En dans med svåra steg...

Alla inlägg den 29 november 2009

Av Jempajenny - 29 november 2009 20:06

  


För att tag sedan fick jag en utmärkelse av Jennie. Tack så hjärtligt för det! Jag har inte glömt, men inte heller tagit mig tiden att lägga upp utmärkelsen för den innehåller även en liten utmaning - att berätta 10 saker om sig själv som ni läsare inte vet om. Det är lite svårt, en del av er känner ju mig. Men för all del, here we go!


1) Jag var rökare tills för ungefär 2 år sedan, dvs. då jag fick reda på att jag var gravid. 

2) Jag har 220 högskolepoäng, dvs 5,5 års studier. Skulle troligen ha flera tusen poäng om det inte vore en ekonomisk fråga.

3) Jag har i många år haft en allvarlig vampyrskräck så alla dessa nya vampyrserier tilltalar mig inte särskilt. 

4) Jag är från början småländska. Är född i Kalmar (uttalas Kaalmaa).

5) Min sambo och Agnes pappa heter Roger. Han omnämns ju alltid som sambon. 

6) Jag är en slarver! Men har blivit bättre sedan Agnes kom. Nu måste man ju plocka och fixa, tvätta, städa och annat tråkigt. 

7) Jag har stått och sjungit på samma scen som Tommy Körberg, Cindy Peters och Nicolai Gedda (operasångare). 

8) Jag ser mitt yrke endast som försörjning, ej som ett "kall". Hade jag haft pengar hade jag aldrig arbetat! 

9) Jag har varit i Tyskland på Luciaturné. Åkte under en veckas tid runt i en minibuss med en galen tysk tant, tillsammans med 8 andra tjejer. Vi var utspökade i exakt likadana, ytterst gräsliga "tomtekläder" med vita klackstövlar till (då vi inte hade Lucialinnen) och fick frågan om vi tillhörde någon sekt vi flera tillfällen. Ett minne för livet!

10) Jag har judiskt blod i släkten samtidigt som jag är släkt med Merovingerna (dvs. de som av vissa sägs vara Jesus släktingar). Snacka om religionskrock!


Japp! Det var det. Hoppas ni fick reda på lite nytt om mig... 


I utmärkelsen/utmaningen ingick även att skicka den vidare och det gör jag till Yvonne, Tant Grön och Veronica

Av Jempajenny - 29 november 2009 18:50

Jag vill också bjuda på några bilder på Agnes och hennes kille Pelle. De träffas ju oftast flera gånger i veckan, men det är mer sällan jag är med. I fredags var Pelle och Martina här när jag kom från jobbet och idag kom de hit och firade första advent med oss. Agnes gillar verkligen Pelle! 


   Min kille!


Men ömhetsbevisen blir ibland lite tuffa. Idag har Agnes slagit Pelle huvudet med ett grytlock, knuffat ner honom med huvudet före i en vattenpöl samt knuffat honom bakifrån ett antal gånger. Men däremellan är hon snäll mot honom...

Av Jempajenny - 29 november 2009 18:46

Lärare som man är, ser man ju till att ens barn tidigt introduceras i skolans fantastiska värld. Redan innan 15 månaders ålder gjorde Agnes sina första lektioner. Tillsammans med högstadieelever!


Roligt att gå i skolan!


Tilläggas kan att killen i svart tröja, på den översta högra bilden är en av skolans "tuffingar"...


Som jag skrev tidigare var Agnes i sitt esse och älskade verkligen att vara med mamma på jobbet. Jag tror hon får följa med på julavslutningen också, den 18 december.  

Presentation


Välkommen! Så trevligt att just du hälsar på. Lämna gärna ett avtryck innan du går - det gör mig så glad att få kommentarer! För mer information om mig och bloggen klicka här nedan på "Visa presentation"

Lämna ett avtryck!

Fråga mig

0 besvarade frågor

Mina barn

  • Lilypie Third Birthday tickers
  • Lilypie First Birthday tickers

Samarbetpartners

Sök i bloggen

Kategorier

Senaste inläggen

Länkar

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6
7
8
9 10 11 12 13 14 15
16
17 18
19
20
21 22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2009 >>>

Tidigare år

Omröstning

När tror ni Angus bestämmer sig för att titta ut?
 26-27 december
 28-29 december
 30-31 december
 1-2 januari
 3-4 januari
 5-6 januari
 7 januari på BF!
 8-9 januari
 10-11 januari
 12-13 januari
 14-15 januari
 16-17 januari
 18-19 januari
 20-21 januari

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards