arg och hon sover fortsatt bra om nätterna. Hon har börjat lägga sig lite tidigare igen, runt 18.45 så hon sover till runt 06 på morgonen. Det är fortfarande sällan hon sover hela nätter i sin egen säng, oftast får vi hämta in henne till oss runt 04 men då somnar hon om på stört. Skönt! Några nätter har hon faktiskt kommit in till oss på egen hand vilket var en av planerna med att vi bytt till juniorsäng. 


Att det går så bra för Agnes på förskolan gör att jag kan slappna av på jobbet och fokusera på elever och undervisning.


Sambon och jag är numera också kollegor då vi faktiskt har undervisning på samma skola och det har även fallit sig så att vi har samma klass. Inte optimalt, men vi har arbetat så förr och det fungerar helt ok. Jag tror att det är svårare för eleverna att sära på våra roller som lärare och sambor. Jag har redan fått höra saker om sambons undervisning och han om min. Men vi poängterar båda för eleverna att vi inte är intresserade av att veta vad den andre pysslar med och att det inte heller är relevant att diskutera det. 


Oj, detta blev ett långt inlägg. Ursäkta...

Presentation


Välkommen! Så trevligt att just du hälsar på. Lämna gärna ett avtryck innan du går - det gör mig så glad att få kommentarer! För mer information om mig och bloggen klicka här nedan på "Visa presentation"

Lämna ett avtryck!

Fråga mig

0 besvarade frågor

Mina barn

  • Lilypie Third Birthday tickers
  • Lilypie First Birthday tickers

Samarbetpartners

Sök i bloggen

Kategorier

Senaste inläggen

Länkar

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4 5
6
7 8 9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20 21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2010 >>>

Tidigare år

Omröstning

När tror ni Angus bestämmer sig för att titta ut?
 26-27 december
 28-29 december
 30-31 december
 1-2 januari
 3-4 januari
 5-6 januari
 7 januari på BF!
 8-9 januari
 10-11 januari
 12-13 januari
 14-15 januari
 16-17 januari
 18-19 januari
 20-21 januari

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards