En dans med svåra steg...

Alla inlägg den 23 september 2010

Av Jempajenny - 23 september 2010 12:38

Ja, då har ytterligare ett symptom uppstått. Mystiska prickar (igen!) har blossat upp på Agnes. Främst runt munnen, men också på händer, armar och i rumpan.


  

    

Jag trodde ju att hon hade höstblåsor för några veckor sedan då hon var skinnflådd bak på tungan. Men nu tycker jag att detta mer liknar beskrivnigarna av höstblåsor.


"Barnet kan få feber, 38 till 39 grader, och rodnade blåsor på tungan, kindernas insidor, gomtaket och baktill i svalget. Samtidigt, eller någon dag senare, kommer rodnade utslag och blåsor på handflator och fotsulor." (från Growingpeople.se)

 

"Blåsor bildas i mun och svalg och ibland runt munnen. Blåsorna kan också finnas på händer, fötter och på skinkorna. Sjukdomen kan ge lite feber." (från Vårdguiden.se)

 

Det stämmer ju faktiskt helt och fullt... Det är knepigt med alla dessa åkommor som drabbar de små. Agnes verkar dock inte lida särskilt av utslagen och det är tur det.


Nu ligger liten skrutt här bredvid mig på soffan och slumrar sött. Jag hoppas att hon sover en bra stund idag, då jag är ensam hemma med henne. Det fungerar sådär. Allt hänger ju på att Agnes är med på noterna. Den funktionshindrade mamman är ju inte så snabb och kan inte heller bära ett protesterande barn. Men än så länge har det gått hyfsat. Vi har tittat på "Bompa", målat och lekt med lera (därav de något smutsiga händerna på bilderna ovan!). Lunch ville hon inte ha, men däremot tryckte hon i sig ett antal bullar och mjölk till fika... Så hon lär inte svälta ihjäl!

Presentation


Välkommen! Så trevligt att just du hälsar på. Lämna gärna ett avtryck innan du går - det gör mig så glad att få kommentarer! För mer information om mig och bloggen klicka här nedan på "Visa presentation"

Lämna ett avtryck!

Fråga mig

0 besvarade frågor

Mina barn

  • Lilypie Third Birthday tickers
  • Lilypie First Birthday tickers

Samarbetpartners

Sök i bloggen

Kategorier

Senaste inläggen

Länkar

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2 3 4 5
6
7 8 9 10
11
12
13
14 15
16
17
18 19
20
21 22 23 24
25
26
27
28
29 30
<<< September 2010 >>>

Tidigare år

Omröstning

När tror ni Angus bestämmer sig för att titta ut?
 26-27 december
 28-29 december
 30-31 december
 1-2 januari
 3-4 januari
 5-6 januari
 7 januari på BF!
 8-9 januari
 10-11 januari
 12-13 januari
 14-15 januari
 16-17 januari
 18-19 januari
 20-21 januari

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards