En dans med svåra steg...

Alla inlägg den 16 februari 2009

Av Jempajenny - 16 februari 2009 21:36

Jag tävlar om ett presentkort värde 1000:- barnshoppingbloggen, i samarbete med Kullerbyttan barnkläder! Tävla här du med :)

 

 Kullerbyttan barnkläder säljer kläder ifrån Småfolk, Ej sikke lej, Name It, IdaT, Me Too mm

Av Jempajenny - 16 februari 2009 19:28

Här kommer en bild på dagens Agnes när hon försöker komma upp i krypställning. Hon är inte direkt överlycklig kan jag säga:


Mormor och Morfar hade en jättefin, och smaskig, trähäst som Agnes fick låna:


Och sedan är hon ju såååå söt (helt partiskt!):


Slutligen en liten bild från besöket på Öland med Matilda och Peters fina barn:

 

Av Jempajenny - 16 februari 2009 12:40

Agnes sitter ju riktigt bra nu, men man kan inte riktigt lita på henne för helt plötsligt tippar hon åt sidan. Den senaste veckans framsteg är att hon verkligen har börjar krypträna. Så fort hon ligger på magen så bökar hon med benen och ibland får hon under knäna under magen och gungar lite men oftast spjärnar hon emot med tårna och kör upp rumpan i vädret. Sedan ligger hon där med näsan i marken och gungar fram och tillbaka, för att bli jättefrustrerad när inget händer! Dessutom har både jag och sambon hittat henne liggandes i krypställning på nätterna. Hon gråter, men är inte vaken utan bökar runt så i sömnen. Stackars liten! Jag ska se om jag kan fånga henne på bild i detta kryptränande.


Nu ligger snuttan och sover middag. Det har blivit lite si och så där med lunch när vi varit borta, då hon verkligen inte uppskattar köpt burkmat. Fruktpuréer går utmärkt, men vad gäller mat så föredrar hon mammas hemlagade! Så idag var det jättesmaskigt med morot, palsternacka och majs.

Av Jempajenny - 16 februari 2009 08:46

Igår kom vi hem från vår Kalmarresa som tyvärr slutade ganska tris. Jag blev nämnligen magsjuk på natten mellan fredag och lördag. Och typiskt nog var det natten då Agnes sov hela natten utan ett enda uppvak! Hon somnade kl 08 och sov till 06. Men som sagt, jag var uppe ett antal gånger på morgontimmarna pga magsjukan. Sedan låg jag hela lördagen och då började även Agnes bli dålig i magen. Så vi fick ställa in några av våra planer. Men på söndagen mådde jag bättre och vi åkte från Kalmar runt lunch och var hemma här i Örby vid 16-tiden. Agnes är fortfarande lite risig i kistan, men hon verkar inte direkt allmänpåverkad och har god aptit så det är nog bra snart igen.


Det är både skönt och lite trist att vara hemma igen. Sambon började ju jobba idag, så nu är vi på solokvist igen. Och det är ju inte direkt läge att träffa någon. Vi får hålla oss i "karantän" någon dag till. Annars har vi lite planer i veckan. På torsdag är det babysim, på fredag ska vi träffa vår "gamla" föräldragrupp hemma hos en av mammorna och hennes dotter och på lördag ska vi till Åsa och Astrid i Göteborg och pyssla lite. Jag tänker försöka bli klar med hand- och fotavtryckstavlan och kanske börja med Agnes album.  Vi får se...


Idag blir det hemmaatkiviteter, tvätta, packa upp och sånt kul...

Presentation


Välkommen! Så trevligt att just du hälsar på. Lämna gärna ett avtryck innan du går - det gör mig så glad att få kommentarer! För mer information om mig och bloggen klicka här nedan på "Visa presentation"

Lämna ett avtryck!

Fråga mig

0 besvarade frågor

Mina barn

  • Lilypie Third Birthday tickers
  • Lilypie First Birthday tickers

Samarbetpartners

Sök i bloggen

Kategorier

Senaste inläggen

Länkar

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12
13
14
15
16 17 18 19 20
21
22
23 24 25 26 27 28
<<< Februari 2009 >>>

Tidigare år

Omröstning

När tror ni Angus bestämmer sig för att titta ut?
 26-27 december
 28-29 december
 30-31 december
 1-2 januari
 3-4 januari
 5-6 januari
 7 januari på BF!
 8-9 januari
 10-11 januari
 12-13 januari
 14-15 januari
 16-17 januari
 18-19 januari
 20-21 januari

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards