En dans med svåra steg...

Alla inlägg den 6 februari 2009

Av Jempajenny - 6 februari 2009 20:02

Åh, jag glömde ju det viktigaste av allt - Lars Winnerbäck är gäst hos Skavlan ikväll kl. 21.00 Han intervjuas och står även för musiken i kvällens program. Kan ju erkänna att bloggtiteln är hederligt stulen från Larsa:


"Livet är en dans på rosor - men det är en dans med svåra steg..."


Det är inte ofta han ger intervjuer och medverkar i media, så missa inte detta!

Av Jempajenny - 6 februari 2009 20:00

Vi brukar på fredagskvällarna faktiskt titta på "På spåret"... Jag kommer ihåg när jag gick på högstadiet och hånade mamma och pappa när de tittade på just "På spåret". Hur kunde någon, i hela världen, frivilligt vilja se något så extremt tråkigt?! Och nu sitter man där själv och tycker att det är ganska spännande. Förr förra veckan tog jag faktiskt en 8-poängare! Och blev faktiskt riktigt stolt!

Ikvällens program är det gästartisterna After Shave som lockar. Har varit ett stort Galenskaparna After Shave-fan "i min ungdom".


Ja, Agnes har somnat (alldelse på egen hand. Nu för tiden lägger vi henne vaken i sängen, pussar godnatt, släcker ner, går ut och drar igen dörren. Hälften av gångern somnar hon direkt, resten av gångerna får man gå in 1-2 ggr och klappa om och stoppa in nappen. Hon är sååå duktigt!), sambon gjorde en nödutryckning till Hemmakväll för att köpa lösgodis och nu är klockan 20.00


God kväll!

Av Jempajenny - 6 februari 2009 17:02

Vi brukar, som resten av Sveriges befolkning, ha lite fredagsmys. Ikväll blir det kyckling, klyftpotatis och hemgjord bearnaisesås. Och det är sambon som står för matlagningen. Kan det bli bättre..?

Av Jempajenny - 6 februari 2009 15:37

 

Dagens Agnes sitter så fint i vår Emmafåtölj och filosoferar lite... eller smakar på sina händer i allafall. Lindexbody och GeKåsbyxa pryder henne idag.

Av Jempajenny - 6 februari 2009 10:37

Då var det fredag igen! Veckorna rasslar på något otroligt fort, tycker jag. Och idag är sambons sista arbetsdag innan sportlovet. Ska bli skönt att vara hemma båda två några dagar. Behöver röja lite här och där... Vilket är svårt med bebis på armen.


Agnes tar sig en förmiddagslur nu, sedan blir det lunch och därefter ska vi traska över till Jenny och Joel på kaffe. Det blir nog ingen promenad idag eftersom det är snöslask och gråmulet. Det lockar inget vidare att traska runt då.


Vi har väl inga direkta planer för helgen... Familjen Eklund är uppe i Dalarna och ska döpa Astrid på lördag. Kanske blir det en tur till Borås. Vi behöver handla lite och då brukar vi åka till ICA Maxi i Borås. Lite roligare än samma butik här hemma hela tiden. Jag återkommer med dagens Agnes.

Presentation


Välkommen! Så trevligt att just du hälsar på. Lämna gärna ett avtryck innan du går - det gör mig så glad att få kommentarer! För mer information om mig och bloggen klicka här nedan på "Visa presentation"

Lämna ett avtryck!

Fråga mig

0 besvarade frågor

Mina barn

  • Lilypie Third Birthday tickers
  • Lilypie First Birthday tickers

Samarbetpartners

Sök i bloggen

Kategorier

Senaste inläggen

Länkar

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12
13
14
15
16 17 18 19 20
21
22
23 24 25 26 27 28
<<< Februari 2009 >>>

Tidigare år

Omröstning

När tror ni Angus bestämmer sig för att titta ut?
 26-27 december
 28-29 december
 30-31 december
 1-2 januari
 3-4 januari
 5-6 januari
 7 januari på BF!
 8-9 januari
 10-11 januari
 12-13 januari
 14-15 januari
 16-17 januari
 18-19 januari
 20-21 januari

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards