En dans med svåra steg...

Alla inlägg den 14 september 2010

Av Jempajenny - 14 september 2010 14:08

Imorgon är det dags för barnmorskebesök. Det skulle har varit besöket i v. 25 men eftersom jag blev tillbakaflyttad kommer jag vara i v. 24.


Jag ska inleda morgonen med att göra en glukosbelastning, så från och med ikväll är det fasta som gäller. Efter midnatt får jag inte heller dricka något. Jag gjorde två glukosbelastningar med Agnes och tycker inte att det är så farligt. Visst, det är inte kul att ligga på BMM i två timmar och bara vänta, men värre saker har jag ju upplevt.


Vid 10.30 har jag tid hos barnmorskan och jag antar att hon kommer att mäta magen och lyssna på hjärtljuden. Jag ska be att de tar ett Hb också, så mina blodvärden har en tendens att sjunka en del.


Ja, hur är det annars med den gravida kroppen..? Magen växer och frodas. "Angus" lever runt därinne och bökar och har sig. Halsbrännan kommer och går, men det räcker att knapra Rennie. Värst är det framåt eftermiddagen/kvällen. Jag har inte heller någon större matlust på kvällarna, vilket i och för sig är bra då jag verkligen inte vill gå upp en massa onödiga kilon denna gång.


Men lite oroväckande är att jag haft sammandragningar på kvällarna 3 dagar i rad nu. De gör inte direkt ont, utan mer "obehagliga". Och de försvinner ju under natten. Men de kommer när jag ligger och vilar. Knepigt. Jag kommer ihåg att jag hade en del sammandragningar med Agnes runt denna tid, men det var när jag rörde mig, t ex gick i trappor.


Jag får väl nämna det för BM imorgon och se vad hon säger.

Presentation


Välkommen! Så trevligt att just du hälsar på. Lämna gärna ett avtryck innan du går - det gör mig så glad att få kommentarer! För mer information om mig och bloggen klicka här nedan på "Visa presentation"

Lämna ett avtryck!

Fråga mig

0 besvarade frågor

Mina barn

  • Lilypie Third Birthday tickers
  • Lilypie First Birthday tickers

Samarbetpartners

Sök i bloggen

Kategorier

Senaste inläggen

Länkar

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2 3 4 5
6
7 8 9 10
11
12
13
14 15
16
17
18 19
20
21 22 23 24
25
26
27
28
29 30
<<< September 2010 >>>

Tidigare år

Omröstning

När tror ni Angus bestämmer sig för att titta ut?
 26-27 december
 28-29 december
 30-31 december
 1-2 januari
 3-4 januari
 5-6 januari
 7 januari på BF!
 8-9 januari
 10-11 januari
 12-13 januari
 14-15 januari
 16-17 januari
 18-19 januari
 20-21 januari

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards