En dans med svåra steg...

Alla inlägg under januari 2010

Av Jempajenny - 7 januari 2010 10:14

Oj, vad det har snöat här! Nu bor vi verkligen i ett vitt, vinterland. De börjar komma ikapp med plogningen nu också vilket gör att det är lite lättare att ta sig fram. 


Idag har jag varit och lämnat Agnes på förskolan för första gången. Det var trevligt att få träffa personalen och se hur avdelningen ser ut. Agnes verkade nästan lite blyg när vi kom dit, men det kan ju ha berott på att hon inte varit där på över 3 veckor och att det dessutom var en massa nya barn och deras föräldrar där. Jag tror det var 5 barn som började inskolningen idag. Skönt att vi redan är klara med den biten. 


Agnes glömde dock snabbt sin blyghet och jag pussade hej då och gick. Agnes rörde inte en min! Så jag antar att det gick bra att jag lämnar också. Vid 14 ska jag hämta henne igen och nu ska jag ta och rensa ut min garderob. Det behövs verkligen, kan jag säga. Sedan ska vi ta och slänga ut granen också så vi slipper alla barr överallt. 


Av Jempajenny - 5 januari 2010 19:52

Jag kom ju på att jag helt glömt av att önska er läsare ett gott nytt år så jag gör det nu; God fortsättning på det nya året!


Idag har Agnes och jag varit i Göteborg och hälsat på moster E och morbror T och deras lilla söta vovve. Det är verkligen inte ofta vi ses nu för tiden så det var supertrevligt att ses. Vi dök upp vid halv ett-tiden och blev bjudna på en god lunch och fika. 


Sedan var det dags att bege sig till Olskroken och hälsa på kompis K. Det var inte igår vi träffade henne heller så det var också jättetrevligt att ses. Hos K fick vi också gott fika, så Agnes var nöjd. 


När vi skulle åka hem hade det börjat att snöa en hel del, men det var fortfarande ok väglag och gott om bilar att slå följe med. Sista biten var det lite halt, men det är ju bara att ta det lugnt och sänka hastigheten så går det ju som på räls! 


Sambon har dömt handboll hela dagen. Det är en cup här hemma i dagarna tre och dömandet ger ju lite extrapengar, vilket är välbehövligt för tillfället. 


Sambon har dessutom äntligen fått sitt schema för terminen så nu kan vi äntligen sätta oss och pussla ihop ett förskoleschema till Agnes. Skruttan ska förövrigt börja på förskolan på torsdag. Vi börjar ju inte jobba förrän fredag, men det kan vara skönt att ha en extradag innan "allvaret" börjar så vi ser att allt fungerar bra. Det är ju trots allt över tre veckor sedan Agnes var på förskolan senast. 


Imorgon blir det mer dömande för sambon, först här i Mark och sedan i Göteborg. Vi får se om Agnes och jag följer med en sväng till Götet. Annars blir vi hemma och slappar. 


Trevlig kväll på er!

Av Jempajenny - 4 januari 2010 20:19

Det är inte lätt att vara liten och trött. Agnes håller på att ställa om sina sovtider verkar det som. Och det får hon gärna göra för vår del, då det innebär att hon numer sover till runt 07 på mornarna! Och hon lägger sig inte mycket senare, runt 19-19.15 Men då blir det naturligtvis bara en sovstund per dag också och vi vill gärna att den ska infalla efter lunch. Men oj, oj, oj vad trött man är då! Idag somnade Agnes under påklädningsproceduren (hon sover nästan alltid ute i sin vagn) som hon vanligtvis inte alls är speciellt avslappnad under. Men så här såg det alltså ut idag efter lunch:


  

Oj så trött man kan vara!


Hon rörde inte en fena när vi tog på henne mössan, tråcklade ner henne i åkpåsen och ner i vagnen. Och så sov hon i drygt 1,5 timme. Vi är jättenöjda med dessa nya rutiner!

Av Jempajenny - 3 januari 2010 16:39

Idag är det min födelsedag. Ett år äldre - ett år visare. Och jag kan äntligen kalla mig för 33-åringen! 


Dagen har varit lugn. Det är skönt att bara vara hemma och skrutta med familjen nu när vi har haft besök i princip sedan innan jul. Det är jätteroligt att ha gäster, men samtidigt är det också skönt när det återgår till det "normala". 


Jag håller på att pillar lite med bilder från både jul och nyår, så de kommer att läggas upp här på bloggen så småningom.


Nu ska jag fortsätta gosa med min älskade familj. 

Presentation


Välkommen! Så trevligt att just du hälsar på. Lämna gärna ett avtryck innan du går - det gör mig så glad att få kommentarer! För mer information om mig och bloggen klicka här nedan på "Visa presentation"

Lämna ett avtryck!

Fråga mig

0 besvarade frågor

Mina barn

  • Lilypie Third Birthday tickers
  • Lilypie First Birthday tickers

Samarbetpartners

Sök i bloggen

Kategorier

Senaste inläggen

Länkar

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4 5
6
7 8 9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20 21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2010 >>>

Tidigare år

Omröstning

När tror ni Angus bestämmer sig för att titta ut?
 26-27 december
 28-29 december
 30-31 december
 1-2 januari
 3-4 januari
 5-6 januari
 7 januari på BF!
 8-9 januari
 10-11 januari
 12-13 januari
 14-15 januari
 16-17 januari
 18-19 januari
 20-21 januari

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards