En dans med svåra steg...

Alla inlägg den 21 februari 2010

Av Jempajenny - 21 februari 2010 15:16

  


Nu när en av favoritsysselsättningarna här hemma är att ha kafferep med den nya servisen från GeKås (väl värda sina 49,95:-) var vi ju tvungna att baka en kaka att ha till kaffet. Smeten slank lätt ner i Agnes lilla mage!


  


Kakan har Agnes inte fått smaka än, då hon för tillfället ligger och sover i vagnen. Det blir lite efterrätt istället för eftermiddagsfika. 

Av Jempajenny - 21 februari 2010 10:42

Jag tycker om vinter och snö, men nu får det banne mig vara nog! Det har vräkt ner snö här igen (som i hela Sverige...) och nu är det nästan löjligt. Det är svårt att visa på bilder hur mycket snö vi har men här är ett försök. Tänk på att vi bor i södra Sverige...


  

Jag får ge mig ut i eftermiddag och försöka skotta ut bilen. Sedan blir det att ställa klockan lite tidigare och vara beredd att ge sig ut i morgonbitti om det kommer ännu mer snö! Idag har vi fint väder, solsken och runt -10 grader. 


Agnes är piggare, men äter fortfarande dåligt. Vi frågade om hon ville gå ut och då sprang hon till dörren. Vi har varit inne nästan hela lovet. Utan den minsta lilla protest satte jag på henne underställ, overall, mössa, vantar, skor... Och sprang ut i snön! Det var jätteroligt i ungefär 10 minuter sedan blev hon bara störd av att det var svårt att ta sig fram. 


 Jag kan inte låta bli att längta till våren och sommaren då Agnes kan gå in och ut som hon vill utan en massa jobbiga ytterkläder. 


Nu har skruttan däckat av på soffan och sovit runt 30 minuter. Som sagt, högst ovanligt att hon somnar på förmiddagen och särskilt i soffan. 


Sambon är ute och sliter. Vi fick en leverans pellets i tisdags som nu måste in i källaren. Jag är glad att jag slipper!

Presentation


Välkommen! Så trevligt att just du hälsar på. Lämna gärna ett avtryck innan du går - det gör mig så glad att få kommentarer! För mer information om mig och bloggen klicka här nedan på "Visa presentation"

Lämna ett avtryck!

Fråga mig

0 besvarade frågor

Mina barn

  • Lilypie Third Birthday tickers
  • Lilypie First Birthday tickers

Samarbetpartners

Sök i bloggen

Kategorier

Senaste inläggen

Länkar

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3 4 5 6 7
8
9 10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20 21
22
23 24 25
26
27
28
<<< Februari 2010 >>>

Tidigare år

Omröstning

När tror ni Angus bestämmer sig för att titta ut?
 26-27 december
 28-29 december
 30-31 december
 1-2 januari
 3-4 januari
 5-6 januari
 7 januari på BF!
 8-9 januari
 10-11 januari
 12-13 januari
 14-15 januari
 16-17 januari
 18-19 januari
 20-21 januari

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards