En dans med svåra steg...

Alla inlägg den 9 februari 2009

Av Jempajenny - 9 februari 2009 17:33

Dagens Agnes går i lila - och ja, det är Agnes pappa som har klätt på henne! Härom dagen satt vi i köket, jag hade Agnes i knät och hon satt och pillade med någon leksak på bordet och helt plötsligt slänger hon fram huvudet så att hon "skallar" bordskanten. Det blev ett fint blåmärke under ena ögat... och Agnes lät som en brandbil! Men det gick snabbt över - och det lär väl inte vara det första blåmärket hon får i sitt liv. 


Vi är nu hemkomna från Martina och Pelle och som vanligt var det jättetrevligt att träffas!

Av Jempajenny - 9 februari 2009 11:22

Jag lovade ju en bild på de väggord vi satt upp i Agnes rum, så här kommer det:

Jag är jättenöjd med resultatet!

 (Titta på Agnes i sängen. Hon verkar också tycka att det är fint!)

Av Jempajenny - 9 februari 2009 10:02

Då är det lovvecka och som vanlig har vi fullbokat från måndag till fredag.


Idag, måndag, ska vi åka och hälsa på Martina och Pelle, från föräldragruppen, i Holsljunga (som av någon outgrundlig anledning uttalas "Hållschunga"). De var ju här för några veckor sedan och nu när Roger är hemma och kan köra, passar det att åka och hälsa på dem. Ska bli kul att se hur de har det ute på landet!


tisdag ska vi till Göteborg för att träffa Anders, Åsa, lilla Astrid och inte minst Timja och Zaffra (deras söta labradorer). Anders är ju sjöman och på onsdag mönstrar han på för första gången sedan Astrid föddes den 3/12. Han går 6 veckors törner, så Astrid kommer att ha utvecklas en hel del under tiden han är borta. Men vi ville passa på att träffa dem innan Anders sticker iväg.


onsdag ska vi på babysim på förmiddagen då vi på onsdag eftermiddag åker till Agnes mormor och morfar i Kalmar. 


Onsdag-söndag är vi alltså i Kalmar (så vi får se hur mycket bloggande det blir då) och då ska vi naturligtvis träffa en massa folk och visa upp vårt lilla underverk. På torsdagen åker vi till Öland och träffar familjen Wärenfalk. De fick ju tvillingar som precis fullt ett år, så där är det nog full rulle. Sedan ska vi träffa min farfars "fru" och min halvfaster, som också fick barn 2008 - en liten pojke i juni. Och så vill min farmor träffa oss också. Så det blir nog inte en lugn stund... På ett sätt är det tur att jag inte har kvar så många kompisar i Kalmar (flyttade ju därifrån när jag började gymnasiet, för då skulle man ju få stanna i ett par vekor för att hinna med allt! 

Ja, sen åker vi hem på söndag och på måndag börjar Roger jobba igen. Veckan kommer nog att gå fort!



Presentation


Välkommen! Så trevligt att just du hälsar på. Lämna gärna ett avtryck innan du går - det gör mig så glad att få kommentarer! För mer information om mig och bloggen klicka här nedan på "Visa presentation"

Lämna ett avtryck!

Fråga mig

0 besvarade frågor

Mina barn

  • Lilypie Third Birthday tickers
  • Lilypie First Birthday tickers

Samarbetpartners

Sök i bloggen

Kategorier

Senaste inläggen

Länkar

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12
13
14
15
16 17 18 19 20
21
22
23 24 25 26 27 28
<<< Februari 2009 >>>

Tidigare år

Omröstning

När tror ni Angus bestämmer sig för att titta ut?
 26-27 december
 28-29 december
 30-31 december
 1-2 januari
 3-4 januari
 5-6 januari
 7 januari på BF!
 8-9 januari
 10-11 januari
 12-13 januari
 14-15 januari
 16-17 januari
 18-19 januari
 20-21 januari

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards