En dans med svåra steg...

Alla inlägg den 16 februari 2010

Av Jempajenny - 16 februari 2010 19:55

Tänkte visa lite bilder från vårt Malmöbesök i helgen som gick. Kusin Victor var en hejare på att bygga med klossar till Agnes stora förtjusning!

   Kolla vilket högt torn!


Och kusin Sara och Agnes lekte med den fin-fina lilla fotpallen. Den var ju alldeles perfekt att sitta på, tyckte Agnes. 


   Här sitter jag bra!


Moster Anna och Agnes läste böcker. Vad annars?!


   Max-böckerna är mina nya favoritböcker.


Morbror Uffe och Agnes testade att skapa lite musik tillsammans. Undra vem som är mest koncentrerad?


  

Hmm..? Det låter inte som pianot där hemma.


Som om det inte var nog - att få träffa hela släkten - fick Agnes med sig en enorm sittpuff hem som är luftfylld. Den har redan blivit en klar favorit. Dock gäller det att vara med för helt plötsligt kastar sig Agnes bakåt och rullar av puffen. Men fin och rolig är den!


  Här sitter jag och chillar lite...


Tack snälla för en fin helg och Agnes tackar särskilt för puffen!

Av Jempajenny - 16 februari 2010 19:19

Det var jättelite folk på GeKås idag, trots att det är sportlov här denna vecka. Det var så skönt att bara strosa runt i lugn och ro och kika på allt som fanns. Det är tur att man har så nära och kan åka relativt ofta, annars tror jag att jag skulle drabbas av "shoppingdjävulen" helt! 


Jag fick tag på det mesta jag var ute efter - och naturligtvis lite bonus grejer. Agnes fick ett par överdragsbyxor till halva priset, 49:-, ett fleecefodrat regnställ och ett underställ i fleece. Sedan blev det en liten docka (som hon tyckte var lite läskig!) och tillbehör till den, en låda med träklossar, en plastback att ha de nya klossarna i, en kaffeservis i plast och en Barbapapafilt. 


Även till mamma och hushållet shoppades det en del - lite köksgrejer, hygienartiklar, smått och gott som går åt. En lyckad shoppingtur med andra ord. 


Agnes och sambon hade inte kommit hem när jag var tillbaka från Ullared så det blev en tur till mataffären också. 


Pelle och Martina var här på en snabbvisit efter att de varit på läkarbesök i i Skene. Stackars lille Pelle har öroninflammation igen! Hoppas har blir frisk snart! 


Även Agnes var lite febrig i kväll. 38,9 stannade febertermometern på. Så det blev en supp Ipren innan det var dags att krypa ner i sängen. Nu verkar hon ha kommit till ro i alla fall. Vi hoppas på en lugn natt. 


Nu blir det en stund vid datorn och lite OS på TV:n innan det är dags för mig att ta natt.

Av Jempajenny - 16 februari 2010 09:42

Snart jag ner till Ullared för ett GeKås-besök. Agnes och sambon har åkt in till Göteborg för att träffa Anders och lilla Astrid och då passar jag på att ta en tur till GeKås. Det blir första gången jag är där själv - vilken lyx! 


Det är inte så mycket (hm!) jag ska ha, men det är ju så billigt där att det är värt ett besök ändå. Tyvärr har det börjat att snöa en del, men det är ju bara att ta det lugnt. Jag har ju absolut ingen brådska. 


Nä, nu är det dags att fixa i ordning sig och ge sig av! Tjing!

Presentation


Välkommen! Så trevligt att just du hälsar på. Lämna gärna ett avtryck innan du går - det gör mig så glad att få kommentarer! För mer information om mig och bloggen klicka här nedan på "Visa presentation"

Lämna ett avtryck!

Fråga mig

0 besvarade frågor

Mina barn

  • Lilypie Third Birthday tickers
  • Lilypie First Birthday tickers

Samarbetpartners

Sök i bloggen

Kategorier

Senaste inläggen

Länkar

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3 4 5 6 7
8
9 10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20 21
22
23 24 25
26
27
28
<<< Februari 2010 >>>

Tidigare år

Omröstning

När tror ni Angus bestämmer sig för att titta ut?
 26-27 december
 28-29 december
 30-31 december
 1-2 januari
 3-4 januari
 5-6 januari
 7 januari på BF!
 8-9 januari
 10-11 januari
 12-13 januari
 14-15 januari
 16-17 januari
 18-19 januari
 20-21 januari

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards