En dans med svåra steg...

Alla inlägg den 22 februari 2009

Av Jempajenny - 22 februari 2009 14:32

Nu kan man verkligen säga att Agnes sitter själv! Hon sitter långa stunder och pillar med sina leksaker. Nu tippar hon bara om hon vänder huvudet långt bakåt eller om hon tappar koncentrationen/blir trött.


Krypträningen fortsätter. Hon kommer upp jättebra i krypställning nu, står och gungar på alla fyra (tyvärr också på nätterna, som tidigare nämnt) och igår och idag har hon även börjat försöka skjuta ifrån med benen. Vi något tillfälle har hon fått fram ett knä, men naturligtvis inte i synk med armen. Hon "kastar" sig liksom framåt också i små skutt. Och allt detta gör hon under frustrerat "uhu, uhu, uhuuuuu"-ljud. Efter ett tag bryter hon ihop, men inte fasiken lägger hon sig för det utan hon står kvar på alla fyra och skriker. Det måste vara jättejobbigt för henne - både fysiskt och psykiskt. Sambon sa idag till Agnes: "Du är som din mamma - envis!". Nyss slocknade hon fullständigt utpumpad efter lunch och sedan en 20 minuters intensiv krypträning. Hoppas, hoppas att hon snart kommer på hur hon ska göra. Mitt stackars mammahjärta krampar över hennes frustration...

Av Jempajenny - 22 februari 2009 14:26

I går förmiddags åkte vi till Göteborg och Åsa och Astrid för att pyssla hela dagen. Jag skulle gjort klart de där gipsavtrycken av Agnes händer och fötter hade jag tänkt, och börja på ett album till henne. Men det blev inget med avtryckstavlan då ramen var lite för stor för standardstorleken på scrappapper. Jag måste måla bakstycket vitt, innan jag kan fortsätta. Typiskt!


Istället började jag med Agnes fotoalbum och jag hann med 5 st layouter. Troligtvis kommer de att fixas till lite i efterhand, men grunden är iallafall klar. Det är så himla skönt att bara ta en hel dag så där, så att man kommer någon vart. 


Vi hade ju tänkt åka hem på kvällen, men det blev lite mycket snö (ca 10 cm blötsnö) och det kändes inget kul att köra hem i mörkret så vi blev kvar över natten. Åsa bjöd på frukost och förmiddagsfika innan vi åkte hem vid 11-tiden. Nu har vi varit hemma en stund och bara tagit det lugnt. Skönt!

Presentation


Välkommen! Så trevligt att just du hälsar på. Lämna gärna ett avtryck innan du går - det gör mig så glad att få kommentarer! För mer information om mig och bloggen klicka här nedan på "Visa presentation"

Lämna ett avtryck!

Fråga mig

0 besvarade frågor

Mina barn

  • Lilypie Third Birthday tickers
  • Lilypie First Birthday tickers

Samarbetpartners

Sök i bloggen

Kategorier

Senaste inläggen

Länkar

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12
13
14
15
16 17 18 19 20
21
22
23 24 25 26 27 28
<<< Februari 2009 >>>

Tidigare år

Omröstning

När tror ni Angus bestämmer sig för att titta ut?
 26-27 december
 28-29 december
 30-31 december
 1-2 januari
 3-4 januari
 5-6 januari
 7 januari på BF!
 8-9 januari
 10-11 januari
 12-13 januari
 14-15 januari
 16-17 januari
 18-19 januari
 20-21 januari

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards