En dans med svåra steg...

Alla inlägg den 7 februari 2010

Av Jempajenny - 7 februari 2010 21:51

Imorse när jag blev väckt av Agnes och sambon bjöds jag på pannkaksfrukost. Mums! Mina två älsklingar hade dessutom byggt en koja i vardagsrummet och Agnes tyckte det var hur mysigt som helst att ligga under filten och gosa med Vovven. Så mysigt att hon först inte ville komma ut och klä på sig. Men när jag förklarat att vi skulle åka och hälsa på Pelle så kom hon ut.

  

Så är mysigt är det i kojan...


Vi åkte till Holsljunga lite efter 10 och när vi kom fram var Martina och Pelle ute och lekte i snön. Det var jätteroligt! Agnes skottade snö

  

Det här var kul!


Och så lekte de små trollen i de spännande gångar som Martina skottat i snön. Det var jättekul att springa efter varandra!

  

Mycket snö är det...


  

Sötaste Pelle!


Efter en stund gick vi in och skyndade oss upp till Pelles nya rum. Pelle hade fått en gunga från IKEA och den var självklart en hit! Både Agnes och Pelle tyckte det var supermysigt att ligga i gungan och relaxa.

   Mmmmysigt...


   Och roligt!


Sedan blev vi bjudna på en god lunch, och det busades lite till innan vi gick ut på en promenad med barnen i vagnarna. De somnade gott så Martina och jag hann dricka kaffe och prata lite strunt i lugn och ro. 

Dessutom passade jag på att fotografera lite ute i snön. Detta är vad som syns av familjens ganska stora trädgårdstomte. 

  

En liten röd luva


Sin vana trogen vaknade Agnes först, Pelle lyftes in efter en stund men somnade om. Agnes är så söt då hon läst sig att hyssja när någon sover. Hon sätter fingret för munnen och säger "Sch!" högt och bestämt.


Men Pelle vaknade tillslut och de fick busa lite till innan det var dags för oss att åka hem till Örby. Där väntade sambon med middag och efter det byggde vi en ny koja till Agnes. En trött liten flicka somnade 18.45 och då satte vi på en film. Det var länge sedan sist! 


Nu är det snart dags att knyta sig. Det är arbetsdag imorgon igen...


Tack Martina och Pelle för en fin dag!

Presentation


Välkommen! Så trevligt att just du hälsar på. Lämna gärna ett avtryck innan du går - det gör mig så glad att få kommentarer! För mer information om mig och bloggen klicka här nedan på "Visa presentation"

Lämna ett avtryck!

Fråga mig

0 besvarade frågor

Mina barn

  • Lilypie Third Birthday tickers
  • Lilypie First Birthday tickers

Samarbetpartners

Sök i bloggen

Kategorier

Senaste inläggen

Länkar

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3 4 5 6 7
8
9 10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20 21
22
23 24 25
26
27
28
<<< Februari 2010 >>>

Tidigare år

Omröstning

När tror ni Angus bestämmer sig för att titta ut?
 26-27 december
 28-29 december
 30-31 december
 1-2 januari
 3-4 januari
 5-6 januari
 7 januari på BF!
 8-9 januari
 10-11 januari
 12-13 januari
 14-15 januari
 16-17 januari
 18-19 januari
 20-21 januari

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards