En dans med svåra steg...

Alla inlägg den 19 september 2010

Av Jempajenny - 19 september 2010 13:27

Idag har vi - som tusentals andra svenskar - fullföljt vår demokratiska rättighet och skyldighet, genom att gå och rösta. Agnes var med och hjälpte mamma att välja valsedlar, bära kuvert och lämna fram röstkort. Barnen ska fostras in i demokratin från början!


Sedan har Agnes och jag tittat på - och hejat på - sambon när han klippte gräset i regnet. Jag klarade mig inte heller torrskodd, då Agnes fick ett plötsligt cykelryck och skulle ut och trampa trehjuling. Självklart öppnade sig himlen då... Men duktig på att cykla är hon allt.


Innan vi gick in passade vi på att palla lite äpplen från grannarna också. Äpplena fick bli en knäckig äppelpaj, som nu står och svalnar. Det blir dagens eftermiddagsfika. Det är ju trots allt valdag.


Tänkte bjuda på några bilder från gårdagen också, då Martina, Pelle och Milli var här och hälsade på. Självklart får man lördagsgodis nu när man är två år fyllda!


  

Agnes är väldigt fascinerad av godis,  men när det väl gäller så är det inte många bitar som slinker ner. Hon tröttnar ganska fort.


Lilla Milli är numer en stor tjej!

  

Söt som socker är hon! Men lite skrämmande är det allt att det går så vansinnigt fort, den där första tiden!


Agnes har precis vaknat från sin middagslur som idag tog på pappas bröst. Det blir att vispa lite grädde till pajen snart tror jag...

Av Jempajenny - 19 september 2010 13:01

  




  ”Jag är med och tävlar i Stora overallracet på MinBebis.com om en valfri overall! Gör det du också: http://www.minbebis.com/erbjudanden".


Presentation


Välkommen! Så trevligt att just du hälsar på. Lämna gärna ett avtryck innan du går - det gör mig så glad att få kommentarer! För mer information om mig och bloggen klicka här nedan på "Visa presentation"

Lämna ett avtryck!

Fråga mig

0 besvarade frågor

Mina barn

  • Lilypie Third Birthday tickers
  • Lilypie First Birthday tickers

Samarbetpartners

Sök i bloggen

Kategorier

Senaste inläggen

Länkar

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2 3 4 5
6
7 8 9 10
11
12
13
14 15
16
17
18 19
20
21 22 23 24
25
26
27
28
29 30
<<< September 2010 >>>

Tidigare år

Omröstning

När tror ni Angus bestämmer sig för att titta ut?
 26-27 december
 28-29 december
 30-31 december
 1-2 januari
 3-4 januari
 5-6 januari
 7 januari på BF!
 8-9 januari
 10-11 januari
 12-13 januari
 14-15 januari
 16-17 januari
 18-19 januari
 20-21 januari

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards