En dans med svåra steg...

Alla inlägg den 15 november 2009

Av Jempajenny - 15 november 2009 19:54

Jag tog lite bilder på Agnes idag när hon lite i smyg pillade på lampan. Hon smyger iväg in i hörnet där lampan står och förstår inte hur hennes föräldrar kommer på henne gång på gång. Att det prasslar när hon pillar på lampan tänker hon visst inte på. 

  

De där oskyldiga, blå ögonen kommer hon nog att nyttja många gånger i sitt liv...


När jag gjorde i ordning Agnes för natten fick jag en överraskning. Lillskruttan var nämligen alldeles full med konstiga prickar. Hon har varit lite skrovlig på magen ett tag nu när det börjar närma sig vinter, så vi är noga med att smörja med Miniderm morgon och kväll. Men nu var alltså hela ryggen full med röda prickar. De är upphöjda och ser nästan ut som små plitor/finnar, alltså lite gult i toppen. Agnes verkar inte lida av dem alls och hon har ingen feber eller liknande. Nu ligger hon och sover gott i sin säng, så jag är inte orolig för henne men visst undrar man vad det är för något. Finns det någon klok människa därute i Blogglandia som har några teorier om vad det kan vara?!


Klicka på bilderna så blir de större!


    

Konstiga prickar på Agnes rygg. Förstoringen till höger är av de prickarna lite över hennes högra skulderblad. 


Vad tror ni?! Vi har inte bytt tvättmedel och hon har inte haft nya, otvättade kläder. Hon har inte ätit någon hon inte ätit förr. Ingen feber som sagt och de verkar inte klia/svida... Virusprickar kanske? Eller eksem? 

Av Jempajenny - 15 november 2009 19:42

I förmiddags styrde vi kosan mot den stora staden i väster - Göteborg. Åsa och Astrid kom hem från sin Dalarna-vistelse igår kväll (Anders är fortfarande på sjön) och vi ville gärna träffa dem igen. Så vi åkte hem till dem och tog en kombinerad fika/frukost. Åsas mamma var också med. Hon ska ta hand om Astrid tills Anders kommer hem då Åsa ska jobba lite igen. 


Vi beslöt oss för att ta en liten shoppingtur och valde att åka till Frölunda Torg, då de har byggt nytt där. Vi bodde i "Stjärnhusen" vid torgen i 4,5 år så vi har varit mycket där. 


Lite shopping blev det också. Jag köpte en Po.p-mössa och matchande vantar till Agnes. Hon behövde en "mellanmössa" dvs. ett mellanting mellan tunnare trikåmössa och tjock, varm vintermössa. Jag tror att denna blir perfekt. Dessutom är den bara så fin! 


  

Agnes nya Po.p-mössa och vantar


Vi tog en liten tur in på H&M också och vem hängde där? Jo, Barbamama! Hon fick naturligtvis följa med hem. Barbapapa har känt sig lite ensam utan sin fina hustru... Flört Jag tycker tröjan var underbar!


  

Fina Barbamama


Det blev en sen lunch på Frölunda Torg innan vi åkte tillbaka till Mark igen. Sambon var i princip bara hemma och vände då han hade sen match att döma i Götet ikväll. Ett himla flängande! 



Av Jempajenny - 15 november 2009 19:35

Syftet med lördagens pysselträff var att producera ett gäng julkort. Vi brukar skicka runt 25 julkort varje år och då gäller det att man inte sitter och pillar alltför länge med ett och samma kort. Det blir lite "löpande band"-princip, men samtidigt är det ganska befriande att man inte får fastna... Årets julkort går i traditionellt grönt och rött tema. Grundkorten köpte jag på IKEA, när de reade ut fjolårets julsaker. Tror jag gav 5-10:- för 20 kort. 


Här är de gröna, jag ska göra ett gäng röda också. Bilden är ganska dålig men jag fick ingen bra belysning så här på kvällen. 


  

Korten är även stämplade med "God Jul och Gott Nytt År" samt en enkel stämpel med julmotiv på insidan. På baksidan har jag stämplat "Handgjort av Jenny". Jag ska "pimpa" korten lite till med lack och ev glitterlim. 

Presentation


Välkommen! Så trevligt att just du hälsar på. Lämna gärna ett avtryck innan du går - det gör mig så glad att få kommentarer! För mer information om mig och bloggen klicka här nedan på "Visa presentation"

Lämna ett avtryck!

Fråga mig

0 besvarade frågor

Mina barn

  • Lilypie Third Birthday tickers
  • Lilypie First Birthday tickers

Samarbetpartners

Sök i bloggen

Kategorier

Senaste inläggen

Länkar

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6
7
8
9 10 11 12 13 14 15
16
17 18
19
20
21 22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2009 >>>

Tidigare år

Omröstning

När tror ni Angus bestämmer sig för att titta ut?
 26-27 december
 28-29 december
 30-31 december
 1-2 januari
 3-4 januari
 5-6 januari
 7 januari på BF!
 8-9 januari
 10-11 januari
 12-13 januari
 14-15 januari
 16-17 januari
 18-19 januari
 20-21 januari

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards