En dans med svåra steg...

Alla inlägg den 2 september 2010

Av Jempajenny - 2 september 2010 14:27

Jag har helt kommit av mig med bloggandet. Inte haft lust, energi eller ork.


Men nu sitter jag här hemma om dagarna och det började suga lite i bloggtarmen. Sitter hemma, ja. Jag är numera officiellt student igen. I tisdags började terminen. Jag läser en grundkurs i svenska på distans. Är tjänstledig t o m början av januari och är beviljad 80% av min lön enligt lärarlyftet. Jag har inte riktigt kommit igång med pluggandet än då jag väntar på att få min kurslitteratur hemskickad.


Sitter här hemma, gör jag i dubbel bemärkelse. I fredags gjorde jag en praktvurpa nerför vår yttertrapp och bröt foten. Aj, aj! Nu har jag en gipsskena, och imorgon ska jag till ortopedkliniken i Borås och bli omgipsad och röntgad. Jag hoppas innerligt att frakturen håller sig på plats så att jag slipper operation.


Och lilla Agnes har ju gått och fyllt 2 år också. I måndags skedde detta. Dessa två år har gått vansinnigt fort, men på något märkligt sätt känns det samtidigt som om Agnes har funnits hos oss alltid.


Lill*en i magen mår bara bra. Jag är i v. 22 nu (21+6) och det sparkar och har sig mest hela tiden där inne. Verkar vara en livlig bebis. Precis som storasyster. Jag har haft ont i fogarna, särskilt de dagar jag gått och stått mycket. Men nu när jag sitter här med min onda fot och tar full dos av smärtstillande känner jag inte av dem så mycket.


Imorgon kommer Agnes farmor och farfar för att fira lillskruttan. Det ska bli trevligt!

Presentation


Välkommen! Så trevligt att just du hälsar på. Lämna gärna ett avtryck innan du går - det gör mig så glad att få kommentarer! För mer information om mig och bloggen klicka här nedan på "Visa presentation"

Lämna ett avtryck!

Fråga mig

0 besvarade frågor

Mina barn

  • Lilypie Third Birthday tickers
  • Lilypie First Birthday tickers

Samarbetpartners

Sök i bloggen

Kategorier

Senaste inläggen

Länkar

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2 3 4 5
6
7 8 9 10
11
12
13
14 15
16
17
18 19
20
21 22 23 24
25
26
27
28
29 30
<<< September 2010 >>>

Tidigare år

Omröstning

När tror ni Angus bestämmer sig för att titta ut?
 26-27 december
 28-29 december
 30-31 december
 1-2 januari
 3-4 januari
 5-6 januari
 7 januari på BF!
 8-9 januari
 10-11 januari
 12-13 januari
 14-15 januari
 16-17 januari
 18-19 januari
 20-21 januari

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards