En dans med svåra steg...

Alla inlägg den 24 februari 2009

Av Jempajenny - 24 februari 2009 17:40

Det var nästan som julafton här hemma idag också! 2 paket kom med posten och ett tredje hämtade jag ut i Kinna. Detta är vad som kom:



Till vänster: Klänning och leggings/tights med Fem myror är fler än fyra elefanter-motiv från Lindex. Vi har ju redan en matchande body vi köpte på mellandagsrean.

I mitten: Påslakanset från Rätt start med Tummenmotiv. Har suktat lääänge efter detta påslakanset, speciellt efter vi fick Tummenspjälskyddet av mormor...

Till höger: Klädpaket med lila luvtröja, cerise västklänning, vit tunika med blått broderi och prickig tunika/linne. 

Av Jempajenny - 24 februari 2009 17:36

Detta är vad jag kom hem med i eftermiddags. 4 böcker till Agnes och 2 semlor till mig och sambon... Agnes försökte genast äta upp den boken om Lilla Grisen (uppe till höger) och katten fick sig en omgång den med. Nu måste vi verkligen åka och köpa en bokhylla till Agnes rum! Eftersom vi är med i Nalle Puhs babybokklubb också så har vi ett gäng böcker nu.


 

Mums med semla i kväll!

Av Jempajenny - 24 februari 2009 13:22

Idag är det som bekant Fettisdagen eller Semmeldagen som en del säger... Jag funderar lite över sammansättningen: Fet-tisdagen eller Fettis-dagen..? :-)

I vilket fall som helst så blir det nog ett par semlor inköpa på Kinna finbageri. 


 
Av Jempajenny - 24 februari 2009 12:11

 Här är vi, Agnes och jag. Agnes har på sig sin röda Nanoouklänning och tights och jag har tunika från Bara Glad och manchesterjeans. Nu är MP3:n laddad med musik så efter lunch tar vi och traskar in till storstadsmetropolen Kinna. 

Av Jempajenny - 24 februari 2009 08:39

Igår natt var något bättre, gällande Agnes nattsömn, än tidigare nätter och inatt åt hon inte förrän tidig morgon, strax innan 06 närmare bestämt. Hon vaknade vid 00-snåret, då fick jag stoppa in napp och stoppa om. Sedan hörde jag henne runt 04, gick upp på toa men innan jag hann in till Agnes hade hon somnat om! Vi hoppas på att det är en bestående trend och inte bara något tillfälligt. Vi har dock gjort lite förändringar; hon sover inte på mage längre (då går hon ju bara upp i krypställning, vaken som sovandes) utan på sidan omstoppad av amningskudden och andra kuddar, så hon liksom ligger fastkilad i sängen. Och det verkar ju göra att hon sover gott... Vi har ju dessutom andningslarmet så vi behöver inte vara orolig för att hon ska kvävas av en massa kuddar.


Idag åker vi nog in till Kinna och tittar lite på bokrean. Jag har ett paket att hämta ut där också (lite kläder till Agnes). Om vi åker in blir det ganska sen eftermiddag, så kan vi få skjuts hem av sambon som slutar kl 16. Det är jättehärligt väder här i Örby idag, runt nollan, strålande solsken och lite snö på marken. Vi kanske tar en promenad Agnes och jag. Har ju faktiskt fått en ny MP3-spelare för lite längre barnvagnspromenader (naturligtvis bara om Agnes sover i vagnen). Hmmm... jag ska nog ta och ladda MP3:n med lite bra musik nu!



Presentation


Välkommen! Så trevligt att just du hälsar på. Lämna gärna ett avtryck innan du går - det gör mig så glad att få kommentarer! För mer information om mig och bloggen klicka här nedan på "Visa presentation"

Lämna ett avtryck!

Fråga mig

0 besvarade frågor

Mina barn

  • Lilypie Third Birthday tickers
  • Lilypie First Birthday tickers

Samarbetpartners

Sök i bloggen

Kategorier

Senaste inläggen

Länkar

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12
13
14
15
16 17 18 19 20
21
22
23 24 25 26 27 28
<<< Februari 2009 >>>

Tidigare år

Omröstning

När tror ni Angus bestämmer sig för att titta ut?
 26-27 december
 28-29 december
 30-31 december
 1-2 januari
 3-4 januari
 5-6 januari
 7 januari på BF!
 8-9 januari
 10-11 januari
 12-13 januari
 14-15 januari
 16-17 januari
 18-19 januari
 20-21 januari

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards