En dans med svåra steg...

Alla inlägg den 30 september 2010

Av Jempajenny - 30 september 2010 09:27

Det finns ju en massa skrock som ska visa vilket kön bebisen i magen har. Ni som följer bloggen vet att jag redan har testat rödkålstestet och enligt det skulle Angus vara en liten pojke. Jag har även gjort test enligt den kinesiska kalendern och den stämde på Agnes. Visade på flicka och visst var det en flicka. Denna gång visar kalendern på en pojke och ja, vi får väl se om det blir rätt denna gång också.


Sedan finns det tusen frågor man kan svara på som sägs visa bebisens kön. Jag har gjort en liten sammanställning här:



Agnes

Angus

Magens form

Rund, utbredd mage

Rund, utbredd mage

Pigmentrand på magen

Ja, hela vägen

Nej, inte än

Bebisens hjärtfrekvens

Oftast över 140 

Enda gången testat över 140

Vigselring i snöre över magen

Pendlar

Cirklar

Mammas hy

Mjukare

Torrare

Halsbränna

Ja, en hel del

Ja, en hel del

Bebisen hickar

Ja, mycket

Inte känt det än

Bebisen sparkar

Mycket!

Mycket!

Urinvägsinfektion

Inga alls

Inga alls

Var i magen ligger bebisen

Högt

Högt

Blödande tandkött

Inte alls

Mindre

Utputande navel

Inte alls

Inte alls ännu

Mamman sugen på

Frukt och syrligt

Choklad och lakrits

Bebisen sparkar

Höger sida

Vänster sida

Mammas illamående

Lite i början

Lite i början

Föräldrarnas nästippar

Runda

Runda

Håret på mammas ben

Normalt växande

Snabbare växande


Enligt detta så visade 7/17 när jag väntade Agnes att det skulle bli en pojke, men det var ju alltså fel. Denna gång visar 13/17 att det är en pojke. Jag får väl se till att uppdatera denna i slutet av graviditeten.


Vem tror du Angus är? Lämna gärna en liten kommentar och gissning...

Av Jempajenny - 30 september 2010 07:25

Nu är det verkligen höst! I morse stod termometern på -0,9 grader och ett lager frost pryder gräsmattan. Jag tyckte att det var lite kallt nu på morgonen och det visade sig att vi bara har 17 grader inomhus. Pannan har stannat i natt... Och sambon hann inte fylla på med pellets innan han var tvungen att dra iväg till dagis med Agnes. Det blev tidig lämning idag pga att sambons skola har friluftsdag - orientering. Men han var vänlig nog att sätta på elpatronen så jag inte fryser ihjäl här idag.


Nu sitter jag i soffan inlindad i en filt och hoppas på att värmen snart stiger. Gör den inte det så får jag väl helt sonika krypa ner i sängen, under det varma täcket en stund till...

Presentation


Välkommen! Så trevligt att just du hälsar på. Lämna gärna ett avtryck innan du går - det gör mig så glad att få kommentarer! För mer information om mig och bloggen klicka här nedan på "Visa presentation"

Lämna ett avtryck!

Fråga mig

0 besvarade frågor

Mina barn

  • Lilypie Third Birthday tickers
  • Lilypie First Birthday tickers

Samarbetpartners

Sök i bloggen

Kategorier

Senaste inläggen

Länkar

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2 3 4 5
6
7 8 9 10
11
12
13
14 15
16
17
18 19
20
21 22 23 24
25
26
27
28
29 30
<<< September 2010 >>>

Tidigare år

Omröstning

När tror ni Angus bestämmer sig för att titta ut?
 26-27 december
 28-29 december
 30-31 december
 1-2 januari
 3-4 januari
 5-6 januari
 7 januari på BF!
 8-9 januari
 10-11 januari
 12-13 januari
 14-15 januari
 16-17 januari
 18-19 januari
 20-21 januari

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards